• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Bebis igen
    StoraD skrev 2008-07-08 14:22:04 följande:
    hej på er! nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta!
    Hoppar in mitt i diskussionen o bara gapar...... jag har haft slidkatarr till o från under hela tiden vi försökte skaffa bebis o fick alla MF! Kan det ha ett smaband??? Jag skrev till en gynekolog på nätet o frågade om det o hon satt det INTE har det.... hmmmm....

Nån som vet om det är farligt att få bakteriell vaginos när man är gravid??? Känns som jag håller på att få det....
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 21 ♥♥
  • Bebis igen
    Truls06 skrev 2008-07-08 15:09:26 följande:
    Hejsan trådkompisar!Nu skriver jag ett par rader från min bebis-bubbla. Nu är vår lilla tjej 1.5 vecka och jag måste säga att jag är så himla lycklig!!!Det känns verkligen som en välsignelse att ha fått henne efter alla dom år med slit, oro och tårar. Nu får jag nästan tårar så fort jag ser på henne. Hon är min dotter och jag älskar henne!För ett år sedan gjorde vi missfallsutredning och jag hade över huvudtaget inga förhoppningar över att vi skulle få ett bio-barn utan hade börjat adoptionssvängen och ställt in oss på 3-4 års väntan. Nu sitter jag här med henne i min famn och det känns overkligt!Hon är också extremt efterlängtade av farmor, farfar, mormor och morfar. Jag kan inte låta bli att undrar om det kan vara bra för ett barn att vara sååå efterlängtat från så många håll. Men ingen har väl dött av för mycket kärlek tiidgare ;).Magis- jag förstår dig när du skriver om svullna fötter. Jag blev lite deppig när jag upptäckte att jag inte fick på mig mina fobba-tofflor utan fick ha min makes foppa-tofflor. Jag såg ut som långben! Kan du inte gå barfota på bröllopet??? Det ser ju bara jätte mysigt sommar-gravid ut då!Cia- är det en pojk ni väntar? Hade vår lilla tjej (som ska heta Matilda) varit en kille hade hade han fått heta Joel.Nu behöver jag ju inte mina grav-hormoner så jag sprider som fritt här i tråden istället. Ni på jakt efter plus sug åt er ;)!
    Känner din lycka genom skärmen, vad häääärligt!!!
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, pyre i magen v. 21 ♥♥
  • Truls06

BI- hur är det med illamåendet???
    Dagen efter förlossningen var första dagen utan illamående-tabletter för mig. Alla sköterskor och läkare på BB och förlossningen tyckte jag var oförskämt pigg. Men jag tycker det är så underbart att vara av med mitt 9 månaders illamåendet!

• Lilleskuttan

hjärtat slog fortfarande Så skönt. Nu kan jag andas ut i 2 v till innan jag ska på nästa vul. och så spydde jag som en gris igår Men det känndes bra, för jag var inte lika orolig idag som vid förra vul:et
    Men om jag spyr så i flera v så ångrar jag mig nog att jag ville må så dåligt..men väntar man på nåt bra så är det bara att bita ihop

• Bling1975

Hurra!!! Grattis till lyckat VUL Lilleskuttan. ett litet hjärta som tickar...

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: Bra att du ringde!
    Augusti är inte så långt borta ju!
    Vet du nåt vad som görs? Privat eller KK?

Lilleskuttan: Grattis! Heja heja!

a80: Nu är ju jag 78a, men klart vi kan känna varann!
    Ingen basketspelare möjligen? Eller hästmänniska från U-a?

LillaD: Games Vilka minnen!

Truls: *Gravidhormonerna flödar* Nästan så jag fäller en tår!
    Så underbart ni har det! Verkligen på tiden, grattis!

magis: Då håller jag tyst med att jag lagat 12 matlådor och bakat kladdkaka och negerbollar idag, detta EFTER storhandling och med min 3-åring Men nu är jag sliten också.

• Krusbär

Lilleskuttan:

Vinkar till er andra!

• mamarazzi

Lillskruttan: GRATTIS till hjärtat! Underbart!

Truls06: Låter underbart! Grattis!

lillaD: Märkligt att du hade slidkatarr men inte bakteriell vagnios. Enligt vad jag fattat så är det samma sak bara två olika namn?! Ja ja, man blir bara mer och mer förvirrad.

Bebis igen: Vissa studier visar visst på att bakteriell vaginos kan leda till mf. Det ska visst oxå (enl. vissa) kunna leda till förtidig födsel så du borde nog kolla upp dig om du tror du har det.

• Bling1975

Cia - jag ska gå på Victoria kliniken, vet inte om det är privat eller helt i landstingets regi men det är landstinget som betalar. Jag tror att det är Magis som gjorde delar av utredningen där. Min tanke var att jag kan ta så många prov jag får gratis och spara pengarna till prover som de inte vill ta. Om inte Lucina tar emot så kanske vi vänder oss till Spanien eller USA för fler prover sedan.

Truls - bebisbubblan låter ljuvlig!

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: låter som en bra plan!
    Beväpna dig med och läs på Finessans lista, om du nu orkar ganska omfattande ju!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7