• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Grattis Finessan! Underbart att äntligen ha en liten bebis hos sig. Jag blir så rörd att ögonen tåras när jag tänker på att det kan fungera tillslut.

Vi har lämnat Maldiverna och befinner oss just nu i Singapore för shopping och lite utflykter. Maldiverna var verkligen helt underbart, jag rekomenderar det varmt till alla som behöver ladda om för att orka med mer kämpande mot en bebis. Vi har simmat med jättesköldpaddor, enorma Manta-rockor och små hajar. Havet är som ett stort akvarium fyllt med färgglada små och jättestora fiskar. Stränderna är kritvita och havet turkosblått. Vi bodde i en underbar villa på pålar ute i havet med en jättestor altan ut mot havet med en liten trappa ner. Väldigt smidigt när man ville snorkla lite.

Bröllopet gick bra och var väldigt mysigt även om det känns lite overkligt, men nu är man fru H

Jag har fått en kallelse till Victoria kliniken och ska ringa och boka tid för utredning när jag kommer hem. Förhoppningsvis så har de öppet så jag hinner bli färdig tills Lucina öppnar efter sommaren. Om jag är färdigutredd så kanske de förbarmar sig med några kompletterande tester.

Jag håller tummarna för er allihopa så att vi får en lyckosam sommar med masor med nygravida och lyckade graviditer. Det trillar väl in lite nya bebisar här inom kort också.

Kramar

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

BP: Trist att det inte blir något plus! Jag förstår precis hur du känner, men jag håller samtidigt med Lycka om att IVF inte är någon dans på rosor. Det är nog bland det värsta jag har gjort (förutom missfallen då). Har man inget kontaterat fel och dessutom har blivit gravid tidigare så är det inte ens säkert att det hjälper. Jag har en vän här på FL som gör IVF pga av kromosomproblem (hennes barn dog vid födseln), hon blir gravid själv (och får mf pga av kromosomerna) men inte vid IVF när de har valt ut friska embryon. Jättekonstigt.

Men samtidigt så tycker jag inte att man ska vänta för länge, något kan ju ha hänt efter missfallen, antingen med hormonerna eller något annat. Jag tycker att du ska ta kontakt med en IVF-klinik och prata med dem. De kan ofta hjälpa till med hormonstimulering eller insemination också.

På tal om postorder så pratade jag och min man ofta om det i början, vi hade lagt en order på www.storken.nu men de hade tydligen leveransproblem.

Cia - lycka till med liten!

Kramar till er alla!

• Bling1975

Inte än, men vi är på väg. Vi befinner oss just nu i Qatar där vi stannar i ett dygn i väntan på anslutningsflyg till Sverige. Rätt skönt att dela upp resan i två etapper.

Det är jättetråkigt att resan är över, vi har haft det helt underbart. Men nu längtar vi faktiskt hem!

Men det känns lite tungt att vardagen kommer komma ikapp en med röntgen för mannens cancer och missfallsutredning för mig. Fick dessutom besked nu om att min klinik har blivit såld och att min läkare har slutat. Det var den enda läkaren där jag litade på så nu känns det jobbigt att vi har alla spermier och embryon där. Men just det får bli ett problem för hösten när vi är klara med utredningen.

• Bling1975

Grattis Truls! Underbart att allt gick fort och bra och att ni äntligen har er lilla tjej hos er!

Lycka - hoppas verkligen att det blir ett härligt semesterplus för dig. Det är nog sunt att vänta lite med att testa så man får njuta lite och vara glad under semestern. Man är ju gravid tills motsatsen är bevisad. Jag testade minus andra dagen på vår västkustsemester förra året vid första fösöket efter första missfallet. Det blev ingen kul resa för då kom den stora sorgen över missfallet också. Men jag håller alla tummar!

• Bling1975

Nu är jag tillbaka i tråden på riktigt efter en helt underbar resa, ett mysigt bröllop och världens fest i helgen. Men nu är det måndag och jag är tillbaka på jobbet. Grät en skvätt när planet landade för i Sverige finns barnlöshet, missfall och cancer att ta tag i. På resan fanns det bara sol, bad och kärlek.

Imorgon ska min man på röntgen så håll alla tummar ni kan för att cancern är borta så jag orkar ringa och boka tid på Victoria för min första mf-utredning.

Lilleskruttan: håller tummarna stenhårt för att liten mår bra!

Jag blir så glad när jag läser om er i tråden som det går bra för. Det ger mig verkligen hopp för framtiden!

Kram

• Bling1975

Nu är röntgen avklarad så nu är det bara en nervös väntan till läkarbesöket kvar. Skrikandes

Cia - har jag förstått rätt att det är en liten pojke ni väntar på? Vi har inget pojknamn heller men en hel hög med tjejnamn. Svårt! När är det dags?

Mamarazzi - man har väl alltid rätt att gnälla lite när man har varit med om det här helvetet!

HK - på något konstigt vis så orkar man vidare trots jävla skit IVFer och mf. Hoppet lever ju vidare att vi nån gång ska lyckas! Men jobbigt att du är så dålig nu trots allt. Hoppas det ordnar sig! Kram

Ska se om jag har missat telefontiden eller om jag kan ringa och boka tid för utredning nu...

• Bling1975

Nu har jag tagit mod till mig och ringt. Men det var såklart semestertider så det blir först den 19 augusti som vi fick tid. Lite less på att vänta nu men det är ju inget att göra något åt.

LillaD - även om du inte får svårt att bli gravid så tycker jag att du ska spara på ryggen så du orkar vara gravid sen. Köp en fin dramaten! Lite tantvarning men på 10-gruppen har de roliga som man kan komma undan med under 65...

• Bling1975

Mamarazzi - då fick ju jag värsta gräddfilen som får komma i augusti - ändrar mig genast från bitter till tacksam. Lider med dig som får vänta så länge. men huvudsaken är ju att de kommer på något smart som får hjälp.

LillaD - jag gillar min nya titel geni - tack!

På måndag så har vi nog tid hos både onkologen och kuratorn

• Bling1975

Hurra!!! Grattis till lyckat VUL Lilleskuttan. ett litet hjärta som tickar...

• Bling1975

Cia - jag ska gå på Victoria kliniken, vet inte om det är privat eller helt i landstingets regi men det är landstinget som betalar. Jag tror att det är Magis som gjorde delar av utredningen där. Min tanke var att jag kan ta så många prov jag får gratis och spara pengarna till prover som de inte vill ta. Om inte Lucina tar emot så kanske vi vänder oss till Spanien eller USA för fler prover sedan.

Truls - bebisbubblan låter ljuvlig!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7