• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

MW - sykursen är i alla fall rolig Håller på att sy ett par riktiga 70-talsbyxor i strl 77 med utsvängda ben, pressveck och hängslen. De blir riktigt söta. Nu behöver jag bara ett barn att stoppa i dem...

Fredag 13 - välkommen hit! Fredag är min favoritdag och 13 mitt lyckonummer så jag håller med cia

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Iske, aj då det låter verkligen som om det är tungt just nu för dig. Men jag håller en liten tumme för att du bara testade lite för tidigt.

Jag förstår precis hur du känner, å ena sidan vill man få kroppen i form och få en paus från allt, å andra sidan så vill man inte vänta en endaste minut till. Men jag tror att det kan vara bra att stanna upp ibland och även ta hand om sig själv.

Du är ju verkligen verkligen inte gammal. Jag vet inte vilken gräns ni har satt för er själva men det är ju först efter 35 som man rutinmässigt gör tex KUB test pga av ökade risker och dit har du ju flera år. Du har ju dessutom lyckats en gång och fått en fin liten dotter så det finns ju stora chanser att det ska gå bra igen.

Var rädda om varandra och tveka inte att gå och prata med någon om det känns för tungt!

Kram

• Bling1975

Kikar bara in och säger hej! Lite lugnt i tråden idag...kanske kommer igång framåt kvällen

• Bling1975

Lycka jag ska hålla tummarna så hårt det bara går. Härligt att lilla eskimån var i finfint skick i alla fall.

• Bling1975

Poppy - tänker på dig vännen och håller tummarna så hårt så hårt för att det bara är "spökveckor" för dig och att du ska få vara gravid och fin riktigt länge nu. Extra jobbigt med press av att ytterligare någon i ens närhet ska ha samtidigt. Stor kram!

• Bling1975

MWB - grattis till lyckat VUL Härligt att allt såg bra ut och att kroppen är redo att försöka igen när du är redo!

Idun - håller tummarna!

• Bling1975

Poppy - fortfarande lite låg, men mest stressad, har kört ett par 70 timmars veckor på jobbet och börjar känna mig sliten. Jag tror inte att liten mår dåligt av lite feber, snarare så har väl imunförsvaret fullt upp och hinner inte med att motarbeta dig. När ska du på VUL igen, var det på måndag? Kram

• Bling1975

Välkommen Lilo! Vansinnigt tjusigt namn

Idun - Hurra hurra hurra! Helt underbart att det gick bra idag, det var ju en liten tuffing därinne Stort grattis och en massa kramar.

• Bling1975

Grattis Stella! Hoppas det är din tur nu

a80 - härligt att ha passerat en magisk gräns, nu kommer det ju fungera hela vägen för dig!

Ego - idag fyller jag år, hela 33 stycken. Jag brukar älska mina födelsedagar, men imorse vaknade jag och grät. Det har jag fortsatt med hela dagen. Tårarna bara strömmar, i bilen på väg till jobbet, på lunchen med kollegorna mitt i restaurangen, mitt i kundsamtalet på jobbet och på gatan på väg till bilen. Har gått omkring med en stor klump i halsen hela dagen.

Men en glad sak hände i alla fall, jag fick ett screentryckset av min man. Något jag verkligen har önskat mig massor.

kram på er fina människor

• Bling1975

MWB - vilket skräckscenario. Hua. Måste säga att det var lite väl okänsligt av dem.

Jag måste säga att det inte var åldern som gjorde att jag grinade hela dagen. Min mamma har i alla år som hon har haft mobiltelefon skickat mig ett "födelsesms" med min längd och vikt och skrivit något rart om hur lycklig hon var för xx år sedan. Det gjorde hon även i år och då brakade det för mig, det blev en så stark påminnelse om att jag inte har fått uppleva den lyckan och vilket jävla skitår jag har haft sedan sist, med både cancern och två missfall. Sedan blev jag väl lite påmind om att det har gått tre år sedan vi började drömma på allvar om barn. Då var vi lite besvikna på att vi inte skulle få barn innan 30 som vi hade tänkt, men lite företagande hade kommit emellan...

Men nu mår jag lite bättre, hade hela familjen här på middag ikväll

Igår var det kompisarna på middag, men då var det jobbigare eftersom en av mina bästa vänner meddelade att hon just hade plussat med nummer 2 och ville att jag skulle veta det först.

Spännande med alla nya studier.

Poppy - håller tummarna imorgon! Kram

• Bling1975

Åååå vilken bra tråddag det här blev

Stort grattis till Poppy, underbart att den lilla krabaten levde därinne och mådde bra. Det känns som att vi har VUL tur just nu i tråden väldigt härligt!

Jag hade nog föredragit din handväskedröm framför min paranoida dröm sist jag var gravid. Jag födde hundvalpar varje natt men alla dog varje gång... Numera drömmer jag ofta att mina vänner ger mig deras barn.

LillaD - du är tillbaka Skönt, då slipper vi oroa oss för dig!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7