Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Cia - verkar fiffigt!
I TS på den här tråden finns länkar till alla bra butiker. Finns även länk till en tråd med tygbutiker i olika städer
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m33634622.html
Cia - verkar fiffigt!
I TS på den här tråden finns länkar till alla bra butiker. Finns även länk till en tråd med tygbutiker i olika städer
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m33634622.html
Ska ta mig i kragen och ringa och boka en tid idag LillaD - tack för peppet! Läskigt att det gick så långt att du hamnade på sjukan. Jag känner ju hur det sticker i kinderna på samma vis som när ett ben somnar.
MW - De har en massa fint, främst till barnkläder men även för vuxna, mycket gardintyger och liknande. De finaste tygerna finns inte inne just nu men man kan beställa så lägger de undan när de kommer. Det är elefanttyg, uggletyg och landskapstyg i gamla fixmönster från 70-talet.
Självklart så vill jag inte att någon av er ska behöva stanna här speciellt länge, men det känns samtidigt skönt att inte vara ensam i det här. Vi får stötta varandra och hålla tummarna så gott det går!
Finessan - det är lite så jag känner, att det sket sig redan från början. Jag fick plus med CB digital på BIM-2 men sedan på officiella testdagen 1 vecka senare fick jag knappt plus alls med klinikens test. CB reagerar vid 20 HcG och kliniken först vid 50 HcG, men det är ju inte mycket till ökning på 1 vecka... Det var ju samma sak nu sist även om jag då klarade mig till v 9 och fick se en liten krabat som levde där inne.
Angående adoption så har jag sett exempel på när det har gått bra och när det har gått dåligt. Spontant tror jag att ni har större möjligheter att det ska gå bra när det är barn nr 2 som är adopterat. Så är det i familjen som det har gått jättebra för. De fick ett barn men mammans livmoder förstördes vid förlossningen. De ville gärna ha fler barn så de adopterade två barn ifrån Korea. De är som vilken familj som helst och båda barnen har det gått jättebra för, de kände sig nog mycket efterlängtade.
I familjen som det gick lite sämre för så adopterade pappan och hans fru en tjej från Thailand, men mamman dog efter bara någon månad. Pappan gifte om sig efter något år och de fick fyra biologiska barn. Den flickan kände sig alltid utanför och blev väldigt utåtagerande och skadade sig själv.
Jag tror att det gick bra för att barnen inte kände sig ersatta, vilket jag tror det finns en liten risk för om man adopterar först och sedan får biobarn. Alla barn upplever det ju ofta lite så när man får småsyskon att dela mamma och pappa med och det blir nog känsligare då om man är adopterad. Eftersom ni kommer att adoptera efter lilla Vida så kommer de säkert att känna sig väldigt efterlängtade ändå. Sedan tror jag att man som förälder kan påverka det mycket.
Mamman i familjen det inte gick så bra för såg tyvärr aldrig den adopterade flickan riktigt som sin egen, hon kunde ju få "egna" barn.
Tror att gränsen i Sverige ligger på 42 för att få medgivande, högre ute i länderna så om ni ställer er i kö så kan det nog bli ett litet syskon till Vida om ni skulle vilja.
Idun - minnet är kort och dåligt - har du fått någon behandling från start den här gången?
Lycka, det fiffiga är att du just kan vänta med medgivande. Din köplats räknas ändå även om du inte är aktiv och det är den du sedan går efter när du får medgivande. ställ dig i kö redan nu om ni är intresserade av att ev adoptera. Könumret kan du ju även använda till syskon om ni lyckas själva nu men som finesssan inte riktigt orkar gå igen om allt igen.
Lycka - Vi kan ev adoptera från Vietnam som det ser ut just nu, i alla fall om min man kan få ett positivt läkarutlåtande. Men jag tror att även de kommer att börja ställa högre krav snart med tanke på att världen är full med potentiella adoptivföräldrar men väldigt få barn som kan bli adopterade. Med tanke på att kötiden just nu är uppe i fyra-fem år pga av just deras generösare regler så ser det lite mörkt ut. Ser därför inte riktigt adoption som ett alternativ för oss, utan tittar mer på donation, embryo adoption och surrogat mamma. Vi får väl se vad framtiden bär med sig.
Jag vill också kunna dansa! Men jag har ingen taktkänsla alls och två vänsterfötter...
Lycka - lycka till idag! Är det om din sjukskrivning? Hur mår du egentligen vännen? Kram
Egen UL skulle väl vara något Ska tipsa min man om det, han gillar ju tekniska saker...
Själv så är jag 32 och önskar just idag att vi inte hade kastat ut TVn för jag vill också se idol...
Lycka, underbart att höra att du mår så mycket bättre nu. Hoppas det går bra att arbetsträna! Klart det är lite läskigt, men det kan också vara skönt att komma tillbaka så livet blir mer sig likt. Men det där nattsvara molnen som kommer flygande ibland känner jag igen.
LillaD, hoppas det bara är växtvärk så du får plussa nu!
Fy på er!!! Hålla på och prata om roliga tv-program när vi ska diskutera allvarliga och sorgliga saker...