• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Krusbär - då ska jag kolla på det där med spottings. Jag beställde en del från www.stoffochstil.se de hade mycket fint.

Cia - det kommer, har bara min ynka provklänning som är ärmlös klar än så länge, filar nu på version 2.0 med ärm. Hoppas på att sy lite barnkläder snart...

Lycka - vi är också framme i kön hos HS, men jag känner mig skeptisk till dem Men jag hoppas på din lilla eskimå, de är tåliga de små rackarna, om de bara får lite hjälp att hänga kvar sedan.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

BP - visst är de fina! Tyvärr helt slut och kommer in i slutet av september igen så jag ska beställa och få de skickade är tanken.

• Bling1975

Håller tummarna för plus Poppy. BF dagarna är inte så kul. Jag har två av mina runt jul så det är inte längre någon favorithögtid. I år blir det nog värre, förra året trodde jag så mycket på att jag skulle ha en liten bebis till nästa jul men det blev ju två mf till istället.

Cia - härligt att det fungerar så bra med dina små.

Jag är själv ca 3 år äldre än min bror och försökte döda honom flera gånger när han var liten. Gillade inte alls att få syskon. Dessutom så fick han hjärnhinneinflammation när han bara var några veckor och då låg ju mamma inne med honom länge. Jag förstod inte riktigt hur allvarligt det var, jag blev bara ännu argare för att han tog min mamma. Experterna hävdade att det var en känslig ålder för syskon, och i mitt fall hade de ju rätt.

Så misströsta inte ni som får vänta lite på syskon, det kanske blir toppenbra när de väl kommer.

• Bling1975

LillaD - hua vilken arbetsdag du har... Jag är fortfarande hängig och har ont i huvudet Men jag börjar se lite förändringar hos min kära man. Han sover fortfarande mycket men han verkar lite gladare Beklagar verkligen med din lillebror, så fruktansvärt sorgligt. Kram!

Som ett litet tillägg till mitt inlägg ovan så tycker jag väldigt mycket om min bror idag. Men vi umgicks aldrig riktigt under uppväxten utan det är först när vi blev vuxna och jag flyttade hem till sverige igen när jag var 25 som vi fick en bättre relation. Jag slutade givetvis att hata honom också efter ett tag när vi var barn och kunde försvara honom om någon annan var dum, men vi hade inget gemensamt då...

• Bling1975

Poppy - underbart att du har plussat igen! Även om resan framåt är fylld med faror och rädsla så har du passerat första hindret och fått ett fint tydligt plus. Stort stort grattis!

a80 - skönt att blödningen har minskat!

Själv så är jag fattig efter min lilla utflykt igår - massor med fina tyger Men nu i helgen har jag inte sytt något utan står i källaren och målar hyllplan till min blivande platsbyggda bokvägg i arbetsrummet. De befintliga hyllorna svämmade över så det är verkligen dags. Hoppas att det blir bra.

En liten fundering, jag har alltid haft väldigt svaga plus, någon som vet vad det kan tyda på för fel?

• Bling1975

Oj vad ni har skrivit ikväll medans jag har suttit och slavat med en massa jobb. Tog en liten paus för en hundpromenad med lilla mamma också. skönt att komma ut lite.

Mamarazzi - härligt med hus i Thailand, synd att det inte gick som planerat bara.

Men jag kan säga att min kära mor hade dödat mig om jag hade ens andats att jag skulle åka utomlands med hennes första barnbarn under en längre tid. Det var hennes stora skräck när jag bodde i London och var tillsammans med en kille där i 7 år, att hennes barnbarn skulle bo i ett annat land. men numera så borde hon väl vara tacksam om det blir några barnbarn alls för här blir det ju inga barn gjorda.

Men jag är lite besviken för vi har blivit medbjudna till Thailand  januari av kompisar som har hus där. Men vi måste tacka nej för jag har haft så mycket semester i år att min kollega skulle bli riktigt sur om jag tog ledigt när vi har som mest att göra. Annars hade det varit ett skönt avbrott efter den förhatliga julen.

Kram på er alla!

• Bling1975

Poppy - Jag bodde där från 93-00, och min ex var inte heller någon vidare bra person. Så glad att jag tog mitt förnuft till fånga och flyttade hem och träffade världens bästa man istället. Men då var vi där i 3 år samtidigt i alla fall - kan sakna själva staden ibland, och den där ansvarslösa känslan man hade när man bodde där.

Babblar - inte blir du ensam i första taget, jag finns ju här Men jag kan känna lite samma sak ibland, inte ens klar med utredningen och kommer inte ens att kunna försöka bli gravid igen förrens nästa år. Tungt!

• Bling1975

Poppy - missade helt den puckade BM, fy vad trött man blir på vården i Sverige ibland. Säger som Cia - går de på provision för varje nekande av vård? Stor kram, hoppas du får komma in och titta nu!

• Bling1975

Poppy - å så skönt att du fick rätt tillslut! Men jag håller verkligen med om att man måste vara frisk, tuff och välutbildad för att få rätt vård i det här landet. Jag bodde hela tiden i västra London - West Hampstead, Kilburn, Baker Street, Finchley Road och även en liten sväng i Acton när jag pluggade första året. Gick i skolan i Richmond så det var rätt smidigt med direkttåg. Men en av tjejerna jag jobbade med senare som också var från Sverige som jag fortfarande umgås med bodde i dina kvarter.

• Bling1975

LillaD - inte lika kallsvettig idag tack och lov. Tror jag har en nerv i kläm i nacken eller liknande så jag ska ringa naprapaten för en tid. Tycker bara det är lite jobbigt eftersom jag avbokade senast för att jag var gravid.

Hur är det med dig? Fullt upp med skrivandet förstår jag.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7