• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Åååå ni har redan hunnit gå och sova

MW - hoppas ni hittar en fin frisyr till din vän imorgon, och att hon hittar ett lika underbart gäng att prata med som vi har här

Jag har jobbat för mycket så jag är helt slut, fick ställa in provet idag för att det var en kund emergency på morgonen. Passar mig så himlans dåligt att de bara har provtagning mellan 8-9 på morgonen när det är som värst trafik. Nytt försök imorgonbitti... Men humöret är väl lite bättre Imorgon börjar min sykurs också! Hur mår du själv lillaD? Får du någon vila eller bränner du slut på dig totalt?

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

a80 - nej vännen, stackars stackars dig. Ta det jättelugnt nu så håller vi tummarna för att det inte är någon fara. När kommer din man hem? Kram kram

Poppy - ja det är pappa som har fått Parkinsons.

Cia - jag brukar hånskratta åt honom. Men ser fram emot när han försöker få en 1 åring att sitta still i en båt i 6 timmar Men jag tycker personligen att det låter rätt mysigt att glida omkring i pyjamas

Ego - nu är i alla fall det sista provet lämnat för den här gången så nu är det lugnt fram till den 28:e då vi har återbesök.

• Bling1975

Bebis - de som har gått igenom helvetet och sedan lyckats är absolut ingen plåga. Ni är ju våra förebilder och vårt hopp om att även vi ska lyckas en vacker dag.

Underbart att du redan är i v30, nu kan ju liten klara sig om den skulle komma så det är hög tid att börja hoppas.

• Bling1975

a80 - jag förstår att det är helt fruktansvärt. Har du någon vän eller familj som kan vara med dig istället? Jag hade nog bara åkt in för då tar de alltid emot en. (i alla fall här i stockholm) Vi finns här och tänker på dig och håller tummarna. Massor med kramar.

• Bling1975

Bädda ner dig med lite praliner och en film, ta det lugnt och försök tänka positivt. Det finns ju inget att göra för läkarna om det går illa så det skadar ju verkligen inte att bara ta det lugnt. Det är bara psyket som får sig en redig smäll. Men det känns som att din plan är bra. Stor kram

• Bling1975

Det låter bra a80. Skönt att det har lugnat ner sig med blodet. Förhoppningsvis så var det bara skrämselhicka, men ta det riktigt lugnt så att du hinner läka.

LillaD - din stackare. Det är inte roligt att vara jättetrött, mensig och ha massor att göra. Kram

• Bling1975

a80 - hua för att få snyggot som man dessutom har gått i skolan med som läkare i en sån situation. Men jag håller tummarna för att allt ser bra ut med lilla räkan! Kram

Poppy - det är ok, lite deppig fortfarande men mest stressad för jag har så mycket på jobbet just nu. Själv så skippade jag teorikursen när jag tog mitt körkort, just för att slippa alla tonåringar. Fick en jättebra cd av en kompis istället med fåniga filmer och en massa kontrollfrågor. Läste aldrig boken men hade alla rätt på provet.

Hella - grattis till v12 och en fint UL. Hoppas du mår lite bättre snart!

LillaD - hur är det med svärfar?

Ego - jag är så glad, min pappa har haft parkinsons i 5 år och varit jättedålig de senaste två åren. Sjukdomen har gått mycket fortare än normalt och har på sista tiden även börjat påverka huvudet (en form av demens). Men i veckan så träffade han på en läkare på en föreläsning som forskar just på Parkinsons. Han tyckte att pappa verkade vara helt felmedicinerad och har nu fått in honom i en ny forskningsstudie. Han hade även gott hopp om att vi skulle se en markant förbättring redan nu med justerade mediciner.

• Bling1975

Hoppas verkligen att det har gått bra för a80 idag!

Finesssan - låter inte kul med lilla Vida som inte vill äta. Har tyvärr inga råd alls att ge dig, men mina vänner med barn brukar säga att de äter när de vill, vissa dagar inget och andra dagar massor. En vän började mata sin son när han fortfarande sov så att han inte skulle hinna bli arg innan bröstet kom när han vaknade. Då blev han nämligen hysterisk och kunde inte äta för att han var så ledsen. Men det verkar ju vara lite annorlunda för dig.

Lycka - hur går det?

Tack för allt stöd, det har varit så orättvist att lilla pappa som bara är 58 ska leva resten av livet som invalid. Om allt fungerar som det ska så kanske sportgalningen kan börja med golf igen och arbeta några år till. Hans tidigare läkare verkar inte vara så insatt i just Parkinsons och min kära far är inte så bra på att ställa krav och prata för sig. Det är ju som vi alla här vet viktigt för att få rätt vård i Sverige...

• Bling1975

Åååå det hade ju gått bra! Hurra hurra hurra för lilla räkan!

Underbart, klarar den det här så ska den nog klara sig hela vägen!

• Bling1975

Franka - tråkigt med minus. Förstår att det är jobbigt med båda parallelt, hoppas det går lite framåt på någon av vägarna snart!

DND - härligt att du var nöjd med ditt besök hos drB. Ska nog bli ordning på detta för dig med

Lycka - oj vad mycket det blev på en gång för dig. Jag som inte mådde dåligt psykiskt när jag gjorde min första IVF var helt tom i skallen, trött och ofokuserad. Klarade inte riktigt av att arbeta som vanligt alls. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara i samband med arbetsträningen. Massor med kramar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7