• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

hahaha mamarazzi! *kastar dalacinen i huvudet på mamarazzi*

tack snälla ni för ert stöd! a80

• mamarazzi

Men du ska ju inte kasta den på MIG! De ska ju upp i dig!
    (oj det kanske var för grovt?! )

• StoraD
    MAMARAZZI! *kastar en vattenmelon på mamarazzi och hoppas det får tyst på fanskapet*
  • mamarazzi

Dunk. (jag svimmade och slog i golvet)

• StoraD

*samvetskval*

NÄÄÄ jag måste jobba nu! jag har inte gjort ngt annat idag än googlat på olika varianter av Dalacin + biverkningar + bakteriell vaginos + tidiga missfall. *suck*

• fruZ

hahahahah FAN vad roliga ni är! För ett halvår sen satt jag framför datorn för att gråta och älta, nu sitter jag lika ofta och skrattar så sambon undrar vad jag håller på med.

Välkommen hit lucki, även om jag beklagar det elände som för dig hit. Här finns kunskap och stöd i sorg, oro, glädje och frustration. Och MYCKET plats för allt ält man behöver bli av med.

Jobba nu duktigt LillaD! Själv "måste" jag ut och shoppa

• lucki
    Acantha skrev 2008-07-09 14:06:13 följande:
    Håller med dig, skrapas hellre än att låta naturen ha sin gång, men varför inte skrapa dig direkt i stället för att vänta? Har max väntat ett dygn på skrapning, i vintras sa de till mig att komma fastande så att jag kunde åka in direkt. Vul kl 8.30, skrapning 13.00KLART VI SKA ha syskon!!!! Vi får kämpa tillsammans!!!
    Det fanns inga tider på operation. Sist jag skrapades fick jag vänta 2dygn, det tyckte jag var mycket,det här känns hopplöst.
  • EMND

lillaD, ursäkta att jag är snurrig men hade du någon symptom? Hur lång tid tåg det att få provsvar?

Hej lucki!, ja, det är fel att välkomna dig hit lika som det är fel att vara glad att vi är så många här. Ändå känns det bra att man inte är ensam om de förbaskade mf, ma, X. Jag fattar inte den ciffran ca 1%. Vi är säkert flera än så.

a80 tipsa gärna om du har hitta något till bröllop. jag behöver också fixa något men har knappt tid för det.

Vad gäller Dalacin, jag använde Dalasin lotion för ansiktsakne för ca 15 år sedan. Hmmm vad tiden går...och den flaskan vägde några gram, så den skulle jag inte kasta i huvud på någon :)) hihihi

• Cia o krabaten

*Kikar in medan bulldegen jäser*

Behöver jag komma med kaveln i högsta hugg för att styra upp er?
    Härligt att det är glada miner här inne. Det svänger ganska fort i denna tråd, bara så ni nya vet

Lucki: Hej och välkommen

Vi är ju några nu som är gravida och har barn innan men mf emellan.
    Jazzy har ju fått sin Måns, jag har 5v kvar idag Och Linan har och Bebis igen är halvvägs tror jag va? Och Odd vet jag inte hur det gått nu sedan hon åkte till USA. Hoppas bra!

• Rara Avis

Hej, verkar trevligt här, tänkte hänga på.

Har just i dagarna haft mitt andra ma... Har även haft ett x i våras. Men en gång har det fungerat perfekt också, har en dotter på 19 mån .

lucki känner med dig, det är inte kul o gå o vänta på mf/skrapning.
    Jag (var i v 10, fostrets storlek 6+6) fick vänta en vecka med blödningar innan det kom ut. Vågade knappt lämna lägenheten, man vill ju inte riskera att det kommer när man står på ica... Var även rädd att det skulle ske hemma själv med dottern, men hade tur. Det kom på natten när sambon inte jobbar, och dottern sov.

Glömde fråga dr varför det är så bra att kroppen tar hand om det själv. Ngn som vet? Snålar de, eller är det för att skrapningen medför risker? Första ma hade jag i v 15, (dött mkt tidigare) det kom ut när jag råkade vara på gynakuten, kändes bra att råka vara där just då! Skrapades efteråt för att stoppa blödningen.

Nu i efterhand kan jag säga att jag hade valt skrapning denna gång om det kännts som ett alt jag kunde välja. Kom mig inte för att begära det, utan gick lydigt hem när dr bad mig återkomma om 2-3 veckor om inget hänt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7