• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Det är lite spännande med alla gamla uppsalabor här, tänk om det är nån man känner!

• mamarazzi

Bling: jag fick svar häromdagen att min remiss hade tagits emot och att jag skulle få tid till utredning tidigast i oktober. Hur trött blir man...

lillaD: Men Kotte är ju ett superbra pojknamn då!!
    Tror faktiskt inte jag har hört talas om varken Kotte eller Games. Men s en är jag ju inte från Uppsala heller utan Småland och bor numera i Skåne.

Just det - Freestyle! Min bror fick min mamma att sy en speciell bakficka på hans tuffa Non Smoking Generation mysbyxor. Fickan var måttbeställd efter hans freestyle. Det vara bara det att sen visade det sig att Freestylen var för tung och byxorna kasade ner!

a80: Som sagt jag e inte från Uppsala så jag tror inte du känner mig. Men jag kan vinka till dig ändå!!! *vinkar***

• fruZ

Jag har en kompis som i stort sett heter Kotte, hon har kallats det sen i mellanstadiet, iaf i vårt kompisgäng, men nu har hon väl lite normala vuxna vänner oxå som kallar henne för hennes riktiga namn...

• Bling1975

Mamarazzi - då fick ju jag värsta gräddfilen som får komma i augusti - ändrar mig genast från bitter till tacksam. Lider med dig som får vänta så länge. men huvudsaken är ju att de kommer på något smart som får hjälp.

LillaD - jag gillar min nya titel geni - tack!

På måndag så har vi nog tid hos både onkologen och kuratorn

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

hej på er!

nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf.

jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta!

• fruZ

jahapp, det blir väl till att försöka nå fram till gyn på telefon imorrn då...

Sa hon nåt om samband med upprepade missfall?

• StoraD

ja, hon hade hört det sa hon, men hon lät skeptisk till att det skulle vara så i mitt fall, kanske är det inte så vanligt som 'orsak' till upprepade mf. jag vet inte, jag vet inte om de kollar för det faktiskt!

Dessutom kan man visst ha slidkatarr utan att det är bakteriell vaginos verkade det som.

• StoraD

a80: det var vaggisar, jag tror de hette Dalacin. Jag fick välja mellan dem och Flagyl. Flagyl har jag tagit förr, när jag hade livmodertappsinfektion (fick det efter missfall #1 när jag blödde en månad, 3 olika kurer av olika antibiotika tog jag, fina tider) hursomhelst så mådde jag så illa av dem så jag tog Dalacinen även om hon verkade föredra Flagyl.

• Truls06

Hejsan trådkompisar!

Nu skriver jag ett par rader från min bebis-bubbla. Nu är vår lilla tjej 1.5 vecka och jag måste säga att jag är så himla lycklig!!!
    Det känns verkligen som en välsignelse att ha fått henne efter alla dom år med slit, oro och tårar. Nu får jag nästan tårar så fort jag ser på henne. Hon är min dotter och jag älskar henne!
    För ett år sedan gjorde vi missfallsutredning och jag hade över huvudtaget inga förhoppningar över att vi skulle få ett bio-barn utan hade börjat adoptionssvängen och ställt in oss på 3-4 års väntan. Nu sitter jag här med henne i min famn och det känns overkligt!
    Hon är också extremt efterlängtade av farmor, farfar, mormor och morfar.
    Jag kan inte låta bli att undrar om det kan vara bra för ett barn att vara sååå efterlängtat från så många håll. Men ingen har väl dött av för mycket kärlek tiidgare ;).

Magis- jag förstår dig när du skriver om svullna fötter. Jag blev lite deppig när jag upptäckte att jag inte fick på mig mina fobba-tofflor utan fick ha min makes foppa-tofflor. Jag såg ut som långben! Kan du inte gå barfota på bröllopet??? Det ser ju bara jätte mysigt sommar-gravid ut då!

Cia- är det en pojk ni väntar? Hade vår lilla tjej (som ska heta Matilda) varit en kille hade hade han fått heta Joel.

Nu behöver jag ju inte mina grav-hormoner så jag sprider som fritt här i tråden istället. Ni på jakt efter plus sug åt er ;)!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7