• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Acantha

Tack alla!
    Det där med knutan är både och, vet inte hur länge den varit där. Har den varit där alltid så blev ju killen till trots den. Men som jag förstod läkaren var den mer hindrande för spermerna än för själva graviditeten, beror naturligtvis på var det fester...

Har köpt ett test, får se i morgon vad det visar...

• Bebis igen
    babblar på skrev 2008-07-09 10:42:19 följande:
    Acantha: jag hoppas att du får ett plus(för jag antar att du egentligen vill det) och att det funkar hela vägen för dej. Förstår din oro.Ni som fått barn efter alla mf...känner ni att ni vill ha fler? Gå igenom oron igen?
    Jag känner spontant att jag inte orkar gå igenom det igen...nu har ju jag 2 barn o 1 till på väg. Make nöjer sig med 1 barn har han sagt.... han är nog glad överhuvudtaget att vi lyckades till slut. Eller, så vågar jag inte skriva men att det ser ut (hittills) att vi lyckats.
    StoraD skrev 2008-07-09 11:22:27 följande:
    hej på er, Acantha, håller tummar för plus!mamarazzi: håller tummarna för att mensen ska komma snart!BI: grattis till lyckat vul! BP, 6 dagar till BIM, men nu känner jag mig jätteorolig...EGO: jag har precis hämtat ut min Dalacin idag och så läser jag i FASS före förskrivare att det inte ska tas under första trimestern. Nu vet jag ju såklart inte om jag är gravid, BIM om 5-6 dagar först...men jag blir ändå jätteorolig, tänk om det påverkar? Ska jag ta dem ändå? vad tycker ni?www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Tror som BLING, har ingen inverkan så tidigt iaf! Åh vad jag ska börja hålla tumamr för dig nu gumman!! Vet du hur länge det tog innan jag förstod att du var LillaD nu när du ändrat din barbapappa gubbe till en monchichi *tröga jag* kramar
    hella73 skrev 2008-07-09 12:09:42 följande:
    Hej! Har överlycklig upptäckt att vi kan utnyttja grannhusets trådlösa internetGrattis lillskuttan och BI till lyckat vul/ul!Välkommen hem till Svecia Bling!Hoppas på plus Acantha!LillaD, tror inte jag skulle ta medicinen om det står så. Jag hoppas ju så på ett plus snart!Har nog inte skrivit att jag sjukskrivit mig hela den här veckan. Har ju haft 5 panikångest-attacker senaste tiden och 2 av dem på jobbet. Rädslan att få dessa attacker bland folk känns jättejobbig. Det var därför vi bestämde att åka till Gotland en vecka tidigare för att jag skulle få vila. Kuratorn jag träffade trodde att jag kunde lida av post-traumatiskt stressyndrom. Ska gå och prata med kurator på både vc och kommunhälsan när jag kommer hem.Det är iaf rätt lungt och skönt här. Sitter i ett gammalt kalkstenshus ute på en hed, så jag ska inte klaga.
    Uscha.... jag hade själv panikångest i 20 årsåldern, under tiden jag väntade första pojken! Det var vidrigt...jag levde så begrändat så usch, förstår precis vad du går igenom! Känner att det inte alls är konstigt att såna som vi får PÅ eftersom man haft det så tungt med alltm an gått igenom... själv hade jag då haft 1 MF och 2 X på raken!! Tog ca 1 år för mig att komma "över" det, mycket att utsätta sig för de ställen och situationer som gjorde att jag fick PÅ. Succesivt blev det bättre.... viktigt att du får träffa nån bra o prata med tror jag. Hoppas det lämnar dig snart! Hemska PÅ!
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 21 ♥♥
  • fruZ

Oj spännande Acantha, håller tummarna!

Hella; fy vad jobbigt med panikångest, jag hade ju lite så i våras, bröt den onda cirkeln genom att åka till Paris. BRA att du har sjukskrivit dig och åkt till gotland. Kram!

LillaD; verkar ju inte jättefarligt, men sa du inte till läkaren att du försöker bli gravid? I så fall hoppas jag att du kan lita på att hon inte skriver ut nåt som du inte ska ta...

Grattis till lyckade VUL/UL!

Jag njuter av att vakna nu och veta att jag bara har imorgon natt kvar att jobba och sen fyra dagar nästa vecka. Sen SEMESTER! Helt fantastiskt underbart! Och natten till idag var rätt bra, inte panikmycket att göra hela tiden och rätt intressant.

Har nog lagt ner projektet att ring gyn om vaginos. Jag ORKAR inte. Får ta upp det efter semestern om jag inte är gravid eller om jag skulle bli gravid fråga dem då om de inte kan testa mig...

Nu ska jag ut på stan och fixa kläder till ett bröllop nästa vecka. Livet är gött ibland!

kram på er!

• Acantha

Bablar på: Fick ett MA innan lill killen som gjorde att jag oroade mig tills han va ute, efter honom har jag haft tre till, men jag kan inte ge upp. Nu vet jag vad det innebär, vill helst ha två till om det finns möjlighet, så visst, det är värt det i slutet, när man ligger där med detta underbara som inte går att beskriva i ord i sin famn.
    Ebbe är värd alla år (6år) av tårar, förtvivlan, vare pinsamhet och utsatthet i utredningen osv. Skulle gjort det igen utan att tveka.
    Lär inte ge upp förrän jag fått de barn jag vill, hur många ma/mf det än ska ta...

• lucki

Blev tipsad om den här tråden och tittar in hit.
    För två veckor sedan gjorde jag ett tidigt vul i v. 6+4. Allt såg då fint ut o det lilla hjärtat hade börjat picka på.

Sedan i söndags fick jag en liten blödning, blev orolig eftersom jag tyckt att symtomen försvunnit. åkte in akut igen. Borde då varit i v. 8+. Läkaren såg fostret, men inte längre några hjärtslag. Hon ville ha en second opinion, så igår var jag in för nytt vul o mycket riktigt, nu unde man inte längre se ngt foster.

Fick tid för skrapning på fredag. Då jag kom hem igår hade jag börjat blöda, blödde mer imorse. Är rädd att missfallet ska dra igång hemma. Har fått två mf hemma förut o tyckte det gjorde så fruktansvärt ont. Har även blivit skrapad en gång o upplevde det som mycket "bättre" Fick sova o när jag vaknade upp hade jag inge ont längre.
    Så det är mycket blandade känslor inför det här. Borde ju vara bättre om naturen fixar det själv, men samtidigt är jag livrädd för det.

Det här blir nu vårat fjärde missfall. Allt känns så fruktansvärt hopplöst. Orkar inte.
    Har inte orkat prat med någon sedan i söndags...allt känns så meningslöst o jag bara gråter.
    Vet att det känns bättre med tiden (det gjorde det ju iaf de andra gångerna)men just nu känns det inte som det.

Kommer vi någonsin få det syskon vi nu hoppats o trott på fyra ggr?

Beklagar att det är så många i den här tråden, det betyder ju att vi är många som behövt gå igenom detta h-vete

Kramar/Catrine

• StoraD

a80: joo läkaren vet att jag försöker och att jag fått ÄL, hon sa att man kunde ta dem när man var gravid och att de skrivs ut till gravida som har BV. Jag litar också på henne, verkar värre att ha BV och riskera tidigt mf. Om du som ändå också är lite insatt tycker det låter ok så känns det ännu bättre!

Klokt att vänta med att testa tills du är gravid! men se till att testa då. Jag hade ju inte heller några symptom, men ändå hade jag det!

Hella, usch så jobbigt vännen, klokt att du sjukskrivit dig! hoppas du hittar lite ro nu under sommaren. Tack för ditt svar om medicinen. men eftersom bakteriell vaginos kan orsaka tidiga mf så känns det osäkert att avstå... jag får väl chansa antar jag... det är 3 dagar och så är det nästan en vecka (6 dagar) till BIM. Hoppas jag inte gör ett misstag.

usch Catrine, jag beklagar också att du behövt komma hit

• mamarazzi

lillaD: Men om bm sa det så är det klart att du kan ta dem. Det är ju så tidigt med så du skulle ju isåfall inte ens veta om det. Ta dem! Jag ångrar vad jag tidigare skrivit till dig!

lucki: Välkommen hit! visst är det skit?! Men här i tråden finns också många som har fått barn och är gravid efter massor med mf så här får man hopp och stöd!! Jag är också ganska ny här och vi hoppas också på ett syskon.

• fruZ

LillaD; sa din gyn så så ska du inte tveka att ta dem och inte oroa dig. Dessutom står det ju i Fass att man inte sett risk i djurstudier, och det är ju så att man inte rekommenderar det för att inte tillräckligt många tagit det, INTE för att man sett verkliga risker. Så ta dem!

• Acantha
    lucki skrev 2008-07-09 13:41:57 följande:
    Har även blivit skrapad en gång o upplevde det som mycket "bättre" Fick sova o när jag vaknade upp hade jag inge ont längre.
    Kommer vi någonsin få det syskon vi nu hoppats o trott på fyra ggr?
    Kramar/Catrine
    Håller med dig, skrapas hellre än att låta naturen ha sin gång, men varför inte skrapa dig direkt i stället för att vänta? Har max väntat ett dygn på skrapning, i vintras sa de till mig att komma fastande så att jag kunde åka in direkt. Vul kl 8.30, skrapning 13.00

KLART VI SKA ha syskon!!!! Vi får kämpa tillsammans!!!
  • mamarazzi

Håller med a80 nu! TA DEM! TA DEM! TA DEM!

Ser du hur jag står på ett bord med knuten hand över huvudet och en flagga i andra handen som det står "Mer Dalacin till folket" på?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7