• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Idun: Tur att du svarade i mitt ställe ang 5-års periodicitet.
    Mitt svar gick inte fram och så kom en drös med ungar in!

Lucki: Då har du varit i alla ändra på infertilitets-skalan om man ska kalla det så.
    trist att du ska behöva uppleva denna del också

• HoppetKärleken

Idun78 och Bling va glad jag blir över era inlägg vi får försöka passa på att njuta av att vi är "barnfria" nu för visst blir det vår tur en dag! Å då ska ni veta, att jag ska njuta av tidiga mornar med barnen och att böckerna ligger olästa i hyllan, den dagen är närmare för varje dag som går, eller hur, tjejjer

Bling förstår att det är läskigt att vänta på måndagens besked, hoppas så grymt att ni får ett positivt besked på måndag, *kramis*

• babblar på

hej alla nya...och gamla

Idun: jag vet hur magar kan bli av T Jag undrar om min mage någonsin kommer bli riktig igen ? Hoppas!

bling: hoppas din man är frisk!
    Hella: hoppas du mår bättre snart!

Lilla D: jag skulle nog ta det så fort jag kunde???tror jag?? Skulle man bara ta det i tre dagar? Måste boka ett besök hos gyn snabbt men alla har ju semester *arg gubbe*(vet itne hur man får till den )

nu skriver ni så mycket så jag inte hänger med i alla turer

ego: enheterna har bytts ut mot bullar,godis,tårta och chips:-O skit Mensmat?

• Idun 78

BP: Har du pratat med ngn läkare om det finns ngt för att lindra magsmärtan? För det här är inge skoj...

Bling: Vilken nervös väntan. Jag kommer tänka så mkt på er på måndag (jag är datorlös då) och hoppas att ni får positivt besked!

HK: Japp för var dag som går kommer vi allt närmare! Så det är lika bra att ligga i nu och läsa så mkt vi bara hinner (eller vad det nu är som man gillar att göra på sin fria tid).

Cia: Ja visst var det till dig DrB sagt det där om 5-årscykler?

Finesssan: Va skönt förresten att klådan är borta. Jag tänkte faktiskt på det häromdagen - hur det hade gått för dig med den, nu när lilla Vida är ute.

Magis: Om du vill får du gärna länka till din blogg, jag skulle gärna läsa den (och har inget emot att bli citerad) *älskar att stå i rampljuset*

• babblar på

idun: jag fick omeprazol utskrivet. Jag tror faktiskt att jag måste äta omeprazolen för att slippa magsår även om det inte känns så bra att äta fler medeciner.
    Omeprazolen finns också att köpa receptfritt om man vill testa. Men jag tycker att man ska kolla med en läkare iaf

• Idun 78

BP: Har du börjat äta Omeprazol? Funkar det? Om det är receptfritt borde det inte vara farligt, eller?

• babblar på

Jag har ju ringt några och kollat och det ska vara okej men drb visste inte riktigt och tvekade. Han tyckte dock losec var okej och det ska vara samma enligt alla man frågar
    Jag äter det hela tiden som jag äter T. Det märket jag äter nu(inte just nu dock för nu äter jag inget )funkar bra tycker jag. Finns massor av olika märken på de där så om nåt inte funkar helbra kan man testa ett annat märke verkar det som

• Idun 78

Ok, tack! Ska nog svänga förbi apoteket imorrn och prata med ngn där, för det här funkar ju inte som det är nu...

• fruZ

Jag vill oxå läsa Magis blogg!

Har just haft en tok-shoppingrunda och köpt en klänning till ett bröllop vi ska på. Tur hade jag för det här var enda möjliga shoppingdagen och så hittade jag världens snyggaste som sitter perfekt! (fast jag får fylla på lite i bh:n, ingen gravid/ammande som kan dela med sig lite av behagen till mig som gud glömde?)
    Sen har jag och sambon suttit på balkongen och ätit sushi och druckit vin och firat att jag bara har en natt kvar att jobba.

Min mage har oxå varit dum sista dagarna, men jag tror inte att det bara är Albylens fel, för den brukar bli sån här när jag sover konstigt. Men jag tar iaf Novalucol i samband med Albylen och sen extra vid behov och det hjälper en del.
    Det finns inga bevis för att annat än Losec/Omeprazol hjälper mot magsår och magstrupsinflammation, men eftersom jag tror jag mest behöver symtomlindring så kör jag på det. Det är Kategori A läkemedel; inga kända risker vid graviditet. Så det kan du ju testa Idun. Och om det inte funkar så kan du köpa Omeprazol (mycket dyrare, se till att få recept om du ska äta det hela tiden!). Och tack för hälsningen i min blogg

• Idun 78

a80: är det Novalucol som är kategori A? Är det det som du tycker jag ska testa? Förlåt, men jag förstod inte riktigt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7