• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • HoppetKärleken

Lilleskuttan kikar bara in som hastigast och gratta till ett lyckat vul så skönt du ska se att det ser lika bra ut om två veckor. *kram*

• mamarazzi

Acantha: Känner precis som du att jag aldrig igen kommer att kunna glädjas fullt ut till ett + Sorgligt men sant och inte konstigt när man haft många missfall.

Själv sitter jag och väntar på mensen ska komma efter mitt senaste missfall. Verkar ju aldrig komma bara för det.
    Tog sista dagens medicin för min bakteriella vaginos igår och nu vet jag inte om jag borde testa mig igen för att se om det verkligen är borta... Vet inte om jag orkar bry mig. Fy vad illa det låter.

• Acantha

Cia: Koratorn jag fick prata med gjorde tvärt om, hon hjälpte mig gräva gropen djupare. Önskar jag kunde träffa någon som gav mig i spark i häcken i stället...
    Har bestämt att jag ska träffa min far i stan så då får jag nog köpa ett test...

• babblar på

hej allihopa

Lilleskuttan grattis!

Truls: Det låter så härligt. Jag hoppas att jag också får uppleva det där

Bebis: grattis till lyckat ul och en pojke

LillaD : hur går det med enheter och Bim ?

Nu snackar ni så mycket bakteriell vaginos så jag måste nog också testa nån dag Tänk om det skulle vara nåt så enkelt

• babblar på

Acantha: jag hoppas att du får ett plus(för jag antar att du egentligen vill det) och att det funkar hela vägen för dej. Förstår din oro.

Ni som fått barn efter alla mf...känner ni att ni vill ha fler? Gå igenom oron igen?

• babblar på

acantha: nu läste jag att du hade en knuta...då kanske du helst inte vill ha plus? Förlåt mej i så fall
    Är det en knuta som de tror kan ge mf eller?

• StoraD

hej på er,

Acantha, håller tummar för plus!

mamarazzi: håller tummarna för att mensen ska komma snart!

BI: grattis till lyckat vul!

BP, 6 dagar till BIM, men nu känner jag mig jätteorolig...

EGO: jag har precis hämtat ut min Dalacin idag och så läser jag i FASS före förskrivare att det inte ska tas under första trimestern. Nu vet jag ju såklart inte om jag är gravid, BIM om 5-6 dagar först...men jag blir ändå jätteorolig, tänk om det påverkar? Ska jag ta dem ändå? vad tycker ni?

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3&UserTypeID=0

• Bling1975

lillaD - man skulle väl bara ta preparatet i 3 dagar? Innan graviditeten är ett faktum så tror jag ärligt talat inte att det kan ha någon effekt på fostret. Lite som alkohol mm.

Men om du är orolig så kan du ju vänta till efter BIM, men om du är gravid så kanske det är bättre att ta det nu än senare om det skulle kunna ha ett samband med mf.

Lite vimsiga råd - sorry!

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

jag tänker som du bling, så det är inte vimsigt...

idag använde jag för första gången min dramat! jag älskade det. kände mig som kung i stan!!

hur är det med dig söt?

• hella73

Hej! Har överlycklig upptäckt att vi kan utnyttja grannhusets trådlösa internetFörvånad

Grattis lillskuttan och BI till lyckat vul/ul!

Välkommen hem till Svecia Bling!

Hoppas på plus Acantha!

LillaD, tror inte jag skulle ta medicinen om det står så. Jag hoppas ju så på ett plus snart!

Har nog inte skrivit att jag sjukskrivit mig hela den här veckan. Har ju haft 5 panikångest-attacker senaste tiden och 2 av dem på jobbet.
    Rädslan att få dessa attacker bland folk känns jättejobbig.
    Det var därför vi bestämde att åka till Gotland en vecka tidigare för att jag skulle få vila. Kuratorn jag träffade trodde att jag kunde lida av post-traumatiskt stressyndrom.
    Ska gå och prata med kurator på både vc och kommunhälsan när jag kommer hem.
    Det är iaf rätt lungt och skönt här. Sitter i ett gammalt kalkstenshus ute på en hed, så jag ska inte klaga.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7