StoraD skrev 2008-07-09 14:21:15 följande:
*samvetskval* NÄÄÄ jag måste jobba nu! jag har inte gjort ngt annat idag än googlat på olika varianter av Dalacin + biverkningar + bakteriell vaginos + tidiga missfall. *suck*
Du ska ha dåligt samvete. Jag låt avsvimmad i flera timmar och kunde inte jobba något alls!
Ska skylla på dig om chefen frågar varför jag inte hunnit göra vissa saker!
(japp känner igen mg att jag mest googlar runt just nu...)
fruZ skrev 2008-07-09 14:27:01 följande:
hahahahah FAN vad roliga ni är! För ett halvår sen satt jag framför datorn för att gråta och älta, nu sitter jag lika ofta och skrattar så sambon undrar vad jag håller på med.
Ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans. Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir!!!
EMND skrev 2008-07-09 14:39:10 följande:
Vad gäller Dalacin, jag använde Dalasin lotion för ansiktsakne för ca 15 år sedan. Hmmm vad tiden går...och den flaskan vägde några gram, så den skulle jag inte kasta i huvud på någon :)) hihihi
Nä just det!! Säg det till lillaD. Man ska inte kasta saker på varandra. (min 2 åriga dotter hade nu sagt: "Man måste dela med sig och vara kompisar mamma."
Bling1975 skrev 2008-07-09 15:10:03 följande:
Jag fick just en liten tanke, det är rätt många här som redan har ett underbart litet barn som ni har fått till helt utan hjälp. Har ni andra typer av problem än vi som aldrig har lyckats, eller har något hänt er på vägen?
Jag har en dotter på 2,5 år och innan henne hade jag ett MA i vecka 12. Då sa man ju att missfallet bara var otur men nu när jag har haft ytterligare 3 st vid syskonförsök så undrar jag om det inte istället är dottern som är ett mirakel. Nu har jag ju visserligen fått reda på att jag har/har haft bakteriell vaginos så kanske det varit boven? Jag har tid till utredning i oktober så vi får se om jag får mer svar då.
Lycka till med provsvaren på måndag. Jag håller tummarna!!
Ang. skrapning vs. inte skrapnig: Jag har aldrig skrapats med har fått tabletter (cytotec?) vid mina två MA som har startat igång blödningen. Detta tycker jag varit bra för då har jag vetat att blödningen skulle starta inom några dagar bara. Men vid mitt senaste MA vägrade först läkaren att skriva ut dem. "Naturen ska ha sin gång." Jag grät och var helt knäckt och försökte förklara för honom att man ju inte kan leva om man går och väntar på mf i flera veckor. Han var helt oförstående och tillslut blir han upprörd med och säger att jag inte litar på hans läkarkunskaper. Stor suck! Det slutar med att han går med på att skriva ut tabletterna med orden "ja men du ska veta att detta har bara med din psykiska hälsa att göra!" JUST DET!!! vad trött jag blev... och besviken på att läkare inte fattar hur dåligt man mår i dessa lägen.
A80: kul med klännning! Får vi se?
lillaD: Ser nu att det bara är du och jag som är vakna så här dags och är ?flitiga?!
God morgon!! (nej kasta inget på mig!!! )