• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Rara Avis

cia och krabaten lycka till med vändningsförsöket! (Gjorde ett lyckat vändningsförsök m dottern. Det gick lätt, snabbt och gjorde inte ont. Hoppas det går lika smidigt för er!)

Var onödigt skärrad inför cytotec-pillren. Tack för all pepp. Fick inte spec ont alls, behövde inte ta de starkaste verktabletterna. Hoppas det hade ngn effekt på livmodern, det enda jag kännde av var effktiv tarmtömning. (Och den lilla biverkningen verkar hålla i sig.)

Håller tummarna hårt hårt på mån för dig och din man bling1975.

• StoraD

hmm, jag förstår Cia, jag förstår både dig och M. Läs runt lite så kanske det känns bättre sen! Berätta gärna, här får alla skriva vad de vill tycker jag! och det är ju detta som du tänker på just nu!

Linan, ha en bra semester!!

rara avis, så skönt att det inte gjorde så ont!

nu känner jag mig lite nere, jag har jättemkt mensvärk så jag antar att mensen kommer snart jag är bara på dag 12 efter ÄL så jag antar att mina korta lutealfaser är på väg tillbaka. detta med konstanta lutealfaser *fnys*, det har aldrig stämt på mig!

*vinkar till Vida och finesssan*

SandraW: hur går det för dig?

• StoraD

och nu kom menseländet... jaja, bara att se framåt antar jag.

• StoraD

jag hoppas på lycka och hella istället då!

• Sandraw76

LillaD: Var på mitt sista tillväxtul i onsdags. Hon vägde då 3004 g +-500 g så det kan bli en stor tjej om jag går över tiden. Men ingen i min släkt har gjort det så jag får hoppas på arvsfaktorn i det fallet. Sprutorna har jag slutat med. Har mer o mer förvärkar nu o sist var hon iaf ruckbar så vi hoppas det är på gång snart. Läakren berättade att Innohep,Heparin o Fragmin kan ge lättare förlossning o att det finns en kvinnlig gynekolog som ska göra en klinisk studie på att ge dessa mediciner när man typ går över bf. Jag hoppas det har hjälpt i mitt fall men vi får väl se snart. Mitt landsting vill helst inte sätta igång förlossningne om mamma o barn mår bra.

Jag läser tråden varje dag även om jag inte orkar kommentera era inlägg så tänker jag på er.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • StoraD

jamen det låter ju som att du har det bra sandra! hoppas hon kommer snart!!

alltså så ledsen jag är nu, det trodde jag inte att jag skulle bli, känner mig helt knäckt och tårarna bara rinner... ska det aldrig bli vår tur? nu är det 2 år och i slutet av juni passerades BF datum nr 3. och jag är inte ens gravid igen...

• Bling1975

LillaD - skickar en stor stor kram till dig! Jag förstår precis hur du känner. Vi har försök i snart 3 år nu och jag vet ju att jag kanske inte ens kommer att få bli gravid igen i år. Det känns tungt och orättvist. Men jag håller tummarna för att du ska få ett till ett finfint sommarplus.

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

tack snälla bling! så rar du är!

• HoppetKärleken

Cia förstår din oro eller kanske rättare sagt din mans oro med vändningsförsöket om det kan innebära den minsta lilla risk, jag viste inte det men samtidigt kan jag ju förstå det rent logiskt, jag håller tummarna för att den lilla krabaten ändå vänder sig tills det är dax för beslut i frågan.

Sandra ja snart är det dax för ännu en trådbäbis att kika ut, känner att jag inte vet om ni tagit reda på kön eller hur?

Bling nästan alla mina tankar går till dig och din man, inte nog med det eländet vi alla dras med här inne svårigheten att få ett barn så ska ni behöva ännu mer hinder på vägen. Kramis till er båda.

Mina andra tankar går till dig lillaD som alltid peppar och är glad för oss andra...va ledsen jag blir när du är ledsen kan facktiskt genom att läsa dina inlägg känna tårarna som rinner ner för din kind, för varje gång hoppas man ju. Hoppas så att du mår bättre snart igen och att plusset infinner sig för dig innan sommaren är slut. Ska du ta pergo denna cykeln också?

Finesssan och Vida med man/sambo njuter ni bara era lyckostar
    Har fogkänningarna gett med sig, hur lång tid tar det normalt till man är återställd efter det?

Nu har jag gjort min sista natt inför semestern som det snart är dax för, jippie!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7