• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • hella73

lillaD, har glömt att packa ner gravtestFörvånad och här är apoteket stängt på söndagar. Ingen mens än iaf, så testar kanske imorgon.

Tråkigt att mensen kom gummanLedsen *Kramar*

• HoppetKärleken

Lycka77 beklagar ert minus tänker på er och vet allt för väl hur det känns. Hann du börja blöda innan testdagen eller?

Välkomna alla nya!

hella73 då får vi hoppas på ett plus imorgon

lillaD ja med mig är det bra börjat min semester idag och det känns jätte skönt även om jag mest längtar till okt-nov när vi förhoppningsvis får göra nästa IVF. Har bestämt mig för att ta tag i mitt liv efter sommaren, måste göra nått åt mitt "psyke" och försöka hitta tillbaka till den tjej jag en gång var, det går nog inte fullt ut det är jag medveten om men det är dax att börja jobba i rätt riktning i alla fall. Har tyckt livet varit rätt meningslöst allt för länge svårt att finna glädje i nuet. Oj va djupt det blev nu, där fick du för att du frågade hur det var med mig Kram på dig lillaD hoppas det är ännu bättre idag med dig gumman!

• Franka

Hej alla gamla och nya FL-vänner!
    Igår kom vi tillbaka efter tre veckors härlig, rolig och skön tågluff och nu har jag skummat igenom allt ni har skrivit. Två bebisar (GRATTIS!) men inga nya plus ännu...

Själv skulle jag fått mens i onsdags men när den inte dykt upp i lördags stod jag svettig och skakig inne på en restaurang i Dubrovnik och testade igår morse. Men icke. Negativt och mensen kom senare, det var nog progesteronet som gjort att den var sen. Hann med att gråta en skvätt och skälla ut en dum servitör innan vi satte oss på flyget hem.

Dr B hade fixat två (!) olika remisser till spolning av livmodern för att kolla att inte sammanväxten kommit tillbaka, men ingen av tiderna är innan nästa ägglossning så jag ska försöka tjata mig till en återbudstid. Sex missfall och gråt kanske kan få någon att vekna?!

• Franka

Jag har druckit så mycket öl och vin denna semester, (kan bara minnas EN vit dag...) så det kanske var bäst att det inte blev nått denna månad. Men min ologiska och hoppfulla hjärna tänkte som så att om lilla ägget lyckas fasta trots all alkohol, så måste det vara ett kämparägg av bästa kvalitet... Men så var det tydligen inte

• StoraD

stålande nyheter Hella! då hoppas vi på morgondagen gumman!

välkommen hem Franka, det lät ju som ni haft det bra på resan! även om jag förstår att det inte är mkt som toppar Malmö! trist med minuset vännen... hoppas det ordnar sig med spolningstid - dessutom så är ju oddsen tydligen lite högre efter spolning så nästa månad är ni oslagbara!

bra att du skriver mkt HK! härligt med semestervila innan IVF, sommaren går snabbt och sen lite lite höst och sen är det dax! jag känner igen det här med att 'hitta tillbaka till sig själv'... jag känner likadant, jag saknar den gamla goda glada positiva LillaD... men jag tror att man kan göra mkt, prata prata med nära och kära, och försöka hitta en terapeut kanske, kanske kan de på din IVF-klinik/kk hjälpa dig med det? och så kanske börja med ngt skoj till hösten! kanske en keramikkurs el ngt annat som du tycker är roligt? Sen är det inte konstigt om man är ledsen och tappat mkt av sig själv: det är en sugande jävla skitsituation vi befinner oss i (ursäkta svordomarna! )

• Poppy Lee

Hej alla, jag är hemma från resan till Gbg nu. Gud vad få gravida det finns i den stan, såg bara EN person med mage, till skillnad från Uppsala och Stockholm (i synnerhet Sthlm) där varannan person på gatan är gravid

Så skönt med hotellvistelse och lite miljöombyte. Hoppas att ni alla haft det ok, jag ser att flera har testat minus , många kramar till er. Välkommen också mizzvictory och vinkningar till er andra.

Själv har jag inte fått ÄL, har fortsatt att testa och testa utan resultat i över en vecka. Men eftersom jag läst på FL att dessa stickor inte funkar för alla har vi kört på med varannandags-metoden iallafall. Förmodligen till ingen nytta (men trevligt är det ju ), men hoppet är ju det sista som lämnar människan...

lillaD: ungefär som du beskriver har min mens också blivit efter mitt senaste mf. Min är sparsam, rätt ljus, och mer som en blodstrimmig, geggig flytning. Tyder det på att något är fel tror ni?

• StoraD

hmm poppy, min är så men inte sparsam utan jag blöder mer än vanligt! sparsam mens tyder på utebliven ÄL har jag hört.

• Poppy Lee

lilla: ja, det är sant, det har jag också hört, att den blir mindre utan ÄL. Tänk om livmodern inte klarar av att bygga upp ordentligt med slemhinna längre?

Trist också för dig att blöda mer än vanligt, nu hade du ju iofs ÄL vilket ju är bra, men jobbigt för dig med mensfloder! Varför kan man inte få vara NORMAL ibland, varför ska vi som fått massa elände drabbas av annan skit, det undrar jag.

Jag har lyssnat mkt på radio (P1) under den gångna veckan i bilen och lade märke till två vetenskapsnyheter rörande mf, fertilitet och manlig faktor. Vet inte om ni uppmärksammat det, men det är värt att fundera på tycker jag. Dels handlar det om en studie som visat att mf är mycket, mycket vanligare hos par där mannen är över 40 - alltså även om kvinnan är "ung". Dels var det en studie som visade att övervikt hos män påverkar såväl fertilitet som mf-risk.

Tidigare har man ju hänfört bägge dessa riskfaktorer till kvinnan, men det verkar alltså som att mannens roll vid mf är större än man tidigare trott.

• Poppy Lee

Fan det skulle ju såklart vara ledsen smiley , inte är jag glad för min uteblivna ÄL heller!

• StoraD

poppy, varför skulle inte livmodern klara av att bygga upp slemhinnan längre? det verkar inte rimligt. din ÄL har uteblivit, den kommer komma "tillbaka", antingen av sig själv eller genom pergo. När den är tillbaka så kommer livmodern bygga upp slemhinnan igen! oroa dig inte för det vännen!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7