• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Franka

Heja Hella!!! HURRA för dig!

mamarazzi skrev 2008-07-14 13:33:20 följande:
    Om jag får ÄL som vanligt så kommer dock mina föräldrar att vara här på besök i vår lilla sommarstuga då. Ber man dem att gå ut eller vad gör man??
    Ha ha ha, ja men ni får väl göra det nån annanstans, så gjorde alla förr i tiden; i ladugården, på höskullen, i en glänta i skogen. Kan ju bli romaniskt värre!
  • Bling1975

Hallå tjejer!

Tack för all tumhållning - det verkar som det hjälpte för röntgen var helt ok.

Nu är vi jätteglada, det känns som om den värsta faran är över för det blr mindre troligt att det skulle komma tillbaka om det inte finns där nu. Vi hade även en kuratortid direkt efter där vi fick prata lite om det som tynger oss mest nu - barnlösheten. Hon var väl inte min tekopp direkt men P skulle få en tid hos deras psykiatriker för att ev börja medicinera eftersom han riktigt inte orkar med just nu. Han har tagit beskedet att han är steril väldigt hårt, och de här senaste två årens motgångar har nog resulterat i en depression. Själv så mår jag faktiskt helt ok just nu, visst är jag ledsen ibland men jag har ändå kraft och orkar med mer efter resan.

Poppy - läskigt med cykeln! Vilken tur att det inte gick värre än vad det gjorde.

Odd - lycka till på VUL, vet så väl hur orolig man är, å ena sidan vill man veta, å andra sidan är man helt livrädd för ett negativt besked. Precis så kände vi idag (och på alla tidigare VUL)

Cia - håller tummarna för vändningsförsöket!

Hella - Hurra hurra hurra. Nu vänder det i tråden. Stort stort grattis! Vi håller tummarna för att det ska gå finfint hela vägen.

Massor med kramar till er alla!

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: Härligt! Grattis till er båda.

Nu ska jag försöka sova, lite pirrigt är dte
    Kikar in efter imorgon och berättar såklart, men de trodde att det skulle ta hale fm iaf.

• StoraD

lycka till imorgon Cia!!! jag ska tänka på dig söt!

• StoraD

grattis till de goda nyheterna Bling!!

• HoppetKärleken

Bling vilka super nyheter så glad för er skull!!!

Hella ännu fler super nyheter va är det som händer, Grattis! Nu håller vi tummarna förstår att du vill ha en vul tid på gotland!

Cia lycka till imorgon!

Poppe Lee jag mår bra, för imorgon kl 08.00 tar vi bilen och kör ut i Europa, inget bokat så vi får se vart vi hamnar och hur länge vi blir borta

Odd lycka till med vulet det ser nog kanon ut ska du se.

Franka välkommen hem från din härliga semester.

Nu ska jag hoppa i säng så det blir en ny dag, för jag är redo för äventyr!!!! Jippie semester

• Idun 78

Tittar in en snabbis, är hos brorsan en sväng i Gbg.

Hella: GRATTIS!!! Gud va härligt! Vad glad jag blir för din skull!!!

Bling: Så skönt med ngt positivt mitt i allt. Att din man har hamnat i en depression är ju snarare att betrakta som sunt och normalt än om han inte fått det efter allt vad han och du gått igenom de senaste åren. Jag hoppas att pillrena kommer hjälpa och att han samtidigt får komma till en bra terapeut.

Kram kram kram till alla som deppar, men det kommer att vända!!!

LillaD: Tack för en fantastisk em i Malmö! Jag hade verkligen hur trevligt som helst (tappade ju bort tiden alldelles... ) Sen hade jag fått p-bot också... typiskt mig. Glömmer alltid bort det där med att man ska betala för sig. Men 300kr var det helt klart värt för att få spendera söndagen med dig. :-P

Jag är tbx igen i stan på torsdag. Skriver mer då. Kramar till er alla!

• Idun 78

LillaD: Det var ju en sån här: du skulle få!

• Poppy Lee

Cia: håller tummarna för dig och pyret idag!

Bling: vilka kanonnyheter, gud vad skönt för er. Även om din man nu är steril , så lever han ju iallafall och har hälsan, grattis grattis!

HK: åh vad mysigt det lät med er semester! Att sätta sig i bilen och bara åka dit andan faller på, det låter som en dröm. Ha det så jättetrevligt!

Idun: hoppas att du har det bra i gbg - du får hälsa staden från mig , var ju där förra veckan och saknar det som bara den. Tråk-Uppsala är ju stendött på sommaren, jättedeprimerande.

lilla: Hur mår du idag? Överlever du i mensfloderna? Hur är humöret? Skickar uppmuntranskramar (mkt bättre än "styrkekramar" som du inte gillar ) i massor. Jobbar du den här veckan förresten? Det gör jag, och det är faktiskt rätt skönt att få skrivro (inst:en helt ödelagd!) och slippa allt tjatter i fikarummet

• Magis2

Hella - HUUUUURAAAAAA!!!!!!! B-) Jag säger som jag brukar: Jag visste det!!! Jag VISSTE det!! Heja sommarbrunsten!

Odd- lycka till på din resa, du ska se att det kommer gå bra denna gång! *håller tummarna*

Cia - Aha! nu förstår jag detta med trosorna. Si, claro. Då packar jag ned mammatrosorna. Kan bli ganska snart det....*biter på naglarna* Ska bli så spännande att höra om ert vändningsförsök idag!

Bling - jättegrattis till dig och din man för en lyckad röntgen! så skönt för er att kunna andas ut vad gäller cancern. Samtidigt en stor sorg för din man, för er båda. Skönt ändå att du har mer kraft nu och kan 'bära upp honom' när han behöver det. Detta betyder ju dock inte att ni inte ska ha barn. Det kommer hända för er. Ert förhållande (äktenskap!) är starkt som betong nu! *Kramar*

HK - ha en underbar (välförtjänt!) Europa-semester! *tänk sommarbrunst*

BP m.fl - ja, det är bara 16 dgr kvar till mitt planerade snitt - men under natten/morgonen lossnade den sk. slemproppen!!! BM säger att det ändå kan ta upp till 2-3v innan det sätter igång...men jag är lite nervös nu!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7