• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Sandraw76

LillaD: Jag förstår att det känns tröstlöst just nu. Men det finns hopp. Vi har försökt i tre år med 4 missfall bakom oss. O jag har märkt att jag haft svårare o svårare att bli gravid igen. Men börjar dock inse att kroppen kanske tog längre tid på sig att ordna till sig så att jag skulle kunna klara av en graviditet. Men jag vet att det kommer för dig med. Många kramar till er.

Hoppet o kärleken: Vi tog reda på köne ti v27 på barnmorskegruppen i GBG. En lillasyster till vår lilla ängladotter Liw.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Cia o krabaten

LillaD: Skit också! *Bjuder på lördagsgodis och en kram*
    Man försöker intala sig själv att vara stark och inte hoppas för mycket, men klart att man blir ledsen!!!

Det är ju extra jobbigt för er där det strular!
    Tänker på LillaD med tveksam ÄL, Lycka mfl som behöver IVF, HK som dessutom har medicinerna mot både bebis och kroppen, och inte minst Bling!
    Det är jobbigt nog som det är med mf-helvetet så man behöver inte slitet att få till plusset också!

Träffade Iske på köpcentrum idag och hon har fullt upp med att planera sitt bröllop som är om 2v! Ser fram emot fina bilder sedan

• StoraD

tack snälla ni för stöd och godis och kramar

• mizzvictory

Hej hej, får man vara med här?

Jag har 3 missfall bakom mig på 2 år, det senaste hände nu i veckan och igår blev jag skrapad.
    Det värsta är att det börjar kännas som en rutin mer än sorg, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
    Min läkare skulle skicka en remiss nu i alla fall för utredning, känns som man kommer förbli barnlös men hoppas ändå någonstans!

Mitt första missfall var augusti i v.06, mitt andra på nyårsafton nu 07/08 det var i v.14, och det senast var jag i v.7!

Lycka till alla tjejer!

• StoraD

nää stackare, klart att du får vara med här mizzvictory! och du kommer inte förbli barnlös! här finns gott om exempel på motsatsen i denna tråd!

jag känner igen "rutinkänslan" jag blev ledsnare av mf #1 och #2 än jag blev av det tredje... efter det tredje kände jag mig bara tom.

lycka till med mf-utredningen, vi är många här som gjort den såväl privat som i det offentligas regi, så har du några frågor så bara hojta till!

Hella: hur går det för dig!?! berätta!!! hoppas hoppas
    Lycka: hoppas att du har testat plus i helgen gumman!

EGO: alltså sån jobbig mens jag fått sen mf #3. den är helt ljus (ni vet som mf-mensen kan vara, med slemmet, ursäkta äcklig beskrivning) och sen är det som hinnor el ngt också. fyyy hoppas det inte är ngt fel med sån mens

• HoppetKärleken

lillaD tror inte det är något fel på din mens min har också blivit konstig av alla horombehandlingar som jag utsatt kroppen för de sista tre åren, så jag har bara lite rosa dripp dropp varje gång vilket känns hel skumt behöver bara ha trosskydd knappt det.

Känns det liiiite bättre idag, lillaD? Hoppas de gumman!

• StoraD

tack söta HK! joo det känns väl lite bättre hur är det med DIG raring? berätta!

• Spirit

lillaD - skickar lite kramar!

Cia o krabaten - lycka till med vändningsförsöket

mizzvictory - skönt att få göra utredning i alla fall

• Lycka77

Nu är vi tillbaka från resan. Ni har skrivit så mycket så jag har faktiskt inte läst igenom allt, bara skummat lite, men....

Bling: Välkommen hem! Hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få positiva besked imorgon!

lillaD - fan också *många kramar*

Cia - hoppas att den lille har vänt sig tills på tisdag - känner du själv om han gjort det? Vart isåfall görs det? (jag tänkte på min svärmor, om du kanske springer på henne)

Välkommen ni nya och beklagar era mf.

Stor kram till alla som behöver och vill ha en!

ego:
    Maken och jag har haft en mycket bra resa förutom att jag testade neg. maken blev så otroligt ledsen, jag tror att sorgen över de vi tidigare förlorat kom ikapp honom nu och jag har inte sett honom så ledsen tidigare, vilket för mig var väldigt jobbigt. Vi beslöt oss iallafall för att fortsätta resan och det var skönt. När vi kom hem igår så hade pumpen till brunnen gått sönder så vi stod utan vatten och jordfelsbrytaren hade löst ut så allt i en kyl och 2 frysar lukatde apa efter att varit utan ström i ung 8 dagar. Efter vi kastat allt så vi tog vårt pick och pack och åkte till svärisarna istället, och där är vi nu och stannar tills imorgon då vi kanske kan få tag på en rörmokare.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • StoraD

näää så tråkigt lycka77 usch... och som om det inte räckte så krånglar brunnhelvetet på det också... tradigt.
    men skönt att ni ser framåt, vad händer nu, vet ni det? ni hade väl ägg till frysen också? det har stått mkt positivt om det i tidningen bl.a. www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1444503.svd
    många kramar på dig raring

Bling, jag tänker på dig inför morgondagen!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7