• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Bling1975

Välkomna tillbaka alla semesterfirare! Hoppas ni har njutit massor.

Beklagar verkligen alla minus i tråden, de får alltid de där j**a missfallen att kännas så mycket mer.

Poppy - tyvärr så håller jag med LillaD, sparsam mens har varit utebliven ÄL för mig. När jag har ÄL så blöder jag lite mer och får mensvärken från helvetet. När ÄL uteblir så behöver jag knappt något skydd vid mens. Boka tid och kolla ÄL den inte har kommit i olag efter mf. Men man kan ju alltid hoppas på det bästa och köra på ändå alla kroppar är ju olika och det är ju faktiskt på mensen efter ÄL som man vet, inte på den innan.

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

hej bling! hur mår ni idag? jag tänker såå på er inför morgondagen

• Bling1975

Vi sysselsätter oss så gott det går, imorgon blir det nog lite jobbigare. Samtidigt så tror jag stenhårt på ett positivt besked och då känns det som att morgondagen är en bra dag för då kan vi lämna det bakom oss. Visst blir det kontroller de närmaste 10 åren, men det är inte lika troligt att den kommer tillbaka om den inte redan finns nu.

Poppy - missade dina studier där. Jag har också läst mycket om det och funderat på om det kan vara vårt problem

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

ja, då hoppas vi på morgondagen bling, jag tänker på er som sagt!

• Cia o krabaten

Lycka: Beklagar igen. Hälsa K så mycket. (M börjar ju bli lite rädd nu och alla mf kommer ikapp honom nu, så det är nog inte alls dumt att sörja lite under tiden...) Och skit med huset dessutom!!!
    tur att ni har svärisarna hyfsat nära.
    Jag ska till bedömningsmottagningen så är det där T är så får du gärna hälsa henne Jag ska vara där 8,30 men skulle räkna med att det tar hela fm, så lite sällskap skadar aldrig

Franka: Välkommen hem trots minus, men kanske inte helt fel för det var väl första cykeln efter mf, eller var det andra tro?

Annars var det mest jobbiga nyheter i tråden idag.
    Fler lyckosamma plus önskas!!!

*Kramar om hela tråden*

• fruZ

Hej på er!
    Hemma igen efter möhippehelg!

Bling; håller verkligen tummarna för er, ni ska inte ha mer skit nu!

Och Cia, hoppas vändningen fungerar. Men du får nog vara beredd på att det kan göra ont och fundera på hur ont du tycker det är värt. Jag har varit med och gjort ett vändningsförsök en gång, man får ta i rätt mycket. Men det är ju mycket värt om det lyckas!

Hella; Har du testat? Har du testat?

LillaD; skitmens! Unna dig nu lite vardagslyx så du piggar på dig och sen är det snart ny ÄL (med pergo igen?) och då blir man ju lite hoppfull igen...

Jag ingen aning om ifall min ÄL har varit eller inte och i så fall när. Rätt skönt! Men jag vet ju inte när jag ska förvänta mig mens eller inte mens(om en vecka eller två veckor?)... Vi som inte skulle försöka den här månaden har ändå haft sex varannan dag, men jag försöker att inte hoppas för mycket (jag ska ju vila från det på semestern) Men det är klart ett litet plus skulle göra livet mer spännande.

• Cia o krabaten

a80: Smärtan bekymrar mig inte.
    Gör det för ont får jag väl säga stopp helt enkelt!
    Det som är frågetecknet är riskerna.
    Vi har kommit såhär långt. Pyret mår bra och kan snittas ut, jag har ett snitt bakom migw.
    Men att riskera Pyret för att envisas med att försöka vaginalt-nej. Inte värt det.

Är helt beredd på att det kan göra ont som sagt, men det är ju bara JAG! Inte Pyret

Tack för ditt svar.

Skönt att du inte har koll på ÄL. Lite befriande i denna hets upplevde jag! Och det är klart man hoppas på plus hela tiden. Det är ju det som är poängen med det hela

• Magis2

Hej alla! Verkar som många av er haft (och har) riktigt sköna semestrar - det är ni alla SÅ VÄRDA!
    Trist att det är lite stiltje på plus-fronten, men jag hoppas och tror att sommarbrunsten skall ge resultat ändå! (och Hella får ge sig iväg och inhandla ett gravtest nu!)

Cia- spännande med vändningsförsök! Ska bli intressant att läsa hur det gick imorgon!
    Själv är jag precis hemkommen från mitt sista besök hos Dr. ABO i Huddinge. Hon bekräftade bara att vår bebis inte heller vänt sig och att det inte är ngn idé med vändningsförsök i mitt fall. Dr. ABO vill dock att jag ändå ska avboka min snitt-tid (31/7) OM bebis vänder sig spontant, men chansen tror hon i det här läget är väldigt liten. Just nu vill jag ändå snittas. Antar att det är lämpligt att sluta med T minst 10 dgr innan snitt - vad råder de dig till Cia?

• Poppy Lee

Bling: håller tummarna för er idag!

Cia: lycka till med vändningsförsöket. De har väl bra koll på bebisen under det, med ctg och allt? Om inte, så kräv det! Borde inte vara någon fara, går hjärtljuden ner under försöket kan de ju akutsnitta på 15 min , inte eftersträvansvärt, men kan ju vara tryggt att veta

a80: hoppas att det blir ett litet plus för dig! Varannandagsmetoden har vi också kört den här månaden, men jag är rätt säker på att det inte blev något för min del .

Själv sitter jag på ett ödelagt jobb, lite spooky faktiskt! Var med om en läskig grej imorse när min cykelkedja hoppade av i Carolina-backen (mkt brant och trafikerad backe i U-a). Fick slänga mig av cykeln och hade hjärtklappning ett bra tag efteråt! Har en bekants bekant vars bror hamnade i koma efter att hans cykelkedja flög av i den backen och han inte lyckades ta sig av cykeln utan kraschade

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7