• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Poppy Lee

Magis: vad snart du har snitt-tid! Ouiiii! Spännande, spännande. Har du inhandlat allt du behöver och så?

• fruZ

Poppy; man vet aldrig, när har du BIM? Och fy vad läskigt med Carolinabacken, den är inte att leka med!

Magis; det är verkligen helt underbart att det snart är dags för dig. Du är ett bevis på att det kan gå mot alla odds. Tack för allt hopp du sprider!

• babblar på

LillaD: skitmens! Trodde ju på ett LillaD-plus.
    Min mens är också lite skum av all T.
    Jag har testat ältestet idag Bättre att börja för tidigt än försent Inget utslag idag men det anade jag ju
    Det är ju krabbigare än att ta gravtest iaf men övning ger väl färdighet

Lycka: skit att det itne gick vägen denna gången

bling: lycka till idag!

cia: hoppas bäbis vänder sej av sej själv eller att vändningsförsöket går lätt och smärtfritt. Man rekommenderar aldrig att föda säte nuförtiden va?

• Franka

Cia o krabaten skrev 2008-07-13 21:50:51 följande:

Franka: Välkommen hem trots minus, men kanske inte helt fel för det var väl första cykeln efter mf, eller var det andra tro?
    Det var första gången efter MF men Dr B säger att man har större chans första och andra gången efter MF, så jag hoppas på nästa gång.

Cia - lycka till på vändningsförsöket!

Bling - tänker på er idag!
  • HoppetKärleken

Bling jag hoppas så att det gått bra för er idag och kan släppa lite av den biten även som du säger att det är extra kontroller i 10 år. Hoppas så för er.

Cia hur gick det idag hade knytet vänt sig håller tummarna för det

Hella nu är vi många som är nyfikna hur gick testet?

Poppy Lee det där lät riktigt läskigt förstår att du var skakis efter det, hur gick det annars slog du dig när du kastade dig av cykeln?

• mamarazzi

Hej hej och hallå!!! *vinkar med båda armarna över huvudet och hoppar samtidigt så att ni inte missar mig* Ni skriver ju så mycket så jag hinner inte med och tänkte att nu måste jag hoppa lite iallafall i brist på att jag inte svarat på hela helgen.

Lilla D: fy vad jobbigt.. (sparkar lite på mig själv för att jag inte varit där. Jag kunde ju ha kastat lite mjuka gosedjur på dig eller nått för att pigga upp dig i helgen)

Jag själv fick mens i fredags också men jag hoppades ju på att den skulle komma efter mitt senaste mf. Den var 1 vecka sen så inte mycket att klaga på. Dock var den konstig och jag hade massa klumpar oc blödde massor. Isch! Kanske jag hade rester från förra mf ändå?! Min senaste gyn tyckte att vi skulle vänta med att bli gravida tills utredningen men den är ju inte förren tidigast i oktober så det skiter vi i. *upp till kamp!! jag är diktator över mitt eget liv!!* Ska köra på igen när mensen är över. Om jag får ÄL som vanligt så kommer dock mina föräldrar att vara här på besök i vår lilla sommarstuga då. Ber man dem att gå ut eller vad gör man??

Bling: Tänker på er!

Poppy: Fy bubbland för backen! Så skraj jag hade blivit. Själv har jag i min ungdom lyckats att bli påkörd av en bil samt ramla framför (jag hade tur och hamnade precis vid sidan om) ett tåg när jag både gånger var ute och cyklade. Just nu har jag ingen cykel... det borde nog förbi så!

MizzVictory: Välkommen välkommen! Det är bara att kliva på och joina i skratt och gråt här. Beklagar att de behöver komma hit men det är skönt att ha varandra.

Stäm nu in i vår kamp sång "Ju mer vi är tillsammans tillsammans tillsammans! Ju mer vi är tillsammans desto färre missfall får det bli! Och mina graviditeter är dina graviditeter och mina gravtest är dina gravtest. Ju mer vi är tillsammans desto bättre ägglossning får vi!!!" Bra va?! (Sitter och skrockar och känner mig nöjd över mig själv!)

• Cia o krabaten

Imorgon är vändningsförsöket.

Tror inte tat dte är så farligt, men man vill ju respektera M's känslor också.
    Det har ju handlat så mycket om mig under grav...

magis: Inget har ju ordinerat mina T nu Så jag tänkte göra som du blir tillsagd Har du inte fått några order av Dr ABO?? Där sprack ju min plan!
    Skämt åsido så låter ju 10 dagar före snitt lagom.

Ang att föda i säte så såg jag på Sjukhuset att man FÅR det på mitt sjukhus, men inte på alla.
    Fast jag tror inte att just jag varken får eller vill med tanke på att det inte gick så bra med förra förlossningen.
    Då väljer vi snitt istället.

• mamarazzi

Cia: Oj vi skrev samtidigt. Lycka till imorgon. Jag känner 3 som gjort vändnings försök och det har gått enkelt och bra för alla 3 så jag känner mig inte det minsta orolig för dig.

• Cia o krabaten

*Skrattar åt mamarazzis kampsång *

• Magis2

Poppy - glad att du lever efter cykelincidenten! läskigt!
    Ang: inköp, har handlat en hel del nu sista veckorna, babyskydd, skötbord, spjälsäng m. tillbehör, litet små kläder....att äntligen ha en stor gravidmage är overkligt i sig (tänk att JAG, äntligen!!) men att dessutom köpa baby-saker...! Galet. och underbart, givetvis.

Bling - håller också tummarna för ett bra besked!

a80- tack för fina ord. Det är också din tur snart. Det vet jag.

Cia - just det ja, du själv-ordinerade T Ska jag vara ärlig så är det såhär; jag TROR att Dr. ABO sa till mig sist att sluta med T 10 dgr innan snitt men jag kommer inte ihåg säkert till 100% och glömde fråga idag igen. Men som du säger, det låter troligt att det var det hon sa också. Det innebär väl att jag bara ska ta 7 st T-tabletter till! Lycka till i morgon vännen!

Känner med er som har konstig mens. Hoppas mens och ÄL normaliseras för er snart.....

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7