• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

Cia: hoppas lillen vänder sig snart! känns det jobbigt med vändningsförsöket? berätta hur du tänker (om du orkar alltså) jag vill veta hur du mår söta du!!

Mulan: jag beklagar ditt missfall. Alltså det där med BIM hade jag släppt om jag var du... tänk inte på när den "borde" komma, det blir bara deppigt och efter mf så påverkas kroppen och cykeln blir i obalans. Jag har fått en helt ny cykel efter varje missfall så det kan du nog räkna med. Sen är det inte ovanligt att det dröjer upp till 6-7 veckor innan mensen kommer igång, så det är inga konstigheter! Hoppas den kommer snart så ni kan fortsätta med försökandet. Min cykel har stabiliserats snabbt efter mina första 2 missfall, efter det första som var tidigt som ditt så dröjde mensen 6 veckor men sen var den regelbunden direkt igen.

hur är det lucki?

• lucki
    StoraD skrev 2008-07-11 15:16:36 följande:
    hur är det lucki?
    Tack för att du frågar. Känner mig alldeles "mörbultad" idag.
    Det gjorde jag inte sist ont i halsen, nacken, Men det går väl över.
    Samtidigt som det känns skönt att det är över sista veckan var hemsk. (när jag väntade på missfallet.)
    Samtidigt känns det så enormt tomt. Men jag VET sedan tidigare ggr. att det känns bättre med tiden. Just nu är det tungt.
  • StoraD
    lucki skrev 2008-07-11 20:37:41 följande:
    Tack för att du frågar. Känner mig alldeles "mörbultad" idag. Det gjorde jag inte sist ont i halsen, nacken, Men det går väl över.Samtidigt som det känns skönt att det är över sista veckan var hemsk. (när jag väntade på missfallet.)Samtidigt känns det så enormt tomt. Men jag VET sedan tidigare ggr. att det känns bättre med tiden. Just nu är det tungt.
    ja fy, det är för djävligt verkligen. usch
  • StoraD

ooh det är ingen här? är alla på semester och så nu? bara en ensam monchichi kvar i tråden, buhuu

• StoraD

*monchichi vandrar omkring ensam, sparkar förstrött på en kotte och minns skratten och gråten hon delat med de andra i tråden. Plötsligt snubblar hon över vattenmelonen hon kastat på mamarazzi häromdagen och tänker på sin slidkatarr och ler, "jomen visst" tänker hon, "jag har i alla fall mina vaginatorer" och så kände hon sig inte så ensam längre...*

• Cia o krabaten

*Skrattar åt MCC som somnat med en vattenmelon som huvudkudde *

Hej hej, LillaD du är så söt som frågar!
    Som vanligt vet jag inte hur mycket ni vill veta här inne, men jag berättar gärna!
    Jag snittades ju akut efter ett dygns förlossning med E. Öppnade mig inte tillräckligt helt enkelt/svaga värkar.
    Så nu har jag ju gått på Auroramottagningen för att förbereda mig inför förlossningen och tänkte även betala för en extern kurs med profylax mm för att göra vad jag kan, och så blir det såhär!

Jag kan absolut tänka migatt försöka vända om det inte gör ont när de väl håller på (Då säger jag ju stopp) men M är rädd för Pyrets skull!
    Nu kommer hans rädsla in och vill inte riskera det minsta så han vill snitta direkt istället.
    Så det känns lite som antiklimax.
    Jag har inget emot snitt, det funkade bra för mig, för att inte tala om om det blir planerat snitt så är det ju så mycket lättare med alla planering osv, men jag hade ju laddat för vaginalt!

*Måste läsa på om alla ev risker nu*

• mulan

Hejsan!
    Tack för svaren igår .

Det var som jag misstänkte. Tanten kom igår kväll, så nu kan jag räkna ner till IVF starten *pust*

(¯°?.¸♦ Räknar ner ♦¸.?°¯)
  • Linan78

Hej allihop!

Kikar in en kortis före vår avresa till Italien. Har ju varit utan uppkoppling sedan vi flyttade för snart två veckor sedan så jag har missat en del härinne... Och det skrivs lite mkt för att jag ska hinna läsa allt... Men jag har förstått att Truls har fått barn och att det varit några lyckade VUL/UL så jag vill gärna gratta!!! Undervart!

Vad det gäller mig så är allt bra - går in i v. 17 idag vilket känns helt overkligt. Tänk när jag började skriva i tråden efter vårt tredje missfall och Cia var i v. 15 minns jag och jag tänkte "ÅH, den som ändå vore där!". Och nu är det snart dags för dig Cia och jag sitter här men en liten putande mage! Håller tummarna för att bebisen vänder sig själv i helgen!

Kram till er alla! Dyker upp igen efter två veckors pizzafrossande ; - 0

• Cia o krabaten

Linan: Ha en bra semester!
    Hem och gör ett lyckat rUL sen då?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7