• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

Idun: testa att sova högt med huvudet. Jag har nästan suttit och sovit många gånger. Om man har säng som tillåter att man har böcker under benen i huvudändan så kan man testa det. Allt för att magsyran inte ska rinna ut i halsen
    Ät inte precis innan du lägger dej heller så magen är full.
    Banan är bra att äta också tycker jag. Kan ta bort det onda och brännande en stund. Och då får man ju i sej en banan-enhet också
    Jag har ett problem med O och det är att jag är hungrig heeeela tiden

LillaD: Jo det går bra. Tackar som frågar Men det är lite omständigt. Är rädd att jag ska glömma kissa på stickan nån morgon Än är det negativt iaf...testet alltså Hoppas jag inte började testa för tidigt men då är det väl bara att köpa fler
    Jag tycker att vi ska ta och plussa båda två i denna cykeln och så ska vi få våra friska och fina bäbisar !

• mamarazzi

Lilleskuttan: Ligger du med laptop i knät eller? För du sitter väl inte framför datorn?? *höjer det där fingret igen*

lillaD: Förstår att du är deppig. Allt kan ju kännas så jäkla hopplöst!! Var har du gått på utredning förresten? Såg att du bor i Malmö - jag bor i Hjärup. Jag har ju fått remiss till KK i Lund men funderar på att ta tag i det privat. Har varit hos Citykliniken i samband med mitt förra MA så kanske jag borde ringa dit.
    Jo vi har tänkt att börja försöka igen nu. Känns inte som om det finns någon anledning till att vänta. Vet inte om jag kan bli mer deppad över ytterligare ett missfall så det är väl bara att köra på. Dock HATAR jag att jag hela tiden tänker på det. "om jag blir gravid då och då så mår jag kanske illa den helgen då vi ska hälsa på de och dem... bla bla bla..." Trött blir jag över att jag försöker planera något som inte alls går att planera.

Franka och lillaD: Varför spolar man?

Idun: Nej då förstår jag att du inte testar. Jag håller tummarna för ikväll då.

• Lilleskuttan

idun: Jag tar mina trombyl med yoghurt varja morgon och deet har hjälpt. Jag hade mycket problem med magen innan men nu är det bättre. Känner bara av den ibland

• StoraD

mamarazzi, ja du, kk har jag ingen erfarenhet av alls, men jag gjorde min utredning på RMC i Malmö, Dr. M tyckte den var mkt bra sa han så det känns ju ok. Kanske har Lund samma rutiner med tanke på att det är samma landsting? jag vet inte...

• mamarazzi

Ha ha ha! Fick upp "Royal Military College" när jag googlade!! Hoppas det är något annat.

• StoraD

reproduktionsmediciniskt centrum, på hemsidan står såhär: "Genom ett samarbete mellan Universitetssjukhusen i Malmö och Lund har Reproduktionsmedicinskt Centrum, RMC, bildats på UMAS. Här är expertisen inom ämnesområdet reproduktion (fortplantning) samlad under ett tak för att förbättra patientbehandling, forskning och fortbildning."

www.skane.se/templates/Page.aspx

• mamarazzi

Nu hittade jag "Reproduktionsmedicinskt Centrum". Så det är inte privat?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7