• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Lilleskuttan: Massor med kramar!
    Hoppas du fick komma in och fick bra bemötande...

Odd: Grattis! Försök att njuta av resan nu!

Idun: Spännande! När ska du testa?

• Cia o krabaten

Förresten var jag så trött efter uppladdningen igår att jag somnade runt 8 och vaknade för att natta E vid 9 för att sen somna för natten.
    Därav är jag vaken nu!!!
    Får be mormor att få sova middag idag

• Franka

Den här tråden lever verkligen dygnet runt, den får aldrig sova

Neeej, Lillskuttan. Åh, vad djävligt. Fy fasen för att blöda. Har det fortsatt under natten? Kom det mer i morse?

Idun - håller tummarna...

Snozie - ok, jag fattar, så jobbigt att inte ens läkarna kan bestämma sig!

• Lilleskuttan

go morgon.tack alla för era tankar.. Jag var in i går och bebisen lever Jag hade en blödning i livmodern så det är därifrån det kommer.. Hon kunde inte säga om det var ett mf på g eller inte.det beror på om blodet "tar med" sig bebisen ut eller inte... Men allt såg bra ut igår.
    Och trevliga var dom oxå, nästan överdrivet..Min kompis sa att jag blivit så dåligt bemött de andra gångerna så det kan ju förklarat saken..När jag pratade med sköterskan på telefon innan jag åkte så sa hon: Ja då kan vi boka in dig på en tid i morgon ,,Nej sa jag jag kommer NU..ok sa hon och stred inte ens.. Konstigt.det brukar dom ju alltid göra..
    Ska till min "riktiga" läkare på måndag så då vet jag hur det är med bebisen..

• mamarazzi

Lilleskuttan: Åh vad skönt att höra! Nu håller jag alla tummar jag har att det ska sluta blöda. det är verkligen för jävligt att du inte kan få lite lugn.

Odd: Åh vad skönt att hjärtat slog! Ha nu så bra på semestern!!

Idun: Det där låter ju inte alls bra ju. Kan du inte testa ändå fast du inte är hemma? visst blir folk gravida där med? Även en läkare borde ju finnas ifall det behövs. Inte får du gå runt och ha så där ont inte *Jag höjer varnande fingret och ser lite orolig ut*

• Cia o krabaten

Lilleskuttan: Å vad skönt!
    Inte bra med blödning i livmodern dock. DrB säger ju att man ska vila och ta det lugnt för att stoppa blödningen.
    Så hem och i säng med dig! Nu gäller alla trix!
    Dessutom lär ju T göra så du blöder lättare...

• babblar på

Åh vad härligt att den lever lilleskuttan! Som jag sagt förr så vet jag folk som blödit mycket , enligt de själva, och ändå fått bäbisar och vi som käkar trombyl borde ju blöda väldigt lätt nu. Hoppas blödningen avtar och att bäbis stannar kvar fullt frisk!

Odd: grattis till lyckat Vul. DEnna ggn går det bra ska du se!

Cia: vad bra att h*n vände sej av sej själv! vändningsförsök ska inte var jättekul har man hört

idun: tog du Omeprazol elelr novalukol? Jag har lite halsbränna nu men jag hoppas den försvinner och bara beror på att jag precis börjat med T och O igen Men man är alltid lite nervös för vad gör man om man inte kan fortsätta med T ?

Hoppas att det bara är bäbis som gör den andra magvärken på dej. Jag brukar få ont när jag är gravid men jag vet itne om det är normalt eller beror på att jag sen får mf? Brukar kännas som om livmodern ska explodera elelr nåt

• babblar på

vad skönt det kändes nu när jag kom på att drB snart är tillbaka från semestern igen Fast det är väl en månad kvar iofs men ändå

• Lilleskuttan

ja jag ska vila, läkaren sa inget om det men det känns bäst att göra det, och när drb säger så så ska jag absolut göra det..Jag hoppas att trombylen gör blodet tunnare så det inte "orkar" ta med sig bebisen ut..

• Cia o krabaten
    Lilleskuttan skrev 2008-07-16 09:47:09 följande:
    ja jag ska vila, läkaren sa inget om det men det känns bäst att göra det, och när drb säger så så ska jag absolut göra det..Jag hoppas att trombylen gör blodet tunnare så det inte "orkar" ta med sig bebisen ut..
    Jo han sa uttryckligen (Vilket Finessan följde läste jag en gång i hennes blogg) att om man blöder ska man inte rusa in direkt utan vila först för att få stopp på blödningen eftersom den i sig kan reta livmodern.
    Så Lilleskuttan: Sängläge!!! *Ser bestämd ut*
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7