• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

Lilleskuttan: Nu blir jag upprörd Inte på dej men på apotek och läkemedelsrådgivningar.
    Kan de inte bestämma sej. Jag har frågat flera om omeprazolen och det ska vara exakt samma som losec förutom vissa småsaker (färgämnen och sånt) som inte påverkar en graviditet alls.
    Men nu när de sagt så till dej så blir man ju tveksam igen.

Härligt att du fick en laptop så u har nåt att göra när du vilar

• fruZ

Ojdå, var det inte du Finesssan som sa att "lite koksalt i livmodern kan väl inte göra så ont"
    ...jag är nog inte heller riktigt med ... toktrött, gonatt!

• Finessan
    fruZ skrev 2008-07-16 22:24:43 följande:
    Ojdå, var det inte du Finesssan som sa att "lite koksalt i livmodern kan väl inte göra så ont"...jag är nog inte heller riktigt med ... toktrött, gonatt!
    Det är ok. Du får vara en tröttmössa dagen innan semester. Natti natti.
    Än har den feta damen inte sjungit
  • Idun 78

Äntligen hemma igen! Så himla skönt! Testade dock minus nyss... Å andra sidan hade jag varit på toaletten ngn timma innan jag testade, så testet är nog inte helt tillförlitligt. *greppar hamlstrån* Ska testa imorgon igen och se. Blir det minus då också åker jag till gynakuten - för då är det ngt som är fel.

Snoozie: Att du lyckas hålla dig så länge - Imponerad! Å grattis förstås!

Finesssan: Gud va hon växer - hon är ju ikapp mig snart också.

LillaD: Hur känns det idag?

Lilleskuttan och BP: Jag äter också alltid mina T med yoghurt, men det har tyvärr inte hjälpt mig heller.

• StoraD

hej krusbär, kul att se dig igen!

a80, nä det är inte alls konstigt att du är trött vännen!

idun, tänker på dig och testandet gumman, håller tummarna!!

kanske ska du kolla mamarazzi? jag tar vanliga "multivitamin kvinna" där är 18 mg järn (129% av RDI), det borde räcka? eller har ni andra fått järnbrist trots dessa tabletter? annars kan du köpa det, eller vanliga järntabletter på apoteket, de är receptfria.

jag orkar inte med enheterna längre, känner mig så ledsen igen, usch. och min käre make är bortrest hela veckan. detta är första gången på 8 år som jag är ensam i lägenheten mer än en natt. jag gillar det inte alls, känner mig helt ensam! *ynk ynk*

kramar på er alla!

• Idun 78

Nämen lillaD, vännen... Vad ledsen jag blir. Har du inga bra filmer att titta på, eller ngt annat skoj som du gillar, så att du vänder ensamhetskänslan till lite skön lyxtid med dig själv!

• StoraD

oj Idun! vi skrev visst samtidigt! tråkigt med minus - jag håller tummarna för morgondagen raring

• Bling1975

Snoozie - stort grattis! Att du lyckas hålla tyst

Idun - håller tummarna!

LillaD - skickar en stor kram till dig! Jag sitter också hemma själv men hoppas på sällskap snart.

Stitch längtar efter Lilo
  • EMND

Hej! Äntligen hemma efter en resa till Halland, Blekinge, Glasriket. Hm trevligt var det fast spänt alla dagar utom igår. Jag trodde att det blir ett vuxet bröllop men tyvärr alldeles förmånga nyblivna ammande mammor påminde mig gång på gång om det vi har precis varit med om. Trodde att jag kommer att dö av ångest: Herregud, alla våra vänner har blivit föräldrar även en om är singel. Men på något sätt behövde jag utsättas för allt det här. Bättre nu än sedan. En kompis fick barn för 10 dagar sedan och kom till bägge vigseln och festen med den lille. Hm jag satte och tänkte och beundrade och var förbannat. Jag hade inte vågat så JAg kommer nog att blir världens kycklingmamma tack vare dessa 3 mf.

Idag hände något konstigt dock. Det är 3 veckor sedan mf och i morse fick jag en blödning. Det verkar inte vara mens då blödningen har upphört men undrar vad det var. (???)

Lilleskutten. håller tummarna. Jag önskar en graviditet snart igen men jag är samtidigt jätte orolig om jag klarar den psykiskt.

Snoozi: Grattis. Hoppas det går bra den gången.

Hejjar till er alla: a80, Idun, Finessan, Cia, mw, Babblar på,bubblan, Magis, Franka, mamarazzi...och lillaD

• mammawannabe

Hej gamla och nya trådisar!

Här i tråden liggs det inte på latsidan inte. Det tog en timme att läsa ifatt 2 veckors inlägg. Skrattande

Har saknat er massor ute i norrlands obygd där jag slagits med myggen senaste veckorna. Dyker lite rakt in utan att kommentera så mycket men några kommentarer bara:

Två nya trådplus, vad härligt att mötas av det Skrattande. Jättegrattis Hella och Snozie!!

Lycka och LillaD: Tänkte på er och era BIM där uppe i norr och hoppades så att det skulle varit er tur denna gång.... men det kommer!

Och en tanke till Lilleskuttan oxå! Shit vilken mardröm och vad jätteskönt att det lilla livet finns kvar.

Finesssan: Så kul att höra att du göder lilla Vida ordentligt, bra jobbat!!

Och just det, Cia: Bra val med Red Hot Chili! Skrattande

*Vinkar till alla*

Ps! I norrland fanns det MASSOR av kottar.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7