• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

franka. Jag tror de alltid har ballong för att hindra att vätskan rinner ut där den kom in. De hade nog ballong på dej med fast du inte märkte det. Jag märkte inte det men de sa att de hade en har jag för mej???
    Du behöver itne vara nervös ..det är ungefär samma. Bara det att en gång ligger man i gynstol och de gör vul och den andra ligger man under en röntgenapparat.

jag fick också antibiotika första ggn i 1-2 dar. Sist sa de däremot att så lite antibiotika ger man inte så då fick jag inget

lillaD: hade gissat på äl idag men nope. Borde vara snart tycker jag

• mamarazzi

Godmorgon tjejer!
    Spolning: Men kan man inte se sådana ev. sammanväxter med vanligt VUL alltså? Kan man ha sammanväxter även om man redan fött barn tro... hum....

lillaD: Åh så bra, åh så bra att du inte blev putt din lilla plutt. Jo jag vet att du också e en knasig en men jag tänkte plötsligt att det där med att vara kort är ju sååå känsligt för vissa. Att jag är knäpp är inte ett dugg känsligt för det visste jag.

Lillakuttan: Hur går det tjejen? Blöder du fortfarande? När ska du få göra nästa vul? Om en vecka?

Babblar på: Nu får du förklara för ovetande mig. Vad är O och T? Är T trombyl som man tar i förebyggande syfte (typ som albyn)? Vad tar ni andra? Är dessa bara i förebyggande syfte för att BLI gravid?

Jag har ju återigen börjat jobba på att bli gravid och nu börjar jag oroa mig för vad jag ska göra OM jag blir gravid? Undras om jag bör be om något?

• StoraD

jag inser att jag inte vet ngnting om ballong och vul! jag vågar inte säga ngt, men visst finns det olika typer av spolning?

mamarazzi: nää jag har vant mig vid mina 1.54, jag tycker det känns som en lagom längd!

BP: jamen då kommer stegringen säkert imorgon eller dagen efter ska du se!

• babblar på

Mammarazzi: O är magmedecinen omeprazol T är trombylen
    Jag tar trombylen för att slippa mf som jag kanske får för att kroppen stänger av blodkärlen som ger bäbis blod typ. Min kropp lagar eventuellt hålet som bäbisen ska fastna i eller nåt sånt (är itne så bra på att förklara såhär lite snabbt ) Omeprazolen tar jag för att jag får ont i magen av trombylen. Och vid plus ska jag även ta progesteron

dnd: var det du som fått konstig blödning...glömde skriva det innan men kan det var nidblödning? brukar komma ca 1 vecka efter äl

franka Och mammarazzi: drb sa att man ser mer på röntgen så jag fick göra det eftersom jag bara gjort vul-spolningen

• mamarazzi
    StoraD skrev 2008-07-17 09:24:25 följande:
    mamarazzi: nää jag har vant mig vid mina 1.54, jag tycker det känns som en lagom längd!
    Jag är som sagt 1,60 och jag tycker det är bra för jag slår mig inte så mycket när jag ramlar som jag skulle göra om jag var 1,70. Så då borde ju 1,54 vara ännu bättre. Du borde ju knappt slå dig alls! *tummen upp* Vida i sin tur borde inte slå sig det minsta den lilla pluttan. Å andra sidan så går hon ju ännu inte..och ramlar altså inte så ofta...just det.
  • Cia o krabaten

mamarazzi: T är trombyl vilket motsvarar barnalbyl.
    Enl DrB Ska de tas redan innna äl och sedan tom v12.

O är väl magsårsmedicin tror jag. Omeprazol.

*Gomorron alla kortisar!-kikar ut över tomtearmén med mina 184cm *

• mamarazzi

babblar på skrev 2008-07-17 09:29:50 följande:

Mammarazzi: O är magmedecinen omeprazol T är trombylen Jag tar trombylen för att slippa mf som jag kanske får för att kroppen stänger av blodkärlen som ger bäbis blod typ. Min kropp lagar eventuellt hålet som bäbisen ska fastna i eller nåt sånt (är itne så bra på att förklara såhär lite snabbt ) Omeprazolen tar jag för att jag får ont i magen av trombylen. Och vid plus ska jag även ta progesteron
    franka Och mammarazzi: drb sa att man ser mer på röntgen så jag fick göra det eftersom jag bara gjort vul-spolningen
    Tack för svar! Hum undras om jag skulle kolla upp om jag kan få trombyl och sen ev. progesteron... Hum... Vad har ni för biverkningar av dem? Kanske jag borde testa en gång till utan något...? Tänka tänka...
  • mamarazzi

Cia: OJ vad du måste SLÅ dig ifall du ramlar. Aj aj aj! Men kanske du inte är lika klumpig som jag.
    Tack för info om tromyl/albyl. Tror jag läste någonstans om det att man ska passa sig för det om man har andningssvårigheter. Vilket jag har ibland...

• Cia o krabaten

mama: Jag fick inga som helst biverkningar av T!
    Tar fortfarande 1/dag så för mig finns inte det valet.
    Att chansa utan.
    Inga biverkningar och inga risker för bebis. Bara att tuta på!
    Men jhag förstår om man som BP får magproblem...

• mamarazzi

Nu har jag varit inne på FASS
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Där står att man inte ska ta det om man har fått en "överkänslighetsreaktion såsom astma, andningssvårigheter vid INTAG av acetylsalicylsyra..." Det har ju inte jag haft problem med... Kanske jag ska börja själv medicinera iallafall då. Skadar ju inte... Men där på FASS står också att man inte får ta dessa vid GRAVIDITET. Men det vet ni alltså att det är okej?

Någon som självmedicinerar med albyl minor? Hur mycket?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7