• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mamarazzi

Själv tänkte jag kicka igång (det naturliga och fina) sexandet snart. Vet inte när jag har ÄL riktigt. Har stickor hemma men vet inte om jag orkar meka med dem.

• mamarazzi

Ja nte ska jag SJÄLV sexa utan mannen får nog vara med. Annars är det inte konstigt om det inte blir +.

• Magis2

Hej Saffran! Vilken vecka är du i nu? (du har ju inte reggat din graviditet!) Känner igen mig i det du skriver...oj,oj,oj vad jag var hysterisk i den här tråden under Feb+Mars! (tack alla som stöttade mig då) Tyckte perioden mellan v.13 och 18 ung. var hemsk. Ingen mage och färre grav-symtom = ångest! Men sedan kommer mage o sparkar och det känns litet bättre....

• Idun 78

Poppy: Ja det är mkt möjligt att det är en eller några cystor som spökar. När jag ringde vårdguiden trodde hon också att det kan vara så. Det verkar ju inte finnas några vanliga gyn öppna under sommaren så jag ska rusta mig med en god bok och åka till gynakuten. Ska bara äta pannkakor först.

BP: Ahh kan O ge större bröst? Intressant! Dock gör mina verkligen ONT - de är spända till MAX så ngt annat är det också som spökar.

LillaD: Jag tror verkligen inte att jag är gravid. Det känns inte så. Men det är inte hela världen känner jag. Den dagen kommer nog (får man hoppas). Däremot hatar jag att kroppen ska hålla på och jävlas med en. Inte nog med att det inte verkar lätt att göra barn som det är, sedan ska även kroppen jobba EMOT en. Kom igen nu kropp - jobba MED mig för en gångs skull!!!

• Poppy Lee

mamarazzi: sådär är min man också - suck, att det ska vara fint och spontant. Det är ju kul när man inte önskar bli gravid, men när man mest av allt i hela världen vill bli gravid igen kan man ju liksom inte invänta den spontana lusten Nej, då är befruktningssex det enda rätta

• Poppy Lee

Idun: cystor på äggstocken KAN dölja grav. på test!!! Det står det på testen iaf. Kanske inte är kört!!!

• Poppy Lee

... eller, nej, sorry - jag hade FEL - det är så att cystor kan ge "falskt" positivt grav.test + kan de ge graviditetssymtom också , så det kan ju vara det som orsakar ömma bröst. SORRY för förvirrande inlägg (jag borde verkligen jobba NU)

• Saffran84

babblar på och Magis: Jag är i vecka 14. Har inte skrivit in min graviditet i tråden eller i min press. Vågar helt enkelt inte. Har fått sudda ut det allt för många ggr förr, så jag avvaktar ett tag till tror jag. Ska och lyssna på hjärtat den 7 augusti och det blir nästa mål.

• Idun 78

Poppy: Är det så att cystor kan ge grav.symtom? Vad intressant, hittade du den infon på gravtestet? För isf. kan jag ge mig den på att det är cystor som spökar.

• Poppy Lee

Jag har läst det tidigare, googlade lite snabbt nu på det (svenska sidor ger inte så mkt som vanligt), detta från Womens Health:

Ovarian Cyst Symptoms

Not all women with ovarian cysts will exhibit any symptoms. If symptoms are exhibited, these are the most common:

* A feeling of pressure, fullness, or pain in the abdomen
    * Sudden weight gain
    * Painful sexual intercourse
    * Infrequent menstrual periods, no menstrual periods, and/or irregular bleeding
    * A dull ache in the lower back and thighs
    * Painful menstrual periods and abnormal bleeding
    * Nausea or vomiting
    * Problems passing urine completely
    * Tender breasts

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7