• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Poppy Lee

Babblar: vad konstigt, när jag tog det (visserligen 2 år sedan) fick jag starka som inte fanns receptfria. Dyrt som 17 var det också minns jag! Jag hade extrem halsbränna som inget icke-receptbelagt hjälpte mot. Fick halsbränna av vatten t o m, och det rann saliv ur munnen ständigt (URK!), överjävligt var det.

Det där med Losec känner jag igen, Omeprazol är ju en exakt kopia på Losec (som är typ 5 ggr dyrare), så det ska vara lugnt att äta under graviditet.

• Poppy Lee

Lilleskuttan: jag har tänkt på dig, hur känns det med humöret? Kan du slappna av eller är du jätteorolig? Skönt att du har vul-tid på måndag igen. Får du samma läkare, eller är det en annan? På KK i U-a finns det ju både snälla och mindre snälla, jag vet en som är kanon, en isländsk tjej som är väldigt empatisk och snäll. Hoppas att du får henne!

(Sedan vet jag en massa andra som är onda också , men jag ska inte outa dem här )

• Idun 78

Bara minus på stickan...

Har även åkt till apoteket och köpt test för UVI samt svampinfektion, men dessa tester visar också minus. Jag fattar ingenting. Ska ringa gyn efter lunch och hoppas att de kan ta in mig idag och se om de hittar ngt som är fel, för det här känns inge vidare...

• Lilleskuttan

Poppy Lee skrev 2008-07-17 10:51:41 följande:

Lilleskuttan: jag har tänkt på dig, hur känns det med humöret? Kan du slappna av eller är du jätteorolig? Skönt att du har vul-tid på måndag igen. Får du samma läkare, eller är det en annan? På KK i U-a finns det ju både snälla och mindre snälla, jag vet en som är kanon, en isländsk tjej som är väldigt empatisk och snäll. Hoppas att du får henne! (Sedan vet jag en massa andra som är onda också , men jag ska inte outa dem här )
    Å va gullig du är som tänker på mig..
    Jag känner mig inte orolig ,konstigt nog..men det kan vara för att jag inte blöder så mycket och inte har ont,och sen såg jag ju bebisen.men på måndag kommer jag säkert att va jätteorolig för det är jag alltid innan vul. men jag kanske borde va orolig för det är ju inte bra att blöda, men just nu känner jag mig bara utråkad ,,ligger ju bara i soffan.. Jag går ju i Enköping så jag slipper dom på kk.Men när jag var där i tisdags så var dom hur trevliga som helst..
    jag hade en isländsk tjej vid mitt första mf och skrapning
    och hon var jätte bra..bara lite svårt att förstå vad hon sa.Ja dom flesta jag träffat där har ju varit hemska,, ville ju helst inte åka till kk i tisdags men jag blev ju tvungen och det var ju bra..
    Nu är det bara att vänta tills måndag och hoppas att jag inte börjar blöda mer eller får ont, för då kan det vara kört.
  • Lilleskuttan

förresten är det nån som hört hur länge drB rekomenderat att man ska va liggande när man blöder? tills det minskat eller slutat helt??

• StoraD

nää Idun, så tråkigt vännen hoppas du får tid hos gyn gumman

• babblar på

Idun: usch vad tråkigt. Hoppas det itne är nåt annat knas med det onda. Är det bättre nu förresten?

poppy: jag tar 20mg. Jag tror att det är nytt att de är recpetfria. Förr var de nog receptbelagda har jag för mej att nån sagt?

Lilleskuttan: nä man vet ju itne vad man ska tro men läkemedelsverketborde ju itne säga fel elelr? hoppas inte

LillaD och andra som testar med ältest: Vågar ni lita på det eller kör ni på lite innan det ger utslag också? Börjar bli stressad

• StoraD

jag vet inte vad du använder för stickor BP, men jag har CB och litar på dem! däremot brukar jag köra på lite innan, de små simmarna lever ju trots allt ett par dagar och det är bra att vara förberedd! varannan dag satsar jag på! Sen vet jag att DrB har gett vissa i tråden ett datum som jag antar är precis innan ÄL och då ska man vara avhållsam 5 dagar före det, så den varianten finns också... Det gjorde jag sist, uppehåll fram till stegringen.

Men normalt kör jag varannan dag, ÄL-stickorna är mest för att se ATT jag har ÄL, och så jag kan räkna ut BIM bättre.

• Idun 78

BP: Nja det onda har liksom flyttat sig... svårt att beskriva men om man säger att jag tidigare hade som riktigt kraftig mensvärk så har jag nu mer ont på vissa punkter i magen. Jag tänkte att jag kanske hade fått UVI som spridit sig upp till njurarna, men testet visade ju att jag inte hade UVI så nu vet jag inte alls... Det jag inte fattar är varför mina bröst har dubblats och gör svinont!!! Om jag nu har en infektion eller ngt borde ju det inte påverka brösten tycker man.

LillaD: Nu ska jag också börja med ÄL-stickor! Banne mig! Jag kan inte flaxa runt i den här förvirrade världen längre, och aldrig veta när ÄL eller BIM är....

• Saffran84

Hej!

Grattis till alla nya plussare! Härligt att det verkar gå bra för så många!

Har försökt läsa ikapp i tråden lite och ser till min förfäran att Lilleskuttan har fått en blödning. Uj, va nervös jag blev tills jag hunnit läsa fram till att det gick bra på vulet! Vad skönt! Till mig sa DrB, som till de andra, att en blödning kan uppkomma utan att det betyder mf och att tex progesteronet kan göra hinnorna extra känsliga. Och om du blöder så måste du ligga ner och inte rusa iväg till akuten för då kan den ökade blodmängden öka trycket i livmodern så att den vill "kasta ut fostret". Om jag vore du skulle jag hålla mig i horisontellt läge tills det slutar blöda helt. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig gumman. Jag tänker på dig!

Magis: Ja, jag har slutat med proggen och prednisolonet nu. Men inte riktigt vågat sluta med T än så jag tar en tablett iaf. Blis så nervös att det ska klumpa ihop sig i moderkakan så jag vågar inte sluta med den än. Jag längtar verkligen tills man kan känna av lite mer att det verkligen bor nån där inne. Som det är nu så har tarmarna slutat att svälla så magen har bara blivit mindre. Hoppas den riktiga magen kommer snart! Nu är det inte långt kvar till bf för dig va?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7