• Saffran84

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tjejer!!
    Det var verkligen längsen jag kikade in nu. Är så trött och mår dåligt för jämnan så det blir inte så mycket dator (eller något annat vettigt gjort) nuförtiden.

Vill börja med ett STORT GRATTIS till Finesssan!! Underbart att hon är här nu!!

Sen har säkert en hel del annat hänt i tråden men jag har inte hunnit läsa igenom allt. Det är ju så mycket!! Men välkomna iaf alla nya och grattis till nya pluss!!!!

Vi var på UL igår i vecka 10+5 och såg en levande liten krabat som vinkade! Har aldrig fått vara med om detta tidigare och svävade som på små moln därifrån!! Men jag tänker ändå vara återhållsam med glädjen och berättandet fram till rutinUL. Man vet ju aldrig...

Hade ni vågat gå på en högljudd konsert?! (Har biljetter till Bruce Springsteen på Ullevi i helgen) Vet ju att inte fostret börjat höra än men det kan kanske bli stressat?! För det dunkar ju i hela kroppen när man är på konsert. BM sa att det inte var nån fara men om jag bara skulle bli orolig av det och inte få nåt utbyte av konserten så skulle det ju bara vara en onödig grej att göra, sa hon. Känner inte alls nåt sug att gå eg. Men det har varit planerat i ett halvår och det är ju tråkigt att ställa in nu.

• Saffran84

Hej tjejer!

Jag gick aldrig på konserten för jag fick så himla ont i huvudet på em innan så jag sket i det och det kändes skönt!

Finesssan: Vida!! Vilket jättefint namn!!!

Jag är nu i vecka 13 och mår ff illa!!! Hade ju tänkt att det skulle gått över tills nu. Men jag klarar eg vad som helst nu, bara det fortsätter att gå bra!!! Jag ska inte på några mer ultraljud förrän den 21 augusti och det känns väldigt låååångt dit. Har ju dessutom slutat med medicinen nu och det känns jätteläskigt. Kände ni också er extra nervösa när ni slutade med den?? När började ni känna av att livmodern vuxit?? När kan man vänta sig att känna av lite bubbel därinne??

Kram på er!!

• Saffran84

Hej!

Grattis till alla nya plussare! Härligt att det verkar gå bra för så många!

Har försökt läsa ikapp i tråden lite och ser till min förfäran att Lilleskuttan har fått en blödning. Uj, va nervös jag blev tills jag hunnit läsa fram till att det gick bra på vulet! Vad skönt! Till mig sa DrB, som till de andra, att en blödning kan uppkomma utan att det betyder mf och att tex progesteronet kan göra hinnorna extra känsliga. Och om du blöder så måste du ligga ner och inte rusa iväg till akuten för då kan den ökade blodmängden öka trycket i livmodern så att den vill "kasta ut fostret". Om jag vore du skulle jag hålla mig i horisontellt läge tills det slutar blöda helt. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig gumman. Jag tänker på dig!

Magis: Ja, jag har slutat med proggen och prednisolonet nu. Men inte riktigt vågat sluta med T än så jag tar en tablett iaf. Blis så nervös att det ska klumpa ihop sig i moderkakan så jag vågar inte sluta med den än. Jag längtar verkligen tills man kan känna av lite mer att det verkligen bor nån där inne. Som det är nu så har tarmarna slutat att svälla så magen har bara blivit mindre. Hoppas den riktiga magen kommer snart! Nu är det inte långt kvar till bf för dig va?

• Saffran84

babblar på och Magis: Jag är i vecka 14. Har inte skrivit in min graviditet i tråden eller i min press. Vågar helt enkelt inte. Har fått sudda ut det allt för många ggr förr, så jag avvaktar ett tag till tror jag. Ska och lyssna på hjärtat den 7 augusti och det blir nästa mål.

• Saffran84

Hej på er!
    Hinner inte med att gå in här så ofta men jag ville iaf uppdatera lite grann.

Har inte läst allt sedan sist men ser att Cia fått en pojk! Grattis!

Jag är idag i vecka 16+5 och var i torsdags och lyssnade på hjärtat som slog i 153 slag/min. Det kändes jätteskönt att få höra att bebis ff lever därinne!! Nu väntar rutin UL den 21 aug. Och om det går bra så kommer det att känns mkt lugnare så att man vågar berätta.

Hoppas att det går frammåt för er alla. Massa kram till alla kämpare!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7