• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Magis2

Saffran - grattis till v.14! Förstår dock att du inte vågar regga graviditeten, jag ändrade inte min roll från 'barnlös' till 'gravid' innan typ v.28. Håller tummarna för att du får höra riktigt fina hjärtljud den 7/8, men det tror jag absolut att du kommer att göra

Idun - jobbig situation du har! Hoppas du får svar på vad som är felet snart....

• Poppy Lee

OJ Saffran, vad långt du kommit! Förstår också att du inte vågar regga dig , det är HEMSKT att sudda ut det å ena sidan, å andra sidan kommer du att bli lika ledsen om det blir mf oavsett om du glatt dig innan eller tagit ut sorgen i förskott. Så jag tycker att du ska regga dig , nu har du kommit så långt att det med mkt stor sannolikhet går hela vägen.

• Franka

Nu har jag spolats (bara med vanligt VUL och koksalt, ingen ballong så långt ögat nådde ) och läkaren kunde inte se nån sammanväxt. Tjoho! Så nu är det bara att tuta och köra!

Försökte få honom att kolla mina äggblåsor och räkna ut nästa ÄL men det kunde han inte sä här tidigt - annat är det med dr B, han kan han! Så jag köra med tempen och stickor. Har inte bestämt om vi ska hålla oss innan eller försöka varannan dag.

• Franka

Idun - dumma, varför blir det inte plus och varför har du ont? Tänker på dig! Hoppas du får en gyntid snart.

• Franka

Nån som vet hur säkert det är att att prova ÄL med tempen och ÄL test? Går temperaturen ALLTID upp vid ÄL? Eller är det olika mellan olika kvinnor och från gång till gång? Jag har ju bara tagit tempen en månad tidigare och då stämde det med ÄL-stickorna (samma dag) och Dr Bs mätning (på en dag när).

• babblar på

saffran: härligt att du kommit så långt ! Lycka till den 7de

franka: men är du säker på avsaknad av ballong? Frågade du? Det är ju en väldigt liten ballong som du inte märker. Jag trodde att de alltid har en ballong och täpper till med så vätskan itne koksalten/kontrasten inte åker ut där den kom in?
    Bra att allt gick bra iaf

ego: jag börjar bli helt nojig att jag ska missa äl så det passar nog inte mej att köra stickor

• strumpan73

Tråkigt att så många har det så jobbigt just nu. Men som Finesssan brukar säga varje minus är ett steg närmare bebis.

Mammarazzi jag var orolig för trombylen pga min astma som också har utlösts av ac-preparat en gång, men jag har inte känt av det alls!! Det är ju inte så stor dos, så prova det. Lycka till.

Kul att läsa att det är flera som är långa jag är 1,79 cm, inte längst i det här sällskapet!

• Snozie

Franka- Jag tempar och har gjort i snart ett år tror jag...Före äl ligger jag på 36,1-36,3. Efter äl 36,6-36,7 om jag är gravid går tempen upp till 37,0 och håller sig där eller högre ( nu har jag 37,4). Om jag inte blir gravid går som regel inte tempen upp mer än till 36,8 några dagar i streck. Jag tempar vid 8-9 tiden. Är inte så hård på tiderna nu när jag är gravid det är mest för att kolla. Går den ner är det INTE bra...

Om du börjar tempa nu så borde du se en tydlig stegring efter äl...

• mizzvictory

hallå!

De ringde från sjukhuset precis och sa att de inte hittat några foster rester i det som kom ut efter skrapningen, så de misstänker ett utomkvedshavandeskap. Ska in imorrn och kolla mitt hcg och har det inte gått ner kommer jag få läggas in igen för att antingen medicinera bort det eller titthåls operation. Är det någon som varit me dom liknande, usch jag orkar inte mer!

• Lilleskuttan

blödningen avtog och jag knatade upp en stund, en halvtimme kanske..och då kom den tillbaka så nu ligger jag igen..
    om jag ligger i flera dagar och sen när jag går upp så lär jag ju blöda igen om det är så att blodet ändå ska ut...så ska jag ligga hela tiden eller gå upp lite då och då så blodet kan komma lite sakta??ÅÅå om ändå drB inte hade semester...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7