• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • strumpan73

Nämen Snozie där överraskade du oss minsann!!! Grattis!!!
    Kul att du är tillbaka i tråden igen. Oj vilken kraftig järnbrist har de sagt vad det kan bero på??

• strumpan73

Lilleskuttan vilken mardröm du går igenom. Många kramar och hopp om att allt går bra.

• Magis2

Snozie din lilla lurifax! Grattis till graviditeten!!!
    Bara vi förstår hur det är att bli gravid efter upprepade MF, vi är med dig Snozie! Vi håller alla tummar och tår vi har för dig!

Som du vet var jag också bokad för en komb. hyst+lap nu i feb. jag var ju gravid då (tidigt) så jag bad dem först att skjuta upp op en månad pga "utlandsresa", sedan när jag fick andra kallelsen i mars ringde jag och sa att jag var gravid. M.a.o, jag ville ha op-tiden kvar så länge som möjligt om jag skulle få MF, för (kanske till skillnad från dig?) så ville jag opereras en 2:a gång, hade stort förtroende för kirurgen som skulle göra operationen, kanske en av de bästa gyn-kirurgerna i sverige.

• Bebis igen

GRATTIS SNOZIE, åh nu blev jag alldeles varm i hjärtat!!! Härlig läsning....

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 22 ♥♥
  • Cia o krabaten

Åååå grattis Snozie!!!!
    Lilla smygare där

Vad kör du med för annan behandling?
    Tänkte på att du bara haft 1T/dag innan och jag mfl behövde 2...

Lilleskuttan: Bra att du håller dig liggande.

Finessan: Stora damen! Dags att byta klädstorlek snart

LillaD: *Idag får du nöja dig med bullar från frysen, men de var himla goda iaf *
    Planerar att kolla på Leila ikväll och baka kärleksmums sen så på fredag kommer det mera

*vinkar till alla andra, kliar mig i huvudet och undrar hur många vi är egentligen!:o*

• Lilleskuttan

Nu har jag lånat mammas laptop så jag kan ligga i soffan samtidigt som jag roar mig här...

Grattis snozie.H¨ller tummarna för att det går bra nu..

babblar på skrev 2008-07-16 17:25:18 följande:

Lilleskuttan: bytte du till losec för att du var gravid? Hoppas det slutar blöda helt snart!
    ja jag bytte för dom på apoteket sa att man inte skulle äta omeprazol när man är gravid.
    blödningen har minskat lite , är väl för att jag legat hela dagen,,nästan..
    Men om blodet fortfarande finns kvar i livmodern så kommer det säkert att komma ut när jag börjar röra mig..får väl ligga i 7 månader till då....
  • fruZ

Nämen Snozie, vad hemlig du är! Imponerade att kunna hålla sig så länge. Grattis gumman! Du har mina tummar och tår.

Finessan; jag lovar att koksalt i livmodern kan göra ont, den spänns ju ut. Kändes på mig som riktigt kraftig mensvärk, AJ!

Nu ska jag bara jobba en dag till innan semestern. Känns fantastiskt för jag har varit så trött sista dagarna. Som om min kropp redan tagit ledigt...

Jag har ingen aning om när min BIM är så jag får väl slumptesta om inte mensen dykt upp om nån vecka. Kämpar för att inte analysera symtom. Man blir ju så lätt skengravid. Tror att det kommer gå bättre när jag får vara ledig och bara mysa runt och ha det bra!
    Nu ska jag sätta igång och packa!

• mamarazzi

Nej men Snozie!! Så busigt! GRATTIS! Hurra!

Babblar på: Nja jag gjorde väl ingen vidare nytta. He he he! Hur blev det med dig lillaD (nu förstår jag varför du e liten 1,54! Du en plutt ju! Jag e ju helt lång och ståtlig med mina 1,60!!! )

ang. att vara trött så är jag konstant trött. Undras vad det beror på om det är psykiskt för att hela jag konstant sedan i december har varit i uppror eller om jag har järnbrist eller nått pga att man mister massa blod hela tiden. Nu skriver ju Snozie att man kan ha järnbrist fast bra hb ändå... Uff! Jag blir ännu tröttare bara att tänka på allt man borde kolla upp.

• Krusbär

Hej på er! Kikar in en snabbis mitt i semstern. Har varit på landet och inte läst vad ni har skrivit den senaste veckan. Men vinkar till alla!

Ang. järnbrist så verkar det vara standard att bara kolla HB, vilket kan vara ok trots järnbrist. Jag tror att mitt järnvärde var på 9 resp. 11 vilket ansågs vara ok. Men eftersom jag ändå trodde att jag hade järnbrist (pga trötthet) fick jag kolla järndepåerna också, de ska vara mellan 10 och 150 tror jag. Jag hade typ 30, vilket min läkare alltså tyckte var normalt. Men sedan tog jag reda på att "ett värde under 50 kan orsaka påtaglig trötthet"! Så jag har självmedicinerat med järntabletter och känner mig faktiskt mycket piggare! Mitt HB har varit mellan 116 och 134, ska helst vara över 120.

På vilket sätt kan järnbrist påverka en graviditet, förutom att man blir extra trött?

• Finessan
    fruZ skrev 2008-07-16 19:54:56 följande:
    .Finessan; jag lovar att koksalt i livmodern kan göra ont, den spänns ju ut. Kändes på mig som riktigt kraftig mensvärk, AJ!
    Nu är jag inte riktigt med. Du skrev nog fel namn, eller? Men för att komma med ett litet inlägg så tyckte jag att det inte var så illa när jag gjorde det. Tog ett par alvedon en stund innan och kände knappt något sen.

Skönt med semester snart!

Cia, en hel del av det vi köpt är redan för litet. Några plagg hann hon aldrig använda. Men det var kul att shoppa dem.
    Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7