• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

DND: Va skönt att du haft det någorlunda bra på din resa, trots allt. Jag funderar också mkt på om jag skulle klara av en graviditet rent psykiskt just nu. Jag har t.o.m. börjat få kraftig ångest av att kissa på stickan... Känns ju inte helt sunt.

Nej nu ska jag gå och lägga mig. God natt ni alla underbara där ute!

• mamarazzi

lillaD: skulle precis gå och lägga mig och fick lite ångest. Inte tog du väl illa upp för jag kallade dig plutt? jag gillar pluttar och tycker korta tjejer e sötisar! jag menar allvar - nej jag behöver inte låna pengar!
    Trist att du är ensam nu när du behöver någon nära nära. Jag kan känna att jag klänger lite väl mycket på min man nu för tiden. Att han orkar. Hoppas att du kan hitta lite mysiga filmer att titta på och äta massa godis så det känns bättre.

Idun: Du får väl testa igen då. Men du har inte lika ont nu?

DND: Du är helt säker på att allt var ute från mf då? Det kan inte varit rester?

Lilleskuttan: Bra att du fixat laptop! Nu slipper jag viffta med fingret mera.

GODNATT TILL ER ALLESAMMANS!!! nu ropar min man att jag ska komma och lägga mig sötis.

• mamarazzi

Idun: ser nu att du skrivit att du åker till gynaktuen imorgon om du testar minus igen. Bra! gör så. Man ska inte a ont!

NU GÅR JAG OCH LÄGGER MIG!! NU NU NU!

• Franka

a80 - det var jag som undrade varför spolning med koksalt gör ont

Nån undrade varför man spolas - man låter vattnet rinna genom livmodern och gör VUL samtidigt, då ser man om vattnet kan rinna överallt eller om något stoppar upp, för då kan det vara en sammanväxt som är i vägen. Typ.

Grattis Snozie!!! Hur sjutton kunde du hålla dig?!

Idun - tänker på dig, håller tummarna så det knakar för imorgon bitti. När har/hade du BIM?

När jag testade i Dubvronic i lördags använde jag CL för första gången (annars alltid RFSLs test från Pressbyrån). Det stod inget på förpackningen att man skulla använda morgonkiss/inte ha kissat på flera timmar och när jag frågade på apoteket där jag köpte, sa det att testet klarade "all slags urin". Stämmer det verkligen, att vissa tester är så pass mycket mer känsliga?

• Bling1975

Franka - har man passerat BIM så ska det mesta gå bra med CB. Lycko dig som har varit i Dubrovnik, det var 18 år sedan vi var där men då var det helt fantastiskt!

På tal om spolning. För egen så kan nog ingen tvinga mig att göra något hemskare än en spolning, själva vätskan är väl ok även om det kändes som lätt mensvärk när den blåste upp livmodern. Men när de blåste upp den lilla ballongen som ska hålla tätt i tappen så hade de lika gärna kunnat klippa av den för det gjorde helt sjukt ont. Min livmodertapp är jättekänslig och det gör alltid ont när någon rör den, men det där var fruktansvärt. Men alla har olika smärttröskel för olika saker...

Stitch längtar efter Lilo
  • babblar på

Idun: än är det itne kört...morgonkiss gäller Hoppas det går bra idag och blir ett fett plus. Jag tror inte att vi kan vara förberedda och redo. Jag mår iaf sämre ju längre tiden går och hoppas att ett plus ska få mej att känna mej lite gladare iaf.

LillaD: tråkigt att vara ensam hemma . Enheterna ja...det går inte här heller. Har bara ätit onyttiga enheter Nu när jag börjat med T igen så är det många frukter jag itne vågar äta för magen men jag ska nog försöka börja med enheterna igen. Jag äter nog varje timme elelr så när jag tar O. Är så hungrig hela tiden men trött på att äta Det konstiga är att jag tror jag läst att O gör att man INTE är hungrig. Stämmer inte här iaf

angående spolning så har jag gjort det både med Vul och voltaren och med röntgen och alvedon. Det sista var klart obehagligare/jobbigare. Man ligger ner med böjda ben och ska hålla upp dem själv. Fötterna har man iofs mot britsen men ändå...knäna måste hållas uppe och isär Man vill helst knipa ihop dem i det läget
    Kändes men gjorde inte så ont. Som lite mensvärk.
    Vulet däremot kändes ingenting alls. Jag var helt förvånad efteråt då jag hört skräckhistorier

Med röntgen ser de visst mer så man kasnke bör kräva det så man slipper gå igenom det två ggr?

• StoraD

mamarazzi! nää gumman jag tog inte alls illa upp! jag skojar ofta med andra (senast igår kallade jag dig knäpp, remember?! )) så bring it on!!

ååh där är du ju mw! hoppas du hade det bra i Norrland! är du hemma nu?

ja du Idun, redo för ett plus blir vi nog aldrig, men som så mkt annat så bara biter vi ihop och klarar det också. håller tummarna för dig nu på morgonkvisten! hoppas hoppas hoppas

hoppas på ÄL-stegring från dig snart BP, eller det kanske fortfarande är tidigt?

Hej DND, jag vet inte vad blödningen kan vara... en ÄL-blödning? brukar du har det ibland?

många kramar på er!

• Franka

Nu fattar jag ingenting, det verkar ju finnas helt olika sätt att spola på. Det där med ballong på livmodertappen känner jag inte alls igen. Alla de tre gånger jag gjort det har det bara varit VUL + den lilla slangen som sprutar in vätskan. Och jag låg i en vanlig gynstol, precis som vanligt. Röntgen har jag heller aldrig varit med om?

Nu blir jag nervös inför eftermiddagen, tänk om det är nått annorlunda denna gång?

• StoraD

det jag gjorde var med ballong, och då fick jag antibiotika som jag skulle ta i 2-3 dagar i samband med undersökningen (med början dagen innan). har du inte fått antibiotika så är det nog inte samma Franka

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7