• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

Finessan: oj vad hon växer Hoppas att hon slipper mer magproblem

Lilleskuttan: Jag äter också yoggie till T och har alltid gjort för att det ska vara bra. Men här hjälpte det tyvärr inte. Fast jag kanske skulle haft ännu ondare om jag inte tog det till iofs Bra att det funkade för dej..äter du inte Omeprazol då? Har för mej att du pratade om att börja med det?

LillaD och Mammarazzi: Hoppas ni gjort lite nytta nu Jag skulle kanske också göra det Känner mej som om jag skulle kunna ta en tupplur eller fem Jag blir alltid helt sänkt när jag börjar med T och O så egentligen borde jag aldrig göra uppehåll

• Snozie

Lille skuttan- Håller verkligen tummar och tår att allt skall gå bra. Det ÄR vanligt med blödningar i graviditeten och behöver inte alls var nått farligt. Men som alla andra sagt. TA DET LUGNT.!
    Poppy Lee- Meningen är att jag skall öppnas från utsidan men dom skall även gå in underifrån med. Kombinations op...
    Odd- Grattis till lyckat ul!!!
    Hella- Grattis....
    Lilla D- Anledningen till att jag inte vill gjöra någon operation är att
    1 Min bästa vän blev opererad för endimeterios...(stavning)? Henne opererade dom sönder så nu kan hon variefall INTE få några barn. Vist hon fick några x tusen i skade stånd men va hjälper det.?
    2 Det finns inga lyckade operationer där man klarat att åtgärna en bicornis livmoder som jag har. Min åsikt är att dom bara är nyfikna dom vill inte hjälpa mig.
    3 Efter år av dårligt bemötande läkare som kliar sig i huvudet och gjer fel info har jag TOTALT tappat förtroendet.
    4 En distrikts läkare hittade för några veckor sedan att jag har kraftig järnbrist. Järn värdet var på 10 och skall vara på 34. Järnlagret var på 41 och skall vara på 120. Järnmättnadsprocenten var 14% och skall vara 50%. Kollade mina provtagnings papper från gyn och det visar sig att dom ALDRIG tagit dessa prover!! Ringde min bm och mycket riktigt. Dessa prover tas inte i sverige. Därimot i Norge tas dom alltid som rutin på nygravida. Hon sa också att det dom kollar är om Hb (blodvärdet) är bra. Detta värdet skall tilläggas att det var MYCKET bra på mig vid tillfället då distriktsläkaren hittade att jag hade kraftig järn brist. Går nu på 400 mg järn om dagen.

Jag tror själv att detta är orsaken till mina mf.

Vi får väll se....imorgon går jag in i v7....

• babblar på

snozie: menar du att även om hb är bra så kan järnet vara dåligt :-0 Undra om de kollat det på mej...har de ju antagligen inte då
    Läskigt med din kompis. Sånt får ju inte hände

Men är du gravid?...det har inte jag fattat Grattis grattis!

• Snozie

Nej, jag har inte sagt nått. Behövde några veckor att gå runt och fundera och komma till freds med mig själv...Har nog blivit "lite" skadad efter alla turer jag fått gå igenom...

• babblar på

snozie: ja jag förstår dej. Hoppas järnet gör susen nu då!

Nu känner jag att jag borde kolla upp mitt järn också. Undra vad man ber om för prover då? Säger man järn tar de nog hb

• StoraD

va?! är du gravid snozie! men ÅÅÅHHH grattis gumman!!!!

• Finessan

Men Snozie, grattis för tusan! Här kan vi snacka frögurka.

LillaD, haha, bara 1 meter kvar. I den här takten så är hon ikapp dig om några veckor. Flört

Än har den feta damen inte sjungit
  • Lilleskuttan

mamarazzi: Har ingen laptop så jag passar på att smyga in och sitta vid datorn när jag ändå är uppe på toa..Men sen ligger jag pladdask i soffan

Blöder inte så mtcket men det är ju ändå där.Och det ska väl ut från livmodern för det kan väl inte va bra att blodet stannar där..

Babblar på: Jag åt det för men nu när jag är gravid har jag ätit losec mups ett tag. Nu äter jag inget mot magontet..

• babblar på

Lilleskuttan: bytte du till losec för att du var gravid?
    Hoppas det slutar blöda helt snart!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7