• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Magis2

Lilleskuttan - gud vilket jobbigt dygn du haft! säger som de andra - strikt horisontalläge nu!!! Håller alla tummar och tår jag har!

Odd - grattis till fint UL! Skönt att få det innan din resa!

Hella - måste bara gratulera dig IGEN! Det måste vara så underbart att ha fått det där plusset!

Ang: magont o gravsymtom, när jag blir gravid hugger det o sticker i livmodern, men jag har inte sådär superont...

• Sandraw76

Lilleskuttan: Jag fick en störtblödning när jag klev ur sängen en morgon i v 14. O jag kom att tänka på vad ni skrivit i tråden innan så jag messade jobbet bara att jag inte kom o la mig i sängen igen. Ringde kk när de öppnade växeln o fick en tid o låg fram tills dess att jag fick komma in 5 timmar senare. När jag väl kom in så hade blödningen mer eller mindre avstannat. Jag hade Innohepbehandling vid detta tillfälle. Så jag rekommenderar verkligen att du ska ligga ner o vila så mycket som möjligt just nu. Jag håller tummarna för dig o tår.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Franka

Jag har fått tid för livmodersspolning imorgon!

Var rejält nervös när jag ringde Ultragyn på Odenplan för att försöka få en återbudstid. - Det är tjockt, sa hon som väntat och jag hade ju ändå en tid om två veckor... - Men det är efter nästa ägglossning, sa jag och drog min historia. - Som sagt, det är fullt, sa hon men jag ska kolla Danderyds.
    Och de hade tider både idag och imorgon!

Nu känns det skönt att bo i Stockholm där det finns så många olika vårdinstanser att vända sig till!

Lillskuttan - bra, vila nu!

Idun - köp ett gravtest på närmsta Pressbyrå vetja. Så här kan vi ju inte ha det!

• Bling1975

Odd - grattis till lyckat VUL!

Lilleskuttan - å vad skönt att liten lever därinne. Blödningar är ju vanliga men väldigt förknippade med skräck för oss. Var riktigt rädd om dig nu! Kram

Franka - hoppas det går bra imorgon!

Idun - testa!

Magis och Cia - nu är det verkligen nedräkning för er två.

Stitch längtar efter Lilo
  • Lilleskuttan

Sandra: Hade du nån blödning kvar i livmodern när du var på vul efteråt?

Ligger i soffan och tar det lungt..Sambon får passa upp på mig och det gör han så gärna

Undrar bara vart blodet i livmoder kommer ifrån..

• StoraD

ÅH så skönt lilleskuttan, nu är det viloläge som gäller!!

Idun: spännande, om det är en infektion så bör du ha feber också, annars är det nog inte det tror jag. hoppas hoppas

Franka: så skönt att du fick tid redan imorgon! har du fått recept på ngt smärtstillande? I malmö skriver de ut ngt, men jag tog inte det utan bara en panodil innan, det gjorde inte så ont tyckte jag, men visst har du gjort det förr? strålande tajming efter ÄL ju! nu är chanserna mkt goda för plus nästa månad!

ojojoj Magis, spännande m slempropp!

skönt cia att du slapp vändningsförsök!

BP: hur mår du vännen? hur går det för dig m testandet?

mamarazzi: ska du börja försöka denna månad? tack för att du frågar hur jag har det, jag orkade inte svara innan för jag kände mig såå deppig verkligen men nu mår jag lite bättre ändå tycker jag. jag börjar med pergo idag igen och det känns tradigt att dra det där ett varv till... nåväl

Lycka: tänker på dig raring!

hur går det för er Bling? har maken fått tid hos psykolog?

snozie, jag förstår inte gumman, varför vill du inte göra ngn operation?

*vinkar till Vida och stor-fin*

kramar till alla!!!!

• Idun 78

BP: Jag äter Omeprazol och tycker det funkat bra. Nu har iof magen börjat krångla lite igen (började inatt) men jag vet inte riktigt vad det beror på. Nej vad gör man om man inte kan äta T? Jag sätter ju all min tilltro till T just nu...

Jo jag borde väl eg. testa men jag tycker att det känns läskigt. Det är fullt med folk där jag är just nu, och att testa brukar ju ofta föra med sig så mkt känslor (gråt el. glädje) och jag ju kan inte riktigt leva ut de känslorna här bland allt folk. Jobbigt. Men jag kommer hem ikväll så jag testar då. Och idag har jag inte riktigt lika ont i livmodern så det känns hoppfullt.

Lilleskuttan: Va skönt att bebis lever! Och låt nu mannen passa upp på dig ordentligt!

• Sandraw76

Lilleskuttan: På vulet samma dag kunde de varifrån blodet kom men inget nytt fanns där. Jag hade en kantblödning från moderkakan tror de o jag hade tur som inte blödde mer sa de. EN vecka senare på ett nytt VUL fanns inga synliga bevis för att jag ens haft en blödning.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Franka

Lilla D - jag har blivit spolad tre gånger tidigare och det har aldrig gjort det minsta ont. Bara killat lite när vattnet rinner in. Jag förstår inte ens varför det kan göra ont, lite koksaltlösning i livmodern borde väl inte kännas så mkt?

• Finessan

Åh lilleskuttan vad skönt! Hoppas nu att den hänger kvar ett bra tag till.

Det stämmer Cia. När jag fick den röda större blödningen så la jag mig i sängen en timme innan vi åkte in. Den värsta timmen hittills i mitt liv.

Idun, spännande! Förstår att du inte vill testa nu. Håller tummarna stenhårt för ett plus ikväll.

Odd, tack för tips om te. Nu dricker jag för fullt. Inatt hade vi det lugnt och hittills idag också så förhoppningsvis hjälper droppar, te och massage.

Franka, redan imorgon! Vad otroligt skönt.

Cia, gott att lillen vänt sig.

*vinkar tillbaka till lillaD*

Nu ska vi till BVC och se om Vida växt till sig.

Kramar till alla!

Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7