• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Franka

Halloj,
    Visst är det lite knepigt det här med att båda i förhållandet måste vara hemma när det är dags för ÄL, när man inte har en aning om när den förväntas vara.

Maken har bokat en helg till Skåne i sommar och i höst ska jag både till Dublin med jobbet och sen till Rom med mamma + mostrarna. Ska ju blir jättekul, men tänk om jag har ÄL då?!

Egenligen vill jag inte planera någonting men man måste ju leva oxå. Får hålla tummarna för att det inte krockar.

• Poppy Lee

Idun vännen, hur har det gått med smärta och KK-besök? Tänker på dig!

Vi ska få oväntat besök av långväga vänner om en timme. Måste panikbaka en kaka nu!!!

• Idun 78

Hej hopp! Satt på gynakuten till 03.00 inatt! :-O Jisses...

Läkaren hittade dock inget direkt fel på mig. Inga cystor eller ngt annat knäppt. Han såg att jag låg i andra halvan av cykeln och trodde att min mens skulle dyka upp om ngra dagar. Anledningen till att jag mår som jag gör trodde han möjligtvis berodde på att mitt gulkroppshormon spökar (alt. att jag är väldigt tidigt i graviditeten, om än inte lika troligt). Jag har ju de senaste cyklerna haft enormt spända bröst under mkt längre perioder än vad jag vanligtvis har haft, och det kan bero på att gulkroppshormonet har ballat ur lite (ja han använde ju inte direkt den termen ). Om jag inte fått min mens inom 10 dagar, och inte visar positivt på grav.test inom de närmsta dagarna, så får jag åka in igen. Visar det sig att det är gulkroppshormonet som spökar så ska jag få en minipiller-dos i 10 dagar, för det ska tydligen få gulkroppen att "tagga ner".

Så jäkla skönt att det inte verkar vara ngt allvarligt utan bara spökande hormoner. Känns lixom helt ok i sammanhanget.

• Idun 78

Lilleskuttan: Knepig sits. Jag håller nog med Cia, försök ligga mest och ta det lugnt när du är uppe och går.

a80: Gud va härligt med semester! Jag har också semester just nu, och det är så himla skönt... Njut!

Franka: Nu är det bara att tuta och köra för din del!

Massa kramar till er alla, jag är så himla glad att ni finns! Det är ett sådan stöd att ha er!

• StoraD

oj Idun, till 3 på morgonen! men du, det var väl ett mkt bra svar, nu håller vi tummarna för att du är gravid tycker jag!

jepp Cia, skönt att jag har er! hur är det med DIG fröken-frågar-alltid-om-andra-men-säger-inget-om-sig-själv!

Håller tummar för att det inte krockar Franka! men dessutom kan ju simmare leva upp till 4-5 dagar så att man skulle vara bortrest alla 5 dagar känns inte troligt. H bestämde ju resan så sent, och eftersom jag tar pergo så kunde jag räkna ut att jag var o-fertil!

• Lilleskuttan

poppy lee: jag äter fortfarande T för om jag slutar kanske bebisen dör och läkaren på kk tyckte att jag skulle fortsätta.

Ska ta det lungt ända tills på måndag, men jag vet inte om jag ligger i soffan tills dess.men det känns bäst iaf.vill ju inte att det ska börja forsa blod.Men som sagt det måste väl ändå ut..Läkaren mätte blodet,8.7 mm brett och sen var det långsmalt.. .men det är ju svårt att veta hur mycket det är när det kommer ut...
    Typiskt att man inte kan nå drB när man behöver.......

• Finessan

Idun, skönt att det inte var något större fel. Säger som lillaD, vi får väl hoppas på ett plus då. Glad

Lilleskuttan, fy vad jobbigt med blödningen. Är det fortfarande rött eller är det brunt nu? Brunt är ju gammalt blod. Är det fortfarande rött så borde det betyda att det fortfarande blöder, eller? Håll dig lugn bara och vila massor. Inte reta bebis.

Kyss på er!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Magis2

Någon som hört ngt från Sandra? Hon ska väl få typ nu...?

Idun - håller också tummarna för att det är en graviditet som "spökar" och inger annat!

LillaD - hoppas din man kommer hem nu. Annars börjar du väl implementera din "enhets-diet" på den stackars katten!?

Finesssan - hur är det med lillans mage?

*någon som vet om någon som säljer en begagnad bärsjal / ringsjal?*

• Finessan

Jag har också funderat över Sandra. *vinkar till Sandra*

Magis, magen verkar vara bättre, men inatt hade vi en riktig skitnatt. Ingen av oss har direkt sovit något. Vida krystade och stånkade och stönade, men det kom varken prutt eller bajs. Nu har hon dock producerat och ligger utslagen och sover.

Jag funderade också på sjal, men har ändrat mig och vi ska köpa en ergonomisk sele i stället. Tycker det ser så varmt ut med sjal. Möjligen att det blir en till hösten.

Usch för det där med att pricka in ÄL och någon är borta. Vi hade tur. Sambon reser en del i jobbet, men lyckades med konststycket att alltid vara hemma över ÄL. Däremot har jag plussat två gånger när han varit bortrest.

Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7