• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

Finessan: vilken söt liten flicka du har!

• babblar på

Kan man blöda när man har äl? Nu blöder jag också. Känns som många härinne fått mellanblödningar sista tiden.
    Kan ju itne var nidis eftersom jag inte haft äl Nu blir jag säkert itne gravid denna månad heller
    Jag börjar tvivla på att min kropp kan bli gravid med all denna trombyl i sej. Den har ju bara blivit knäpp sen jag började med det Har aldrig hållt på så här förr...inte ens efter mf. Vet itne om man ska våga försöka utan T men jag vill inte ha mf.
    Skit nu blev jag deppig

• Lilleskuttan

Snozie: hoppas du får en trevlig helg i gtb. Skönt att spy, för då kännde jag iaf att det skulle gå bra.Har aldrig spytt i de andra 4 graviditeterna som blev mf..Jag har bara spytt en gång och sen började jag äta postafen men dom hjälpte inte så jag fick lergigan. Har slutat med dom nu så får se hur det går.

mw: Jag har slutat blöda nu så jag är inte så nervös för måndagen,men det hinner jag nog bli..

Babblar på: Va jobbigt med mellanblödning.Svår sits det där mad trombylen.man vill ju bli gravid men man vill ju absolut inte ha ett mf till. I vilken v har du fått mf?

• StoraD

nämen söta BP så tråkigt. Det där påminner om min förra cykel tyvärr, jag var hos gyn och hon såg äggblåsor och sa att ÄL var snart... men dagarna gick och ingen ÄL och ett progesteronprov visade att jag inte hade ÄL den månaden, trots det gyn sagt...

Jag fick också skumma mellanblödningar. Mellanblödningar är i sig inte farliga och det är inte ovanligt att man får det i samband med ÄL har jag förstått. Min var inte så mkt en mellanblödning som en "riktig" blödning med mensvärk och allt. *suck*

MEN jag tar inte Trombyl så antingen var det akupunktörens fel eller så var det bara kroppen som sa ifrån av egen apparat. Sen fick jag pergo cykeln efter och ÄL som vanligt.

Antingen är det en ofarlig mellanblödning och du har ÄL snart, eller så har du inte ÄL - och om så är fallet så kan det lätt åtgärdas så det är inga konstigheter! Oroa dig inte - vad det än är så går det att lösa!! Sen kan ju testen visa fel såklart, har du haft andra känningar som indikerar att äl skulle ha inträffat?

KRAM KRAM KRAM KRAM

• mamarazzi

Snozie: att spy är bra! Jag har bara spytt under min graviditet med dotter - alla mf graviditeter har jag "klarat mig" från det så att spy är bra!!

lillaD: Jäkla katt! Jag förstår precis. Hon kan väl hjälpa till lite och liva upp stämningen men nääää... jag vill bara sitta här och ta det lugnt och skönt. TRAMS! Hoppas att du känner dig lite piggare.

Idun: Bra besked. Nu håller jag tummarna för att du är gravid.

Lilleskuttan: Håller tummarna till måndag. Bra att du håller dig så lugnt. Jag har under mina tidare mf hela tiden känt att något är fel men under graviditeten som ledde tll dottern kände jag mig hela tiden så lugn. Vet inte varför men jag kände på mig att det skulle gå vägen!

BP: uff vad trist. Jag tog min första 1/3 albyl minor idag. Hoppas inte det leder till massa problem.

Strumpan73: Bra att du inte fått några problem med astman. Jag började som sagt äta idag så jag hoppas att inte jag heller får några problem.

Idag har jag börjat testa efter äl. Hoppas att den visar sig snart. På onsdag kommer föräldrarna så det hade ju varit toppen om den ville dyka upp innan. Annars blir det höskullen.

• fruZ

Hej!
    Svårt att hinna läsa ikapp! Men jag njuter iaf av semester, var på bröllop igår och drack lite för mycket vin... börk!

Snart är det kanske två veckor sedan ÄL(jag har dålig koll den här månaden) och jag känner mig absolut total ogravid. Så jag får väl hoppas på mensen på måndag istället.

Ska ut på landet utan nät några dagar men jag tänker på er alla och håller mina tummar för er som väntar ÄL/plus/spyor/VUL!
    Kramar!

• Lilleskuttan

.Lilleskuttan: Håller tummarna till måndag. Bra att du håller dig så lugnt. Jag har under mina tidare mf hela tiden känt att något är fel men under graviditeten som ledde tll dottern kände jag mig hela tiden så lugn. Vet inte varför men jag kände på mig att det skulle gå vägen.
    Ja jag känner mig väldigt lugn,,hoppas att det är som för dig att det går bra.

• babblar på

Lilleskuttan: skönt att du slutat blöda! Det går nog bra på måndag ska du se! Runt vecka 6-7 har jag fått mina.

LillD : du tar inte T alltså...man blir lite skadad av all T och tror att alla tar det här
    "Älslemmet" har jag haft så jag var ju säker på äl
    Men kan man säkert veta om man haft äl om man inte blir gravid? Har hört att man itne kan det?
    Progesteronprov är det ett vanligt blodprov? Eller måste man ha mätt det innan äl också?

cia: hoppas nån vänlig själ hittar din plånbok och skickar den till dej!

Mammarazzi: lyckat till med äl och albyl

• Finessan

Tack Strumpan, MW och BP.

MW, ibland går det bara inte att hålla bort längtan. Den är så otroligt stark. Jag hoppas att min lilla Vida ger er lite kraft att orka kämpa vidare. Glöm inte att jag också fick kämpa för att få henne och tillslut så gick det, även om jag i mina mörkaste stunder tvivlade starkt. Hon är ett levande bevis, min lilla skrutt.

BP, blödningar vid ÄL är inte helt ovanligt. Jag kunde få det ibland och känner fler som får ganska så rikliga. Sen är det klart att man börjar fundera om man aldrig haft det förut.

Usch, Vidas mage är skit igen.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7