• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

god natt söta du!! nu ska jag lyssna på låten!

• Cia o krabaten

Gomorron!
    Inget nytt om plånboken, men jag antar att man får vänta till måndag med hittegodsavdelningen. Jag hoppades ju att nån skulle ringa.... *Optimist*

Mamarazzi: Klart du ska söka!
    Det säger jag alltid, om både skola och jobb. Man kan alltid söka så har man valet att tacka nej sen om det inte passar när det är dags.
    Men söker man inte har man ju inte ens chansen att få visa upp sig! Kör hårt mamarazzi, och blir det snart en bebis som håller sig kvar så är det viktigare än alla pliktkänslor, jag lovar

LillaD: Men lilla katten då Inget roligt att ni har dte struligt nu
    Är dte värre när H är borta?
    E's katt kom precis hem igår kväll efter att inte synts till sedan fredag morgon.
    Det är ju inte konstigt nu med fint väder och massa sork ute att äta, men hon brukar alltid komma hem och mysa med E.¨Skönt att hon är tillbaka iaf.

• babblar på

Mammarazzi: klart du ska söka!

LillaD: Hoppas du och katten har det bättre ihop idag Katter är underbara fast kan verkligen gå en på nerverna ibland när de vill nåt

Ego: Ingen ÄL än!!!!!! Jag blir knäpp. Nu måste jag köpa nya stickor ..blää. Det dumma är att jag nog köper stickorna helt i onödan men nu måste jag ju bara förtsätta

• Cia o krabaten

BP: men hallå ÄL!!!

Testar du både morgon och kväll?
    Har hört om vissa som missat stegringen pga att de bara testar 1g/dag.
    Nu testade jag bara en månad så jag är ingen expert alls.

• babblar på

cia: både morgon och kväll ??? Näää det gör jag inte Hoppas jag bara missat det pga det eller att jag får utslag på stickan imorgon. Jag har aldrig testat förr så jag kan inget om detta
    Nytt paket är iaf inskaffat så nu får det funka!
    Hoppas mitt ägg inte bara skrumpnat ihop...eller vad de gör när de inte lossnar??
    99% är ju ändå en av 100 som det itne funkar på och om man tar alla som testar så blir det ju några stycken(vägrar att inte ha äl )

Hur går det med plånboken?

• Snozie

Finessan- Inge bra med arg mage... . Men söt är hon...

Cia- Hoppas verkligen plånboken kommer hem!! Vet hur frustrerande det är. Dom gångerna jag tappat har jag haft mega tur att få tillbaka...Skickar lite tur baciller till dig nu... .

MW- Sök...Jag sökte faktiskt nytt jobb för ca 3 månader sedan. ( mitt i min ännu ett mf jag sitter här och surar period.) Jag tvekade fram och tillbaka, vägde fördelar mot nackdelar. Hitt och dit. När jag sedan blev kallad till intervju blev jag ännu mer tveksam. När jag fick besked om att jag fått jobbet hade jag funderat så mycket och länge att jag med bestämmdhet tackade nej. Det ångrar jag så klart inte idag...Nu har jag kvar mitt fasta jobb, min lön och kan i lugn och ro koncentrera mig på att må illa... . Men det var värt att söka. Tänk om jag inte sökt och sedan ångrat mig...? Så sök, du har inget att förlora.

BP- Jag fick ju mitt förra mf i början på april i v11. 3-4 v efter det mf hade jag rejält ont i magen och småblödde. Var helt HELT säker på att jag INTE skulle få någon äl så direkt innpå mf. Men det var precis vad jag fick...hm har aldrig hänt förr att jag fått äl vid småblödning mellan mf och mens. Så vist kan det vara det du känner...

Lilla skuttan- OTROLIGT skönt att blödningen stoppat!! Puhh...Det går supert imorgon skall du se!

För övrigt har helgen varit bra för Snozie och hennes man. Blev som planerat vi låg på hotell rummet från incheck till utcheck...Jag mår mer och mer illa för varje dag nu. Måste focusera för att inte kräkas. Super salta pepprade dödskallar och mineral vatten håller det i skack. Värst är att besöka toa...Bara tanken på toalett doft får mig att rysa...

kram

• babblar på

snozie: bra att du mår illa

Jag hade tyvärr inget utslag på älstickan idag heller Nu känns det snart försent men jag hoppas ändå på imorgon. Hoppet är ju som sagt det sista som överger en
    Det har blivit lika mycket ågren över att ta ältest som gravtest. Jag vågar knappt titta
    Jag vill ha ÄL nu!!!

• Franka

BP - hur länge sedan var det du hade mens? Min ägglossning har varierat från 11-19 dagar efter mens! (Lutealfasen har oxå varierat och "vägt upp" så jag har ändå regelbunden mens - de som säger att Lutealfasen alltid är lika lång kan slänga sig i väggen ) Det blir väldigt dyrt med alla stickor, så nu har jag börjat ta tempen för att få en indikation och när temperaturen varierar mycket kommer jag testa med sticka. Vad jag ville säga var alltså att du kanske inte har missat ÄL utan den är sen.

• babblar på

hej Franka! Jag är på dag 19 nu om jag räknat rätt...men min mens är lite slö i starten så det kanske kan bli fel pga det? Famlar efter halmstrån
    Hoppas jag har äl på dag 20

kan man inte få älstickor och gravtest på recept

• StoraD

det var som fasiken BP! hoppas den kommer imorgon! Hur långa cykler brukar du ha? ang. prov för att kolla ÄL så var det ett blodprov som man tar på dag 21 (tror jag det var) för att mäta progesteronhalten. Det är bara ett prov m.a.o.
    Sist jag gjorde det visade det att jag inte hade haft ÄL den månaden (inte heller fick jag positivt ÄL-prov), då fick jag pergo och sen fick jag ÄL månaden efter.
    Sen ska det räcka med morgonen eftersom stegringen infaller 12-48 timmar före ÄL, så testar man varje morgon så ska man inte kunna missa den med de digitala testerna (kanske är det annorlunda med de andra)

jobbigt med illamående snozie, men lite bra också!

Cia: ja jag tror katten protesterar! normalt är vi goda vänner... men nu är H hemma så kanske hon blir gladare! Ngt nytt om plånboken? och så skönt att E's katt kom hem!

Idun: nu hoppas jag på plus från dig - och från a80 som väl också hade BIM i helgen?

kram på er alla

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7