• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

Lilleskuttan: vad bra att bäbis mår bra! Jobbigt med blödning dock och ligga stilla är inte det lättaste. Du får skaffa en sudokubok. Såg nu att du får röra dej lite..vad bra. Sudokubok i solen med nåt gott att äta vore kasnke trevligt? Iaf i en timme eller så

LillaD: Trist att du mår dåligt. Jag grät inte heller förr och nu gör man det jätteofta/jämt. Både åt glada och dåliga saker.
    Idag har jag gråtit lite av lycka. Jag har ÄL !!!!!

mwb: idag på dag 20 fick jag utslag på stickan :O

Mammarazzi: jobbigt med kli. Hoppas det går över fort

bling: augusti är ju snart här. Inte lång tid kvar då..skönt

hej alla ni andra också

BP som har ÄL!!!!!

• mamarazzi

Lilleskuttan: Nu höjer jag fingret igen! Men känns det ändå inte okej att ligga och ta det lugnt när man vet att det bor någon liten där inne? Jag tittade på lilla bilden på "liten". En fantastiskt söt bebis!!! Eller hur?!

lillaD: sitter du och skriver mitt i natten!?! Ungdomen idag... jag förstår inte.

Bling: Men så skönt att ni har ett gäng simmare i frysen. Tänkte på vad Magis skrev "jag ber för er". Jag var utbytesstudent i Utah, USA hos mormonerna. Där kunde man ju faktiskt säga "I pray for you" utat att det lät konstigt och visst säger det mycket. Jag är inte religiös alls men jag har inget likvärdigt att säga... Men jag menar det samma. "I pray for you!" Ang. mf så betyder ju det att ni får utreda nu och nästa försök kommer vara ett riktigt bra försök. eller hur?!

MW: Fy vad jobbigt med din kompis. Både min mamma och min svärmor har haft bröstcancer och båda mår bra idag och känner sig rikare av sin upplevelse och tar vara på livet idag.

MW och Magis2: Ni hade rätt!!! Jag har ÄL! Jäklans vilket slem och så ONT jag haft (det bröjar faktiskt avta). Har aldrig hänt förr. Kanske det berodde på att det var första ÄL efter mf? Kan de bli "värre" då?
    Dock kliar det fortfarande. Kan ju faktiskt vara så att jag har svamp också. Stog att man kan få det efter att man har behandlats för bakteriell vaginos. Sedan tycker jag att jag springer lite väl ofta på toa med. Spekullerar i urinvägsinfektion. Fasen jag låter ju som värsta hypokondrikern!!! Jag är nästan blind med!!! Nä nu får jag sluta. Ber om ursäkt lillaD men jag HAR faktiskt glasögon oh skulle inte se mycket utan dem.

Men är det inte så att det finns egen test för svamp att köpa på apoteket?

***mamarazzi och babblar på hoppar iväg hand i hand i solnedgången med sina ägglossningar****

• Lilleskuttan

mamarazzi:Ja visst är h*n söt Jo helt klart att det är okey att liggar eller göra vad som helst för att bebisen ska stanna kvar.Men det är sååå tråkigt.. MEn helt klart värt det om det går bra..

• mamarazzi

lilleskuttan: Jo jag fattar att det är trist... se till att få lite bra böcker att läsa!!

• Lycka77

Lilleskuttan - Härligt att det såg bra ut på vul - Grattis. Lata dig med gott samvete nu!!!

LillaD - vi har ingen plan ännu när nästa behandling sker, ev gör vi ett FET i Sept, men vi får se. Om inte Pergon gör sitt jobb kanske du kan få gå över till Puregon-sprutor, jag mådde mycket bättre av Puregon än av Pergo, men det är ju så olika.
    Jag blir också lättat när det har gått en heldag och inte en tår runnit ner för mina kinder, de är få men de finns och det gäller att försöka ta vara på de dagarna, även om det är svårt.

mw - tråkigt att läsa om din vän, livet är inte lätt  *kram tebax*

Magis2 - tack.

bp och mamarazzi - grattis till äl!

Nu far jag iväg på minisemester åter på torsdag.

och Cia jag ska försöka gå och säga till mig själv, Jag vill, jag vill, jag vill.....och tänka på dig! *kram*

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

mamarazzi och BP: Heja alla i äggracet Ingen inloggning nu på 2 dagar då?

Lycka-bra

• Magis2

Hejar också på BP och Mamarazzi! Klart det gör ont när det är värsta topp-kvalité ägget som lossnar! Kör hårt!

(Mamarazzi - ja, det finns självtester för svampinfektion på apoteket)

Lycka - ha en skön mini-semester nu utan tårar...

Cia...är det så att du har ett planerat snitt om 14 dagar? Typ 5 Augusti eller så???? *nyfiken*

• Cia o krabaten

Magis: Nej inget planerat snitt här heller!
    Pyret hade ju vänt sig rätt så så länge han ligger kvar så på fredag hos B så blir det som vanligt att bara vänta på att nåt ska hända. Räknar med en månad till

Idag har vi jättevarmt!
    har planterat en massa ute idag, eller ja, jag har mest sagt var och mormor och E planterat
    Får se vad som gillar att växa i våran skogaktiga jord

• Bling1975

Håller tummarna för våra ÄL tjejer!

Själv så ska jag passa på att jobba idag så jag kan vara ledig nu när värmen och solen ska komma.

Att du orkar Cia i värmen med magen, har ju inte haft någon själv men min goda moder svimmade flera gånger när hon väntade mig. Det var supervarmt i augusti när hon var höggravid. Hoppas det blir fina blommor!

Lycka - ha en skön minisemester!

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling;: Jag tycker det är värre att vara stilla och sedan släpa sig igång.
    Hellre lite igång hela tiden!

Nu gör ju min mamma mest iaf, vilket är jätteskönt att ha henne här!
    Och så är ju M hemma från 17.30 och får ta det värsta då.
    Men sitter jag bara hela dagen så orkar jag inte göra NÅT med E och jag är ju redan mamma åt henne så det är liksom inget val

trodde förresten att du hade semester redan? Men jag är ju lite snurrig

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7