• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Lilleskuttan: hur då med P menar du??
    För mig så tror jag ju att dte var P som gjorde tat jag fick ma och inte mf sist.
    Fostret dog ju v9 men i v12 såg jag det på vul. Började blöda 2 dagar efter jag slutat med P...
    Men så länge det finns ett levande foster så vitt du vet så skulle jag fortsätta med P.
    EV skulle jag fundera på att ta det rektalt för att inte irritera mer än nödvändigt där inne...

mamarazzi: Men typiskt med svamp just under ÄL!
    tycker du resonerar rätt dock.

Spirit: Jag själv tjuvtestar sällan.
    Dels är jag låghormonare och får bara svaga plus på bim, men dessutom vill jag inte veta av ev plus innan bim då det är ännu större risk för mf före bim (50% mot 30% sen) så då vill jag inte ens veta om det ev fanns ngt som fäst då.
    Men det är jag.
    Gillar dock när andra tjuvtestar

• mammawannabe

Härligt mamarazzi och Babblar med ÄL! Vad skönt att den kom till slut Babblar. Det blev ett bra tag att testa, dag 20! Bra att du fortsatte!

mamarazzi: Ajdå, svampinfektion . Håller med dig, det går ju forhoppningsvis relativt lätt att åtgärda även om det är obehagligt.

Spirit: Har du testat än . Håller alla tummarna för ett plus! Själv har aldrig testat före BIM men kör på om du känner för det.

Lilleskuttan: Har tyvärr ingen aning om vad som är bäst att göra ang progesteronet. Jobbigt att inte kunna fråga dr B. Hoppas någon i tråden kan komma med ett bra råd!

Tack alla för tankar och uppmuntran till min cancersjuka kompis. Skickar den positiva energin vidare till henne. Hon ska opereras idag. Nojjar om att det är värre att få bröstcancer när man är 32 år som hon än när man är äldre men det kanske inte är så? Får hoppas på det bästa, det är ju trots allt många som det går bra för. Blings man t ex .

Undrar hur det är med flera: Finnesssan och Vidas mage, Idun- plus eller mens? Poppy ÄL eller mens?

Ego: Ska ta tillvara på det förhoppningsvis fina vädret i helgen och åker iväg några dagar med båten imorrn. En strulfaktor är att mensen kan komma och typ idag eller imorrn och jag ska ta LH/FSH prover cykeldag tre, och det blir typ lör eller sön, men det kan väl inte vara hela världen tänker jag om jag tar dom på måndag i så fall?

• mamarazzi

MW: Är det inte tvärtom att man har större chans att bli frisk om man är yngre? Man är risk för övrig, tuffare och mer livskraftig då oftast. Är cancern långt gången? Bröstcancer är ju en av de "bästa" cancer att få då den har en god prognos och om den upptäcks i tid så är det väldigt låg dödlighet. Detta klarar hon!!

Ang. dina LH/FSH prover så vet jag inte ens vad det är så från mig får du inge råd.

• mammawannabe

mamarazzi: Jag har hört eller läst nånstans att även själva cancern är "piggare" när man är yngre och att om den är en mkt aggressiv variant kan det vara tufft, när man är äldre så "växer" cancern långsammare men den är mer kronisk i sin karaktär. MEN jag kan absolut ha fel och säkert massor av faktorer som påverkar, tycker din idé är mkt bättre, vi kör på den.

• mammawannabe

Hello Cia!

Något nytt om plånboken? Hur är det tro, får man besked från banken om någon har försökt ta ut pengar på ens kort??

• Cia o krabaten

MW: Inget nytt
    Spärrade ju kortet redan efter en timme så det kan inte ha hunnit tas ut nå pengar (Tex på krogen med underskrift tänkte jag)
    Så det är nog ingen fara.
    Undrar bara om det är dags att spärra körkortet nu...

• mammawannabe

tänker om banken kan se om det gjorts försök att använda kortet typ via nätköp, krogen mm, även om kortet är spärrat. Då skulle man veta att någon tagit kortet och/eller hela plånboken och att den inte "bara" ligger borttappad nånstans.

Oavsett - skittråkigt, jag tycker man tappar bort lite av sig själv när man tappar plånboken. Bläks!

Nu ska det handlas och packas lite innan minisemestern!

Hejhopp! Kram

• Truls06

Hejsan tjejer!

Hinner inte sitta så mycket framför datorn nu när lilla tjejen tar upp all min tid och båda händerna;).
    Hittills har det varit mycket uppvisning för släkt och vänner. Men nu ett par dagar tar vi det lugnt och är bara hemma själva :)!

Jag tänkte bara säga att jag har lagt upp en förlossningsberättelse i min blogg för den som är intresserad.

Soliga semester-hälsningar!

• Bling1975

Hallå i sommarvärmen!

Jag har just kommit på en ny fråga till er mina kära vänner och veteraner. Vilka prover togs på era män i samband med missfallsutredningen? Jag förutsätter att det är en del blodprover, men behövde de även titta på spermierna? Vi har ju bara två strån frysta och vill ju inte tina ett i onödan för då måste de ju slängas.

Mamarazzi - snyggt jobbat, det var det där j**la kliet jag kom ihåg, förvisso hade man gärna kört in en diskborste så det kanske fungerade med något annat också Håller tummarna för fint resultat!

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: På M togs bara tet blodprov-kromosomprov.
    Och jag antar att eftersom ni gjort IVF redan så har de kollat allt möjligt på honom redan!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7