• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Finessan

Vida hälsar och tackar för grattis på 1-månadsdagen!

Åååh, a80. Dumma, dumma blod. Positivt är ju iaf att det blev starkare streck. Nu hoppas jag på att blodet är sånt där som en del har och inte betyder ett skit. Fyra tummar härifrån inför imorgon!!! Kram!

NenneN, välkommen hit. Tråden är verkligen en höjdartråd även om orsaken till varför vi är här är för jävlig. Visst får man barn efter flera mf. Jag hade fyra och nu har jag en flicka på en månad.

Vad spännande att du har fått en tid hos Dr Christiansen! Han är en av de största i missfallsvärlden. Dr B som vi går hos många här är lite inne på hans linje, immunologiska orsaker till mf. Ovanligt för att vara svensk läkare eftersom utredningarna oftast är mkt bristfälliga och det skylls på otur i stället. Fnys! Tror knappast att min lista behövs hos Dr C, men det kan itne skada att ta med den ändå.

Lilleskuttan, skänt att du blöder mindre. Bara fortsätta ta det lugnt. ska du på VUL igen?

Cia, spännande värre. Nu börjar det dra ihop sig för dig. Hur känns det? Nerverna under kontroll?

Magis, hur går det för dig?

Och Sandra, har det blivit någon bebis än?

*vinkar åt Bling, BP, Mammarazzi, Snozie och alla er andra*

• Cia o krabaten

Finesssan: just nu med denna värme kunde han få titta ut när han vill
    Har en del sammandragningar och annat, vilket jag inte alls hade med E så bara därför lär han väl dröja

Magis: Undrar också hur det är?
    Nåt som startat ännu?

• fruZ

Tack för alla era tummar och tankar. Det har varit rätt ok idag. Känns under kontroll. Men jag fortsätter ha flytningar blandade med ömsom rött ömsom brunt. Så vi får väl se. Förhoppningen inför imorrn är att de ska ta B-HcG och att det ska vara på hyfsad nivå och att det i bästa fall ska synas nåt i livmodern så att jag får Innohep.
    Och så önskar jag förstås att blodeländet ska sluta. Om inte annat för att jag ÄLSKAR att bada och det är underbar sommar ute...

Undrar oxå hur det går för Sandra, tänk nu har vi flera trådbebisar som snart kommer ut!

Ja, Snozie, det är visst en hel del som har flera ÄL per cykel så att det tom kan vara flera veckor mellan tvillingar. Rätt häftigt och jag kan inte påstå att jag skulle bli ledsen om jag fick tvillingar, men det skulle ju göra graviditeten jobbigare och riskerna större, så jag tror jag helst slipper det.

• Finessan

Cia, ja fy för den här värmen! Lider med dig som är höggravid. Fundersam Jag rinner bort utan stor (nja, så liten har den inte blivit än) mage. Vi tillbringar mestadelen av dagarna inne eftersom det är potthett. Det är det iofs inne också, men något drägligare. Tog en lång promenad nu ikväll och det var verklgien skönt. Satsar på sol och bad nästa sommar ist.

a80, bra att det inte har börjat blöda mer. Ger dig mina tummar igen.

• Cia o krabaten

Finesssan: Ja jag är samtidigt lite glad att inte ha en bebis i denna väärme! Inte lätt med tempen, särskilt inte på natten minns jag!
    Ville ju sova med öppet fönster med det funkade inte med spjälsängen under fönstret så det var klurigt när E var ny.
    Nu kasnke det mildrats lite när Preyt kommer iaf...
    Inte för att jag sover så bra iaf

• Finessan

Cia, skitsvårt att veta hur vi ska klä henne. Hemma är det bara blöja nu och till natten bara en tunn sovpåse. Ingen filt, inget täcke, ingenting. Det verkar funka utan att hon lider allt för mycket. Svårare när vi går ut, men det är väl bara att försöka tänka hur man själv vill ha det i 30 grader.

• Spirit

Tjuvtestade ialla fall...
    Minus - förstås!
    När jag har testat plus så har det ju varit mkt svaga streck på BIM eller efter...

Har fortfarande massa grav symtom.... måste köpa fler test

• NenneN

GRATTIS till din flicka, du ger mig hopp!!!

Är väldigt trött på att höra otur!Det är lätt att säga men vi som sitter här är det inte lätt för.
    Japp, en tid hos honom är bra men jag hoppas med hjälp av din lista at min ivf klinik eller min vanliga gyn tar tag i det.Gör de det inte kommer jag bestämt berätta att jag tar mina "affärer" någon annastans.
    Tror du att de kommer att ta proverna när jag presenterar dem?Jag betalar gärna, bara det blir gjort.Synd att dr B inte tar emot nya.Vet ni någon anna så berätta det gärna för mig.
    Skönt i denna tråden för ni är verkligen bängsäkra på att bli mammor, just vad jag behöver nu!
    Vi ska lyckas!!
    Hoppas jag kan vara med trots att jag gör ivf.

Kram på er alla!

Finessan skrev 2008-07-24 19:58:44 följande:
    Vida hälsar och tackar för grattis på 1-månadsdagen! Åååh, a80. Dumma, dumma blod. Positivt är ju iaf att det blev starkare streck. Nu hoppas jag på att blodet är sånt där som en del har och inte betyder ett skit. Fyra tummar härifrån inför imorgon!!! Kram!NenneN, välkommen hit. Tråden är verkligen en höjdartråd även om orsaken till varför vi är här är för jävlig. Visst får man barn efter flera mf. Jag hade fyra och nu har jag en flicka på en månad.Vad spännande att du har fått en tid hos Dr Christiansen! Han är en av de största i missfallsvärlden. Dr B som vi går hos många här är lite inne på hans linje, immunologiska orsaker till mf. Ovanligt för att vara svensk läkare eftersom utredningarna oftast är mkt bristfälliga och det skylls på otur i stället. Fnys! Tror knappast att min lista behövs hos Dr C, men det kan itne skada att ta med den ändå. Lilleskuttan, skänt att du blöder mindre. Bara fortsätta ta det lugnt. ska du på VUL igen?
    Cia, spännande värre. Nu börjar det dra ihop sig för dig. Hur känns det? Nerverna under kontroll?
    Magis, hur går det för dig?Och Sandra, har det blivit någon bebis än?
    *vinkar åt Bling, BP, Mammarazzi, Snozie och alla er andra*
  • NenneN

Tjuvtesta är inget bra...testa igen.du kan vara låghormonare=)
    Finessan-Jag har skrivit av dina prover vid mf utredning och ska skicka dem med ett brev till min ivf klinik och höra om de kan ombesörja dessa till oss.Det är ju bra om vi kan hålla det inom kliniken.Annars kommer jag att gå vidare till Dr Chistiansen.
    skickar det till dem med ett brev så de kan ta ställning till det tills den tiden vi har där i augusti, så det inte ska malas massa om det där.Utan då kan vi få svar direkt om de gör det eller inte.
    Det borde ju ligga i deras intresse, betalar man för det så tycker jag det.
    Hur gjorde ni, betalde ni för detta själva och hur mkt isåfall?

Hoppas ni alla har en bra morgon.Själv har jag sovit i 2 timmar.

Spirit skrev 2008-07-24 22:39:00 följande:
    Tjuvtestade ialla fall...Minus - förstås!När jag har testat plus så har det ju varit mkt svaga streck på BIM eller efter...Har fortfarande massa grav symtom.... måste köpa fler test
  • Lycka77

a80 - åh gumman, vad jobbigt. Jag vill säga grattis till + och ge dig en stor kram och jag hoppas verkligen att det går bra för dig idag!

Bling - under mf-utredningen så tog bara kromosomtest på maken, test på spermier hade vi dock gjort tidigare såklart med tanke på ivf:n

Lilleskuttan - mina tankar har gått till dig under de senaste dagarna och jag hoppas så att det kommer att gå bra för dig. Ang progesteronet så kan jag inte tänka min att det skulle vara tokigt att fortsätta att ta dem. *kram*

Cia - hoppas trädgården blev finfin!!
    Spännande med sammandragningarna

NenneN - hej och välkommen, beklagar dina mf.
    Vad spännande med Chistiansen, det ska verkligen bli intressant att höra vad han har att säga om du kommer dit.
    Får man fråga var du gör dina ivf:er?

Själv är jag hemma igen..... vi har haft bra dagar men det var väl inte den bäst valda semestern med tanke på min situation. Jag har spenderat ett par dagar i Sthlm med mina två underbara brorsbarn och deras mamma och min mamma, dag 1 var helt ok med Skansen mm, men dag 2 var vi på Junibacken och det var INTE en trevlig upplevelse, så utan tårar blev det tyvärr inte.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7