• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Sandraw76

Är bara inne en snabbis för att tala om att vattnet gick igår på morgonen o väntar nu på etablerat värkarbete. De tror jag ska få åka in i kväll eller natt. Så nu njuter jag de sista timmarna med sammandragningar i värmen.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Cia o krabaten

Sandra: Spännande! Håller tummarna i värmen!

• Snozie

Sandraw- Många stöttande kramar till er nu... ...snart blir det bebis....wihh!

Vist är det skönt att det är varmt, man skall inte klaga. MEN. Det är skilnad på varmt och VARMT...Var på 30 års kalas igår. Fick så klart några ja ha och jasså! Över att dricka alkoholfritt men dom flesta vet vad vi gått igenom så efter att dom förstått att jag INTE kommer att yppa ett ord om anl till min nyktra kväll var dom tysta. Skönt. Mellan dyningar av illamående och en trötthet som skulle kunna fått mig att gå ut i förådet och lägga mig och sova överlevde jag kvällen och kom hem vid 00:00...Med 30 grader i sovrummet och en förtvivlad man som svettades, frustade, stönade, stånkade och svor mådde jag inte spec bättre. Har en katt som är döv och jag vill helst inte att hon går ut på natten. Tror hon satt och gapade i 2 timmar innan vi gav med oss och släpte ut henne. Somnade vid 03:30 för att åter igen vakna vid 06:30 och konstatera att vidöppna fönster och korsdrag inte hjälpt ett skit.
    SÅ för min del får det gärna bli vinter snart! Ja, jag menar det!

kram

• Krusbär

Hej och hå va varmt det är idag! Till skillnad från Snozie längtar jag inte till vintern. Men det är säkert är extra jobbigt med värmen för er som är gravida.

Idun: Din huvudvärk låter som migrän, den kan vara hormonrelaterad. Är du helt bra nu?

Sandra: Lycka till!

Kram till er andra!

• Bling1975

Hallå tjejer!

Här dök också mensen upp idag, inte lika sorgligt som för er andra som levde på hoppet men likförbaskat trist i sommarsolen. Men det blev bad ändå idag, fast en lite längre biltur till en sjö som är riktigt ren. Så härligt!

Vi skulle ha åkt till några vänners lantställe idag men fick tyvärr ställa in. Hans pappa är döende i cancer och hade blivit mycket sämre så de åkte hem idag. Tycker så synd om dem, det är en fruktansvärd tid som vi gick igenom med mormor. Å ena sidan vill man bara att det ska vara över så de slipper ha ont, å andra sidan inser man att man aldrig får prata med dem igen då.

Kram på er!

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Tack grannen för eran pool!!!!!!

Höll på att gå åt för en halvtimme sen och ringde grannen som är på semester och frågade om jag fick snylta på deras pool!
    Lite kall=helt perfekt för en höggravid svettande strandval
    E's plaskpool räcker inte så långt åt mig direkt

Bling: Trist för dig med med mensen, precis som för er andra.
    man vill ju bara hela tiden!

• Idun 78

Poppy: Ja jag går till en annan gyn också. Eftersom DrB är lite svår att nå generellt så funderar jag på att dra in min vanliga gyn ang. mina konstiga menscykler och se om han har ngn aning om vad det är och vad han ev. kan göra åt saken. Han har nog dock semester fortf. så det får väl vänta ett tag till.

Välkommen Bling till menseländet!

Hörrni alla, appropå det där med att tänka på graviditeter och barn och så som anledning till att man inte blir gravid, alt. slutar i tidiga mf. Jag hade en diskussion idag med en vän om det. Hon liksom så många andra av mina vänner tror ju verkligen på det där med att om man slutar tänka på det, så händer det. Jag lyckades liksom inte slå bort de tankarna ifrån henne. Vi hade även många andra intressanta diskussioner om tankens kraft?Vad anser ni eg. om detta?

• grynet80

Hej hopp. Är o läser i tråden dagligen men skriver inte allt för mycket.
    Grattis till alla gravida, håller tummar o tår för att allt ska gå bra. Håller förresten tummar o tår för er andra också .

Har en liten äl fundering. Man blir ju ruinerad på clearblues tester, fattar inte varför de inte säljer refiller eller att man kan få dem på recept men iaf.
    Jag låter mannen vara mitt test, han får känna på tappen. Vet inte om det är farligt men förra gången lyckades vi bli gravida med hjälp av det.
    Någon annan som känne på tappen? Eller det är kanske farligt...
    Vad tror ni?

• grynet80

Idun, jag tror lite på det där med tankekraft. Fast man inte vill, (hatar ju att höra det tipset).
    Min första graviditet var på sommaren och jag tänkte att nu skiter vi i det här o kontaktar läkaren till hösten = jag blev gravid. Andra gången hade jag fått gestapuran o pergo utskrivet men blandade på något konstigt sätt ihop datumen o lyckades bli gravid själv!!

Undra hur det är med tankekraft ang mf, om man "lättare" får ett om man oroar sig?! Många tankar har man..

• Cia o krabaten

Idun: Jag tror inte ett smack på det där

Jag har avrit som mest orolig denna graviditet ffa.
    Har inte haft svårt att bli gravid trots att jag känt mig halvt besatt av det

Första mf'et var jag ju inte ett smack orolig och det andra hann jag knappt (v5) så de kan inte ha orsakats av oro.

För mig har det ju varit så solklart T som hjälpt mig behålla min grav. Särskilt som 1T inte räckte hela vägen, utan det krävdes 2.
    SÅ det är min personliga åsikt.

Eventuellt kan jag sträcka mig så långt som att man försöker FÖR MYCKET att tillverka bebbarna
    Dvs man har sex för ofta och simmarna är inte på topp vid ÄL osv (Lite med tanke på DrB's sex-datum )

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7