• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • NenneN

Hur ser din historia ut Lycka?
    Har du fått många mf?Gör du ivf?
    Klart du ska lyckas!!!

Lycka77 skrev 2008-07-25 13:32:08 följande:
    a80 - jag tycker att det låter bra! Hur mycket ska man eg kunna se så här tidigt!Nu håller jag tummarna hårt, hårt, hårt för att detta kommer att gå bra! GRATTIS!!!NenneN - då har du ju nära och bra till Danmark, vad skönt!Tyvärr måste säga att jag är långt ifrån säker på att jag kommer att bli mamma, jag tvivlar nu mer än någonsin Magis - Åhhh, vad nära förstår att du är nervös!!!Hoppas massagen var skön!
  • fruZ

Lycka; nä, man kan nog inte se så mycket mer. Möjligen att man hade kunnat se en litenliten uppklarning nånstans i livmodern, men det är inte konstigt att det inte syntes. Får hoppas på nästa kontroll, om inte allt blöder ut till dess så blir det typ v 6+0.
    Jobbigt att du är i en hopplöshetsperiod. Går det att koppla bort lite och njuta av sommar? (svååårt, jag vet...) Kram!

• NenneN

För att peppa oss lite vill jag bara säga.Har ni någon gång hört att missfall är orsak till barnlöshet för evigt?
    Det har jag aldrig hört iag =)

• Snozie

NenneN- Har också funderat i dom banorna. Det svåra är om man skulle göra en undersökning på det så lär man nog kanske inte hitta dom som gav upp här på fl. Eller? Om jag en dag tvingas ge upp håller jag mig lååånnnggttt borta från bebisprat tror jag...? Vore intressant att veta...

Jag hörde/läste någon stans att MF bara är samma barn som återkommer vid ett bättre tillfälle.

Eftersom jag varit gravid med tvillingar borde jag få två barn om det stämmer...vi får väll se...

• StoraD

hej på er tjejer!

a80: jamen det var ju så bra besked som du kunde få, jag håller tummarna vännen!

Hella: hoppas du har det bra på semestern, när var nu vul?

mamrazzi och BP - nu är det er två vi hoppas på härnäst!

poppy: hoppas du har det bra också raring!

nenne: välkommen hit och jag beklagar dina mf... Öresundskliniken i Malmö antar jag? jag bor också i Malmö och jag har gjort min mf-utredning på RMC, jag har kontakt med en läkare som också forskar på upprepade mf (i samma team som a80's läkare) som jag är jätteglad för, så om du vill kan jag förmedla kontaktuppgifter, även om jag säkert tror att Dr Christiansen är strålande!

ojojoj tänk att det snart är dags magis! hoppas massagen var bra raring!

lycka, många kramar på dig raring... tänk också på att du är helt ung. min mamma fick bar barn vid 44 år, så då har du 13 år på dig.

kram kram

• NenneN

Absolut!!!!!

Jag har nu tagit Finessanas prover och kopierat, skickat till kliniken, erbjuder oss betala vad det kostar.Ser ingen anldening till att de ska neka oss det.Jag har ju tom beskrivit proverna för dem.

Snozie skrev 2008-07-25 17:30:26 följande:
    NenneN- Har också funderat i dom banorna. Det svåra är om man skulle göra en undersökning på det så lär man nog kanske inte hitta dom som gav upp här på fl. Eller? Om jag en dag tvingas ge upp håller jag mig lååånnnggttt borta från bebisprat tror jag...? Vore intressant att veta...Jag hörde/läste någon stans att MF bara är samma barn som återkommer vid ett bättre tillfälle.Eftersom jag varit gravid med tvillingar borde jag få två barn om det stämmer...vi får väll se...
  • NenneN

Snälla snälla förmedla!!!!!
    Vad snällt av dig!

StoraD skrev 2008-07-25 18:18:45 följande:
    hej på er tjejer!a80: jamen det var ju så bra besked som du kunde få, jag håller tummarna vännen! Hella: hoppas du har det bra på semestern, när var nu vul?mamrazzi och BP - nu är det er två vi hoppas på härnäst! poppy: hoppas du har det bra också raring! nenne: välkommen hit och jag beklagar dina mf... Öresundskliniken i Malmö antar jag? jag bor också i Malmö och jag har gjort min mf-utredning på RMC, jag har kontakt med en läkare som också forskar på upprepade mf (i samma team som a80's läkare) som jag är jätteglad för, så om du vill kan jag förmedla kontaktuppgifter, även om jag säkert tror att Dr Christiansen är strålande! ojojoj tänk att det snart är dags magis! hoppas massagen var bra raring!lycka, många kramar på dig raring... tänk också på att du är helt ung. min mamma fick bar barn vid 44 år, så då har du 13 år på dig. kram kram
  • Cia o krabaten

Hej hopp!

BM-besök idag och hon var inte alls säker på att vi ses om 2v
    Men jag tror mest hon gick på att E kom före BF, inte så mycket annat.
    Jag hade fortsatt högt HB! Över 140 hela tiden. Är det dags att börja nojja sig för dte där läskiga som kunde hända med högt HB tro??.... *Slår bort alla dumma tankar*

a80: Säger som LillaD att det var väl så bra man kunnat önska, eller?
    På med T och håll tummarna.
    Jag kände lite som du. Att plus bara var steg 1 av 3. 2 är hjärtat slå och 3 är 12 fulla veckor.
    Vila om du kan på semestern och rätt vad det är så är det den 4e!

Snozie: OK. Just ja, det var dåliga järndepåer hos dig!

Magis: Njae, inget konkret
    Lite illamående och lite små sammandragningar, men inget mer egentligen.
    Har kommit på att sova med en blöt handduk vid fötterna så svalkar det skönt
    Flyter bort i sängen annars!

LillaD: När får du semester då??

Lycka: *Kastar åt dig både kladdkaka och kärleksmums*
    Klart du ska bli mamma!!!
    Ett tag för ett år sen så satt vi här i tråden och sa att "Det tar tid att gör perfekta barn"... Så det är säkert det vi väntar på!
    Hur ser närmaste tiden ut för dig förresten?
    Ska vi försöka klämma in att ses tro?

• hella73

Halloj!
    Har varit utan uppkoppling i en veckas tid, verkligen urjobbigt.
    Men kanske nyttigt att försöka komma tillrätta med sin fl-abstinens.
    Var på vul i tisdags och där fanns en liten invånare som liknade en pytteliten ostbåge :) Det var dock för tidigt att se hjärtat men läkaren tyckte att hon kunde se att det "blippade" några gåmger och att det var på g. Är idag i v 5+5.

Grattis a80, håller tummarna nu!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7