• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Spirit

Hinner inte läsa ikapp allting härinne idag. Imorgon sticker vi iväg ett par dagar.

BIM+3 och fortfarande - och ingen mens heller.....

• StoraD

hej på er raringar! jag har varit hos mina föräldrar så jag har inte hunnit skriva, men jag har tittat till er och jag hoppas att ni har det bra! imorgon ska jag tillbaka till jobb och mitt sedvanliga fl-häng kommer att återupptas, då ska jag skriva mer till var och en! kram

• Cia o krabaten

LillaD: Men hallå!!!!
    Är du här hos oss?
    Jag som ville försöka ses då
    Jaja, en annan gång

• Idun 78

Tack alla för era svar angående tankens kraft på en ev. graviditet/mf. Jag har tänkt så himla mkt på detta på sistone och ni har verkligen hjälpt mig reda ut lite tankar (även om det fortf. surrar runt en massa frågetecken). Jag håller verkligen med dig Snozie om att detta med att idoget tänka kring sin situation nog är ngt som vi måste få göra, som vi kanske t.o.m. mår bra av i slutändan. Hellre det än att försöka förneka sin situation och låtsas som att det regnar. Men visst, sen är det det där med balansgången - det gäller ju att inte låta tankarna bli för destruktiva så att, som Finesssan säger, själen och kroppen hamnar i obalans. knepigt knepigt

AHöst: Jag har tyvärr ingen aning, bor i Sthlm...

LillaD: Yey, du är tebax på FL!!!

• HoppetKärleken

Hej LillaD så roligt att se dig igen (tror alla har saknat dig gumman) hur känns det att börja jobba igen då? Själv har jag nästan två veckor kvar och jag kan säga det behövs för min del, känner att själen mått bra av lite semester.

Idun känner att jag bara måste kommentera "tankens kraft" då jag också funderat massor på detta. Har tänkt i banorna att "alla" som säger till mig att sluta tänka på det kanske har rätt... jag kanske tänker på det och fokuserar alldeles för mycket, men hur i jädrans namn ska man lyckas sluta tänka på det det är ju det som är det omöjliga. Så va jag vill säga är att jag håller med alla tidigare talare att man kan inte med tankens kraft eller inköp av hund eller hus göra så att man blir gravid. Sen får jag väl hålla med Finesssan också att det är super viktigt att kropp och själ är i harmoni för att det ska lyckas lättare, men det föds ju barn i krig och elände också och deras själ och kropp är nog inte i balans så kanske det inte spelar så stor roll det heller Oj va långt det blev!!!!

Kram till er alla!

• HoppetKärleken

Poppy Lee: Ja det där med strulande menscykler är ett skit rent ut sagt. Jag ska ta tag i idag tänkte jag och ringa mitt gyn är rädd för att dem bara slår bort det i och med att det är första månaden som den strular. Känns bara så olustigt att inte få mens och tankarna börjar ju genast vandra iväg med en...kanske kommit in i klimateriet??? kanske är något farligt??? en cysta??? jag tusen tankar som sagt. Känner att jag inte hängt med riktigt va är det du ska göra på gyn om två veckor?

Kram

• Krusbär

Ang. strulande cykler så tror jag som sagt att den kan vara väldigt känslig för yttre omständigheter som stress etc. För att inte tala om hormonomställningar efter graviditet, ivf och liknande. Men strulet kan ju också orsaka en oro i sig, som skapar en ond cirkel. Så det kan ju vara bra att kolla med gyn, förutsatt att man blir tagen på allvar förstås...

• Poppy Lee

Godmorgon darlings! Skönt att se att det är fler som jobbar idag

Angående tankekraften igen: jag tror också att det är viktigt att kropp och själ är i balans, men inte att det är SÅ viktigt att det avgör huruvida man blir gravid eller får mf. Vet inte om det beror på att jag är forskare , men jag tror stenhårt på medicinska orsaker till både infertilitet och mf. Om man med tankekraft skulle kunna styra dessa saker skulle ju ingen behöva abort t ex? Och det finns ju tyvärr en hel del som lever under stark psykisk press och som blivit våldtagna (t ex av misshandlande äkta makar) och ändå blir gravida, osv osv.

Sedan är det ju aldrig bra att fastna i destruktiva tankemönster, men personligen blir jag mer stressad av att tänka "får inte tänka negativa tankar" än att verkligen leva ut ångesten och oron. Men det är ju säkert individuellt hur man funkar!

HK: Ja, kanske bra att avvakta en månad till för dig, det kan ju vara normalt med strul ibland. För min del har mensen varit helskum sedan senaste mf i mars, och jag har inte haft ÄL sedan dess heller vad jag vet. Så nu vill jag banne mig ha något som får igång det hela!

• EMND

Hej alla. Jag läser i tråden ofta men skriver inte allt för mycket. Dels för att jag är på dåligt humör dels för att tiden inte räcker till.

Grattis till alla nygravida, och er andra som kämpar på.

Själv är jag inne på min sista semesterdag och jag känner mig inte alls i form eller utvilad. Från bröllopet i H och massa vänner till min man som just har fått barn, via min väninna som är ensamstående mor sedan 3 månader sedan (hon gjorde insemination i Danmark), tills manens systers besök med familjen och en underbar tonåring slutade karusellen med min väninnas besök med sin man och sin 2-åring plus hennes besked att hon är gravid för andra gången. Hon plussade samma dag jag meddelade om mitt mf. SKIT också. :( Hon är min bäste väninna, jag ville vara glad för hennes skull men jag blev bara trött, utmattat less, bruten och längtade att få vara ensam och deppa i lugnt och ro. Det är hon som har problem med sköldkörtel, det är hon som gjorde abort förut, det är hon som inte hade ordning med mensen...

O Snozie tack att du skrev om dig för jag blev så illa berörd av mina egna förändringar och den person jag har blivit. Jag gillar inte mig... men jag hoppas att med tiden kommer jag både att bli mor och lära mig gilla mig själv igen.

• EMND

Grynet 80, jag håller med dig att ÄL stickorna är dyra så jag har slutat handla på Apoteket utan beställer på nätet www.gamp.se
    Jag är nöjd med dem och rekommenderar dem verkligen.

Känner för att skriva några ord om "tankens kraft". Jag tror på den och att kroppen och själen måste vara i balans för att man ska må bra, men jag tror inte att längan efter ett barn kan motverka graviditetens förlopp, snarare tvärtom. Däremot oro, rädslan och stress kan påverka kroppens balans och därmed graviditeten. Jag tror dock att en fungerade graviditet är orubblig. Tänk bara så många oönskade barn det föds i världen. Så många kvinnor är misshandlade bägge psykisk och fysiskt under sina graviditeter men ändå föder de friska små bebisar som vi så mycket längtar efter. Nej, om man "önskar av hela sitt hjärta hela universum verkar att önskan blir utfylld" (Paolo Coehlo). Och Nenne N jag har faktisk inte heller hört någonsin att mf är orsak till barnlöshet för evigt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7