• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Krusbär

Grattis Sandra!

Och så skönt Cia, att pyret vände sig själv!

DND: Det låter ju lite tokigt att KBT-mannen inte ville behandla dig om det är innan och under en ev. graviditet som du behöver stöd och styrka. Kan du inte prova med nån annan?

mamarazzi: Det är ju olika hur man reagerar på saker. Ingen väljer ju att må dåligt! Det måste vara jättestressigt med jobbsituationen för dig.

Nä, planera för mycket kanske inte är så bra men fantisera kan man väl få göra liiiite ibland...? Det inger lite hopp.

• Krusbär

DND: Nu såg jag motivationen till varför han inte ville behandla dig.

Hur gick det för MW idag?

Hur mår lillaD?

• lucki

Sandra. Jätte Grattis. Vilket otroligt fint namn ni valt.

Jag har en liten fråga. Det är nu tre veckor sedan jag skrapades.
    Var då i v. 9-10.
    Igår testade jag med gravtest för att se om det nu skulle visa negativt. Har gjort det ganska snabbt efter de tidigare missfallen.
    Där syns ett svagt, svagt, svagt pluss.
    Har beställt nya gravtest för att se om det försvinner eller om det blir starkare.
    Hur länge dröjde det innan ni testade negativt efter mf?
    Någon som har koll?

• StoraD

hej söt-krus! joo jag mår bra, men jag är så trött... det är nog värmen, det är helt vansinnigt varmt verkligen! sitter på stadsbib idag och här är iaf AC! sen är jag kaffesugen... jag vill allra helst inte dricka så mkt kaffe mellan ÄL och BIM men så blir jag alltid så kaffesugen då, förbjuden frukt...

hur är det med dig?

• Krusbär

LillaD: Bara bra här, sista skälvande semesterdagarna och jag är ensam hemma... Men jag ska nog ta mig ut och sola lite om det inte är för varmt. Vill helst inte bada så mycket eftersom jag har mens.

Försöker också dra ner på kaffet men visst blir man extra sugen då... Förbjuden frukt, var ordet!

• mamarazzi

DND: Du har så rätt i det du skriver. Kanske är det minst lika jobbigt att vara man? Kanske känner de att de som män måste vara starka, pigga och glada för att vi deras kvinnor ska orka? Men jag önskar också att han kunde ta över det kroppsliga. Jag vill inte mer. Men tur att han finns! Utan honom hade jag varit en ännu större våtfläck.

lillaD och krusbär: Tack för orden! Idag känns det värre än vanligt. Jag är som en berg och dalbana jämt. Ena dagen e okej andra kass. Just idag känns det som om jag har mens för jag gråter för minsta lilla. Tom. min man sa det "kanske du ska ha mens?" Men det är ju över en vecka dit...

Dricker ni inte kaffe? Har ni fått rekommendation om det? Tur jag inte dricker kaffe alls. Skulle jag tänka på det med hade jag väl blivit helt knäpp.

• mamarazzi

lucki: Åh det där är ju sååå olika. Finns nog inget bra svar på det. Men visst kan det vara över 3 veckor efter. Men vem vet det kanske visar pga något annat. Men du får väl fortsätta och testa vidare. Lycka till!

• Poppy Lee

Grattis Sandra! Läskigt med moderkakan, men tur att allt gick bra till slut.

lillaD: hur mkt kaffe dricker du per dag då? Upp till 3 små koppar/dag ska väl vara OK? Jag är också kaffeälskare och mitt problem är att en "kopp" för mig snarare är en Starbucksbalja, kan inte nöja mig med småkoppar. Svart ska det vara också! Jättejobbigt att ransonera på just kaffet, tycker jag, i synnerhet när man ska skriva massa text

mammarazzi: du kanske är gravid? Låter nästan så ju, med hormoner i vallning.

Idag har jag köpt ÄL-stickor! Så nu ska det banne mig börja testas snart. Tog dyra digitala den här gången för att verkligen förvissa mig om att det inte är fel på testerna

• StoraD

mamarazzi: dels är kaffet dåligt ur fertilitetshänseende, men det ökar också mf-risken
    www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp&Nyheter=1&artikel=1843850

men ändå dricker jag! dock drack jag inte en droppe sist jag var gravid, men jag fick ju ändå missfall... det första jag gjorde när det var konstaterat var att dricka en stor latte... buhu

lucki: 3 veckor är nog möjligt är jag rädd

• StoraD

poppy, jag älskar kaffe, alltså verkligen! jag dricker max tre koppar/dag, men det är inga små koppar... hurra för dig som ska äl-testa, jag håller tummarna nu då!

ska du också börja testa nu Idun?

Franka - hur är läget med dig vännen?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7