• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • EMND
    NenneN skrev 2008-07-29 16:32:11 följande:
    Men....konstigt.Jag fick tid till infon nu den 9 de september.Har ingen remiss alls.Ringde dit och sa att jag har fått tre missfall och läkarna här verkar inte bry sig värst.
    [/citat]

Vad konstigt att vi fick olika svar...Iofs min man pratade med honom och han är försiktig att beklaga sig över läkarna här.
    grynet80 skrev 2008-07-29 19:19:15 följande:
    [citat]
    DND, en fråga ang gamp:s tester... fungerar de som billiga testers att de visar svagt länge innan de ger "riktigt" utslag?
    Det fungerade bra för mig. Man testar 5 stickor och ser tydligt när LH ökar. Sista ÄL innan jag blev gravid prickade vi rätt fast sträcket var inte så stark som månaden innan. Undrar om det var orsak till mf-dåligt ÄL alltså. tja...
  • EMND
    Finessan skrev 2008-07-29 22:23:39 följande:
    DND, som om det inte skulle vara en rejäl anledning...Jag dricker te som jag gjort på fänkål, anis och kummin. I det har jag en påse komomillte. Har hört om de som ger bäbisarna det samma, men jag har inte vågat mig på att ge V det eftersom hon är så liten.Det ska finnas någon fänkålste i Tyskland som är speciellt för bebisar med gaser och som ska vara riktigt bra. Ingen som har kontakter i Tyskland?
    Ah, för mig är mina 3 mf mer en rejäl anledning att bli ordentligt behjälpt. Det har det blivit redan efter mf nr 2 men som jag sa tidigare varken då eller nu visar läkare förståelse och vilja till att hjälpa oss. Har möjlighet att besöka en läkare i Kroatien så nu letar efter biljetter dit. Han är världsberömd gynekolog.

Jag har väninna i Tysklad som är båda nybliven mamma och barnläkare. Jag ska kolla med henne.
  • Sandraw76

Hej allihopa!

Är inne en snabb sväng innan ny amning. Arwen ligger o sover i vagnen. Hade lite magknip i natt men hon ger knappt ett ljud ifrån sig. Förlossningne blev inte alls som det var tänkt o tänkte skriva ner en förlossningsberättelse snart. Kort sagt fick jag akutopereras igen precis som vid Liw pga moderkakan sitter fast så hårt o jag förlorade över 3 liter blod. Så Arwen o pappa fick bra kontakt från början så hon var påklädd o klar när jag kom upp efter 5 timmar. Men men har gott läkekött så det tom förvånade läkarna så jag fick åka hem efter ett dygn med henne.

Hon är 53 cm lång o väger 3775 g. Vi har börjat komma igång med amningen men ena bröstet vill hon helst inte ta så vi får träna mer på det.

Ha en bra vecka. O gratulerar till nya plus

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och Arwen har kommit
  • Idun 78

Åh va härligt Sandraw att hon är här nu!

Massa grattis till lilla Arwen!!

• Linan78

Grattis Sandra!!!

Cia - några känningar? Hur gick det med vändningen förresten (har inte kunnat läsa igenom allt jag missat...)? Blir det vaginal förlossning?

• Cia o krabaten

Sandra: Men att det blev sådär med moderkakan igen!
    Tur att ni mår bra iaf.

Linan: Pyret vände sig själv så nu är det bara att vänta på att nåt ska hända.
    v38+0 idag så nu ör det fritt fram

Finessan: Spännande med kiropraktorn! Du får berätta sen.

DND: Tycker det låter jättekonstigt med det svar du fick från läkaren! Jag började i november och plussade i december och fortsatte sedan gå tom mars tror jag det var.
    Hon hade ju stor betydelse i hur jag hanterade oron i den nya graviditeten tex.
    Jag fattar inte varför du inte fick börja, och vad skulle vara annorlunda i september??

• mamarazzi

GRATTIS SANDRA! Trist att det blev operation men tur att du redan verkar må så bra.

Finessan: Fy vad jobbigt med Vidas mage. Antar att du inte vill ha fler tips för man får ju tips från alla håll men (jag kan inte låta bli ? fniss) damsugaren kan funka. Japp! E hon helt galen tänker du nu? men nej du ska inte suga upp barnet utan sätt på damsugaren så kan det ljudet lugna ledsna lilla Vida. Damsugarens ljud liknar visst suset i magen lite och kan funka. Testa skadar ju inte.  Lycka till med kiropraktorn. Spännande. Säg till hur det går.

Krusbär, MW, Finessan, lillaD, Poppy Lee, Cia och Grynet: Tack för era svar ang. sjukskrivning. Ibland känner jag att jag bara gnäller. Många av er har kämpat såååå mycket längre än jag och jag har ju faktiskt redan en liten dotter så jag kan känna att jag inte har rätt att må dåligt. Dock har jag precis som Finessan hade nu haft 3 mf på 8 månader och det TAR på kropp och själ. Att kroppens alla hormoner kör på max när man sedan också mår dåligt själsligt är bara kollision?
    Ang. jobbet så jobbar jag på ett så litet ställe att det går ut över de andra att jag inte gör något vilket ger mig ännu mer ångest. Till råga på allt diskuteras det att min tjänst ska dras in (pga pengabrist) vilket ju ger mig ännu mer ångest och panik över att jag MÅSTE bli gravid och helts NU?

Just nu kan jag inte låta bli att hålla på och planera att jag nu i höst ska bli gravid och då kan ta lite ledigt och sen så löser sig allt? Fan! Sluta planera. (Tar Krusbär i handen och slutar planera ? genast!! ?eller tills imorgon i alla fall?)

DND: Läste tidigare att din man inte alls reagerar så stark på vissa situationer som du. Jag tycker det är så jobbigt att jag och mannen ligger på olika våglängd. Det känns som om jag ältar det här hela tiden och han liksom rycker på axlarna och tycker att ?det löser sig?. Det har slutat med att jag liksom inte låtsat som någonting vilket ju heller inte är bra för då känns det som om han tror att allt e toppen. Idag på morgonen kände jag mig helt kass då jag skrek på honom för att ?jag får göra allt? här hemma. Det handlar ju inte bara om det? allt blir bara för tungt. Fy nu gråter jag lite igen. Varför ska allt bli så känslomässigt?!?!

Kram? nu måste jag ju jobba för tusan? skit.

• Truls06

Grattis Sandra till den lilla tjejen!
    Det verkar vara en tjej-sommar så vi får se vad Magis och Cia klämmer fram dom närmsta veckorna ;).

• EMND

Mamarzzi, kram..... känner igen den situationen. Jag hade fruktansvärt smärtsam ägglösning i natt och sov dåligt. Dessutom har börjat jobba i dag. Tala om dåligt humor. Min man är snäll och kärleksfull men jag med mina hormoner och smärtor i hela kroppen och själen vill ibland bara skrika av frustration och känslan att det är bara jag som lyder av dessa. De känner inte ens 10-de del av detta vi plågas med. Och sedan allt utredning på oss gör att det känns som att det är vi som sabbar det hela. Så orättvisst! Ändå ska vi prestera hemma, på jobbet, inför familjen, vänner... Jag önskar ibland ha en sådan trålstav och byta våra roller i en vecka. Vem vet jag skulle kanske inse att det är skitjobbigt att vara en man och handlingsmaktlös.

Cia jag har ganska tuff bakgrund och massa år av framåtkämpande som var täckmantel för alla undertryckta känslor och jag tror att det är därför läkaren var försiktig att börja gräva i min själ. Annars kan jag igen bara beklaga mig över sjukvården.

• StoraD

grattis Sandra till lilla Arwen! och vilket vackert namn dessutom!

kramar på dig mamarazzi! jag förstår att det känns tungt gumman

hej BP! hur är det med dig, snart börjar det väl närma sig BIM? hur många dagar efter ÄL är det nu?

inga tyska kontakter tyvärr finesssan!

linan, så roligt att allt känns bra!

jaha, ska man jobba nu då...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7