• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

LillaD: Japp jag ska också börja ÄL-testa tänkte jag. Köpte dock en billigare variant, men köpte å andra sidan 30 stickor, tänkte testa både morgon och kväll, och har ju ingen susning när ÄL kan tänkas inträffa så jag förbereder mig på att testa läääänge....

Appropå kaffe, så dricker jag två koppar om dagen, varken mer eller mindre. Kaffe är SÅÅÅÅ gott!

Mamarazzi: Jag har varit sjukskriven en gång pga att jag mådde så psykiskt dåligt, men det var innan mina mf och jag var bara sjukskriven ngn vecka. Däremot gick jag i terapi ganska länge efter det, 8ggr tror jag, och det är bland det bästa jag gjort! Terapin har varit till stor hjälp sedan även när jag fått mina mf. Jag kan verkligen varmt rekommendera att gå och prata med ngn. Det kluriga kan ju dock vara att hitta ngn man trivs med, men frågar man runt lite så brukar man till slut få napp på ngn terapeut som känns bra. Sjukskrivning kan nog också vara bra ett litet tag om man känner sig väldigt ur balans, för att få återhämta sina krafter.

• EMND

Hej Lucki. Jag testade efter 2 veckor och det var starkt plus ff. Vecka efter fick jag mens och efter mensen testade jag igen och då blev det minus. Så för mig tog det 4 veckor. Jag har gjort medicinskt abort och har inte testat efter tidigare skrapningar.

• mamarazzi

Poppy Lee: Visst har tanken ang. graviditet slagit mig men jag vågar inte hoppas. + att det isåfall skulle typ vara supertidigt. Jag hade ju äl för en vecka sedan. Inte kan man bli labil redan efter en vecka?

LillaD. Oki - tur jag inte dricker kaffe. Fast jag dricker coca-cola med sötningsmedel... det är säkert inte bra det heller. Ja ja, nått kul måste man ju ha.

Idun: Jo ibland tänker jag att jag borde prata med någon... men sen tänker jag att jag blir ju snart gravid och får inga fler mf och då fixar sig allt. Ja ja hur gör man ifall man vill hitta någon? Går man privat? vad kostar det?

• Idun 78

Mamarazzi: Jag gick privat och det kostade 800:- per gång (45 minuter). Dyrt som satan, men klart värt det!!

• mammawannabe

Sandra - Stort GRATTIS till lilla Arwen! Håller med, vilket fint namn!  
    Otäckt med moderkakan, skönt att det verkar ha löst sig så bra.

lucki - efter 4 veckor testade jag ff positivt senast. Det var iof efter medicinsk abort. Kanske tar längre tid för kroppen att ställa om sig då, när den inte själv har "dragit igång" det hela?? Ingen chans att det är en ny graviditet på g?

Poppy och Idun: Lycka till med kommande ÄL-testande!!

LillaD: Hej jobb-flickan! Är det flyt i skrivandet idag? Har du fått nåt kaffe än?

Mamarazzi: Kram kram på dig. Låter som en jobbig dag idag.

DND: Tack, tar gärna namnet på akupunktören om du hittar det. Var osäker på om jag skulle gå till gyn idag om det var så att större delen av provresultaten ännu inte kommit.

Finesssan: Har tyvärr ingen kontakt i Tyskland. Kanske kan vara värt att ge lill-Vida någon form av behandling, så jobbigt både för henne och mamma o pappa att hon har ont. Hoppas att det "bara" är omogna tarmar. Tack för rådet att gå på gynbesöket.

Krusbär: Tack för frågan hur det gick idag. . Ta vara på solen nu sista semesterdagarna!

Ego: Tillbaka från gynbesöket. Visade sig att det var bra att jag gick dit oavsett provsvar eller inte. Mensstrulet fick sin förklaring. Kroppen har "hakat upp sig" som läkaren uttryckte det och det har blivit en 4X6 cm cysta på ena äggstocken och livmoderslemhinnan har vuxit sig riktigt tjock. . Inte ovanligt enligt henne. Har fått en 10-dagars kur med gulkroppshormon-tabletter och efter det ska cysta och slemhinnan blöda av är det tänkt.

Någon som har erfarenhet av att fått cysta efter MF och av behandling med gulkroppshormon? Har det funkat som det är tänkt? Är redan riktigt uppsvälld både livmodern, kroppen och brösten och biverkningar av tabletterna är ännu mer av den varan. Kommer väl lyfta och sväva iväg som en Michelingubbe innan de här tio dagarna är över.

De flesta testresultaten var normala (vet inte om det är positivt el negativt). Sköldkörteln som jag själv har hakat upp mig på och tror att den är kass hade TSH 2.0 och T4 11, 11 på T4 är ju lägsta värdet inom referensintervallet, får se vad dr B säger om det. Koagulationsprovet P-Faktor VIII för förhöjt men säger inget menar dr D då von Willebrandt (stavning?) var normalt (tror vad jag vill om det). Kromosomproverna hade inte kommit men jag ska tillbaka om två veckor och kolla cystan och då får vi svarf örhoppningsvis. Det mest positiva med besöket var att dr D är beredd att behandla med både Aspirin och Heparin vid en förhoppningsvis ny graviditet. .

Nu ska det BARA: fixas bort cysta och förtjockad slemhinna, få igång ÄL och få till ett plus.

• EMND

MW vad skönt att det blir ordning där.

Själv har jag bokat oss hos en vis doktor Eliasson på AndroVitae i Stockholm. Han lägger ner värksamheten i början av september men vi kunde få en tid redan nu på fredag. Hans riktlinije är infektioner och han tar även TNF-alfa. Vi ska försöka hos drB men i fall han avvisar oss så ville vi inte missa chans hos denna doktorn. Han har ju i alla fall skrivit ca 100 publikationer inom område andrologi-människans fortplantning.

Finesssan, min väninna skriver så här:
    "...teet är vanligt fänkålste för bebisar(här finns det olika produkter), man kan också ta ett ekologiskt fänkålste (krav) för att vara säker att det inte finns skadliga substanser i (rester av sprutningsmedel mm). Man ska helst inte använda lösligt te för det finns socker i...". Jag bad henne om några namn så jag återkommer när hon har svarat.

• mammawannabe

DND: Oj, snabba ryck! En tid redan på fredag för dig. Vad bra! Hoppas det blir en bra besök som leder framåt!

• EMND

MW: ja, fast min är bortrest då så det får bli nästa fredag i stället.

• Krusbär

MW: Skönt att du fick en förklaring och att du får behandling så att allt rättar till sig. Vad sa gyn mer om provsvaren? Varför vill han behandla om proven var normala?

Fick en rejäl soldos idag! Var tvungen att bada pga värmen och hoppas att det inte ställer till nåt. Tänker både på infektioner och på att man enligt TCM ska hålla livmodern varm. (Ska ju bla inte äta eller dricka kalla saker av den anledningen.)

Nu bär det av mot grill + rödtjut (en fördel med att inte ha bebis i magen...)

• Cia o krabaten

Lucki: 8v efter hade jag fortfarande 183 i Hcg. Vanliga gravtest ger utslag vid 20...
    Så det är nog baraa att vänta.

MW: Tur att du gick dit!
    Hoppas det löser sig.
    Jag har hört om det, men ej upplevt det själv.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7