• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • AHöst

Finessan, Henry hade lite magproblem nar han var liten som gick over. Jag fick forklarat att dels sa har de lika langa tarmar som en vuxen eller angot i den vagen. Men ocksa att de kan ha en period da det kanns konstigt for dem nar de har gas och ska bajsa etc.

For Henry sa underlattade massage lite och att hanga honom pa axeln, men det som hjalpte mest var att helt enkelt trycka upp knana lite grann och liksom visa honom hur man gor for att anvanda magen och magmusklerna.

Hoppas det blir battre.

• EMND

Jag har en känslig fråga. Efter hemsk ont i vänstra äggstocken under ca 1 dygn var just på toa och det kom ut ett geléaktigt, tjockt, gummilikt, ljusgult genomsynligt slem som inte luktar illa. Vad kan det vara? Det känns som att ont och uppblåsthet har släppt nu?

• Poppy Lee

MW: Beklagar cystan! Jag har haft cysta efter mf - den var också kring 5 cm. Jag kände av den MKT plus att den gjorde så att mensen försvann ett tag. Fick Gestapuran har jag för mig, och så blödde den ut så småningom. Direkt efter den "mensen" som var väldigt kraftig pga all slemhinna blev jag gravid med min dotter iaf

Jag hade väldigt ont av cystan och oroade mig över att den skulle spricka (har en bekant som var med om det), och fick rådet av läkaren att hålla mig lugn fysiskt tills återbesöket. Att cystor spricker behöver inte vara farligt, men kan göra väldigt ont samt kan - i absolut värsta fall - strypa äggledaren. Men eftersom du fått behandling nu kommer det ju inte att ske, så det är ju bra. Om jag var du skulle jag ändå undvika hård fysisk träning tills dess att den är borta.

EGO: jag mår piss, har fått något tjall i urinröret - det sticker som tusen nålar hela tiden , känns ung. som när man tar klamydiaprov fast HELA tiden! Tror inte att det är uvi för det svider inte när jag kissar. Men vad f-n kan det vara? Så jäkla jobbigt och ont så att jag vill lägga mig ner och grina , var tvungen att käka en påse Marianne som fanns kvar efter Finlandsresan som tröst

• Cia o krabaten

Riktigt trista miner i tråden dessa dagar.
    Det behövs ju också iofs, önskar bara att man kunde pigga upp er lite!

Kan kanske berätta om kvällens uppgift här hemma!
    Vi gjorde en gipsavgjutning av magen
    har en från E's graviditet, så det var dags nu för Pyret också.
    Vi lärde oss förra gången att det blir riktigt kladdigt Så idag var vi ute. E och jag i minimalt med kläder (tur att man bor avskilt på landet ) och fullt med vattenhinkar att tvätta sig i.
    Sen var det mest att kladda på och E hjälpte till för glatta livet Hon blev nästan lika vit hon
    Men nu finns det en avgjutning av denna mage också så nu kan Pyret få komma när han vill. Vi är redo!
    2v till BF idag.

• Idun 78

Åh Cia va härligt det låter! Jag har gjort gipsavgjutning av min bästa kompis mage när hon var gravid - så fin så, men visst, jag kommer ihåg kladdet.

• Cia o krabaten

Idun: haha, ja nu ska man bara komma på vad man ska använda dem till!
    men jag hade ju en från E så det måste ju vara rättvist

• Idun 78

Häng dem på väggen vetja - världens coolaste tavlor! Och vill du inte att de ska vara vita, vilket kan vara trist, så kan du ju alltid måla dem. Min kompis "mage" blev guldfärgad - hur ballt som helst!

• Cia o krabaten

Idun: Ja´jag tänkte på det, men vill i så fall få dem mera släta... Alldeles skrovliga nu ju!

• Finessan

God kväll i tråden.

Tack för alla tips angående Vidas mage. Jag tar tacksamt emot dem. Idag har vi haft en helt annan unge och hon har varit som vanligt igen. Lite knip, men inte som igår. Jag hoppas verkligen att det var ett undantag.

Tack till dig DND som har pratat med din tyska vän. Det är teet för spädisar som jag har läst om. Tror att märket är HIPP som jag läste om, men det finns säkert fler. Finns för olika åldrar och är av instant-sort (är det det som är lösligt?). Tyvärr finns det inte här i Sverige.

Redan på fredag en tid, vad bra! Vet ej vem läkaren är men han låter intressant. Hur hittade du honom?

Kan det inte vara ÄL-sekret?

MB, vad bra att du fått en del svar och att det finns en del att göra. Jag har förhöjda värden på både faktor VIII och von Willebrand. På provresultatet står det att ett värde över 2,0 är förenligt med en ökad benägenhet för blodproppar. Vad hade du? Sen brukar de även ta om dessa prover eftersom de påverkas lätt av tex en infektion. Jag har tagit dem tre ggr, men fått förhöjt alla gånger, över 2,0. Jag är ingen expert men skulle inte lite på att det endast spelar roll tillsammand med vWb. Bra ändå att du blivit lovad heparin och trombyl. Tummen upp för läkaren!

Krusbär, hoppas rödtjutet och det grillade smakade!

Poppy, kan det inte vara UVI ändå? Tycker att det kan ge lite märkliga symptom, ite alltid klockrena. Hoppas det går över.

Cia, säger som Idun, vad härligt det låter! Du får väl hänga upp dem på väggen. 2 veckor kvar, jösses vad fort tiden går. När som helst nu då. Heja Pyret!

Ang. samtal så gick jag under sjukskrivningen hos en kurator på VC. Har även gått nu under graviditeten. Men då hos KK. Går man hos KK när man är gravid är det kostnadsfritt eftersom det räknas som mödravård. Finns även psykologer. Jag hade en kurator även nu. 

Idun, trevligt med imorgon! Hoppas Vida är på sitt bästa humör.

Kramar!

• Idun 78

Cia: Kanske kan du sandpappra dem lite, för att få dem lite mer släta? Men lite skrovliga ska de ju vara, det är ju det som är charmen! Man ser att de är "handmade", så att säga.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7