• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Idun: Ja kanske det.
    Annars kan man ju säkert "spackla" dem med ngt senare.
    Huvudsaken att det är avgjutet nu iaf

• StoraD

hej!

mw: oj vilken tur att du gick dit, och skönt att proverna såg bra ut! inte minst var det mkt positivt med heparinbehandling! jobbigt med cystan men den försvinner ju med tiden!

poppy: jag säger som finesssan, uvi kan ta sig märkliga uttryck, det finns tester på apoteket om minnet inte sviker mig, så det kan vara en idé att testa?

cia: så häftigt med avgjutning, jag har aldrig sett ngt sånt, vilken idé!

idun: lycka till med äl-testadet! och du med poppy!

krusbär: det är nog ingen fara alls med lite kyla ibland tror jag! i synnerhet inte i denna värme!

kramar darlings!

• EMND

Snozie: hur var det med dig, öppererades din livmoder? Hur mår du gumman? Äter du trombyl, progesteron?

• mamarazzi

Poppy: Köp test på apoteket. Jag är expert på uvi och det kan kännas hur som helst det.  Marianne hjälper säkert tillfälligt men jag tror nog att lite antibiotika e det bästa.

DND: Låter som en bauta ÄL. Jag hade nu när jag senast hade äl. Har aldrig haft det förr men nu hade jag både jättont samt det där kletet du beskriver. Tror det är bra ägg då!

MW: OJ! Vilken tur att det upptäcktes. Nu fixas det!!  och tack för kramen! Behövdes.  Här får du en tillbaka!! kraaaaaammm

Idun: oj 800:-!! känns inte aktuellt just idag. vi får se?

Finessan: Tack för svar ang. kurator på KK/bvc. Jag kan ju kolla med dem först om det känns som om jag vill?

lillaD: Läste artikeln om kaffe. Herre min gös man blir så trött av allt man måste tänka på? Hoppas du känner dig pigg idag trots avsaknad av kaffe! 

EGO: Mår lite bättre nu. Har dock fortfarande kli och har försökt få någon gyn ta emot mig så jag kan få en tablett men ingen vill? fan! Sur blir jag. Dock badade jag i havet i solnedgången igår och det kändes härligt. Man känner liksom att man lever när man hackar tänder och det är alldeles fruktansvärt men ändå helt underbart.

• mamarazzi

Hå?! Mina blev  Ja ja ni får tänka in massa gula lite här och där.

• StoraD

hej! nä du mamarazzi, jag dricker kaffe mot bättre vetande! sitter just nu och sörplar på en god kopp kaffe! jobbigt med kliet, har du testat den receptfria behandlingen? det finns väl flera olika varianter? (men man ska inte använda det för länge, för med apotekspersonalen).

• EMND

Finesssan: jag letade efter något lab som analyserar TNF-alfa, iom att ingen, just ingen vill göra det på mig, vare sig gyn- eller distriktsläkare, endokrinolog eller immunolog. Så hittade jag lab Andro Vitae www.androvitae.se/. Professor E är androlog och har forskat och skrivit mycket om män och fertilitetsproblem.

Jag funderar mycket om det där med skiljeväggar, eller uterus septum. Hur upptäcker man sådant? Kan man se, misstänka det vid t.ex. skrapning, hydrosonografi (spolning med kontrastmedel), eller vid vanlig VUL. Jag vet att några här har opererat den, hur upptäcktes det?

• Snozie

DND- Meningen var ju att jag skulle opereras för att läkarna en gång för alla skall kontrollera villken typ av livmoder jag har. Gjorde en mr röntgen maj 07 som visade att jag har en uterus bicornis. ( Helt delad livmoder som ej går att op.) Nu har dom ändrat sig och vill gå in och se ifall det ändå är ett septum som kan tas bort. Vi får väll se hur det blir? Nu är jag ju gravid. Känns helt puckat att säga det för jag är inne i en jag vägrar tro på att detta kommer att gå vägen fas. Mår verkligen hur dåligt som helst. Därför jag inte är så aktiv i tråden...

kram och GRATTIS Sandra!!!

• Snozie

Skall tillägga att min delning syns välldigt tydligt med vul...

• StoraD

men åh snozie, jag förstår att du är ledsen gumman det är så stressigt och jobbigt att vara orolig ständigt. ska du inte på ett lugnande vul snart? kram kram kram på dig

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7