• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilleskuttan

Snozi: Då är vi 2 som knaprar lergigan

Cia: När slutade du med T och progesteronet? Slutade du helt med p eller trappade du ner?
    Är ju i v 11 nu så om ett par v är det väl dags att sluta..fattar inte att jag gått så länge..

• mamarazzi

Hej allesammans!
    Då har man inte varit här inne på 4 dagar för vi har haft besök av mina föräldar. Tror ni hunnit skriva 5 sidor!!! Oj oj oj! Har läst igenom allt men klarar inte att kommentera.

Lilleskuttan: när ska du på vul igen?

LillaD: Tack för att du hoppas på mig! Vi får väl se hur det går. Försöker inte få upp hoppet för mycket då jag ju hade svamp (har fortfarande kli fan att det inte vill ge sig) vid äl så det blev inte sexat en massa precis. Men vi lyckades faktistk få till det precis på ÄL och det ska ju räcka igentligen... Ja ja, jag kastas mellan att hoppas och inte hoppas. Ni vet ju hur det är.

KRAMISAR till er alla!!!

• mamarazzi

Snozie: Såg att du har BF på min födelsedag 13/3!! Det blir bra människor som föds den dagen!!

Vem var det som läst en artikel om sambandet mellan mf och passivrökning förresten?! Tänkte bara meddela att det gäller inte mig. Ingen av mina föäldrar eller jag har rökt.

• Lilleskuttan

mamarazzi: På torsdag ska jag på vul igen..Hoppas allt blod är borta då så jag kan börja leva som "vanligt"

• Poppy Lee

Idun - bra att jag kunde peppa dig, heja heja! Är själv mäkta less på skuldbeläggning på oss som drabbats av mf.

Snozie: Det är så sant det du skriver. Det går ju liksom inte att bara släppa tankarna.

Lilleskuttan - hoppas att det går bra på vul - har blodet lugnat ner sig nu? Såg att du är i v 11 - är det rekord hittills?

mamarazzi: hoppas att det blir + för dig, en gång kan ju absolut räcka.

EGO: det är så trist att ha mens! Hatar det! Känns som om jag luktar mens t o m. Äckligt i värmen är det också, bläää!

• Finessan

Halloj! Har haft min mamma på besök i några dagar, därav frånvaron. Inte för att jag är så aktiv annars, men ändå... Flört

Grattis till Hellas lyckade VUL!

Välkomnar de som är tillbaka från semestern hem och förbannar dessa j-a mensar som inte vet bättre än att hålla sig borta.

Hejar på Sandra och hoppas att hon nu snusar bebis.

Idun, det låter precis som migrän. Jag har så även om jag hade oftare förr när jag åt p-piller. Det är absolut hormonbetingat. Fick migrän vid ÄL och mens förr. Nu fick jag det några gånger som gravid också. Kul att ses igen!!!

Ja, var är Magis? Förvånad

Barn kommer inte när man slappnar av eller tänker på annat (eller köper hund). Så tror jag. Däremot tror jag att en inre stress kan påverka till en viss del eftersom jag tror på balans när det gäller både kropp och själ.

Kramar till alla!

• Lilleskuttan

Poppy Lee:Blöder lite till och från fortfarande, men det är nog bra att blodet kommer ut så kanske det tar slut nån gång.. Japp, v 11 är rekord
    Gick till v 8 första gången, och de andra 3 gångerna så har ju hjärtat aldrig börjat slå, så visst känns det bra att jag kommit så här långt.Börjar faktiskt tro att det kan gå vägen,,men jag är ju lite orolig för blodet i livmodern.

Ja mens ivärmen är ju inte kul,allra helst om man måste ha binda som jag( får inte ha tampong) Vill ju bada ju

• Krusbär

Jag är så glad för jag fick så positiva vibbar av min akupunktör idag! Hon sa att hon kan se att det är något som inte stämmer i min lutealfas, vilket jag ju själv har misstänkt eftersom jag får spottings i upp till en vecka innan mensen trots numera regelbunden äl och mens. Hon trodde absolut att det kunde vara orsaken till mina missfall. Men det positiva var att hon trodde att det enbart var hormonellt och att det därför inte skulle vara svårt att fixa! Så då kanske det finns en chans! Känns iallafall hoppfullt!

• AHöst

Tjejer, tjejer, jag behover hjalp.

Jag maste hitta en bra akupunktor i Skane/Kopenhamn omradet!

Jag ringde Dr Nie, men de har ju semesterstangt!

Min lilla syster var har i NY och halsade pa och gick hos min akupunktor som utforde mirakel och fick ordning pa hennes cykel, balanserade hennes immunforsvar och nu ar hon gravid. Sa vi behover en akupunktor till henne nu som min kan jobba med pa distans!

Alla tips och ledtradar uppskattas!!!

• Cia o krabaten

Krusbär: låter bra, vi hoppas på det!

HK: Hej och välkommen hem, trist med strulande cykel

Poppy: Ja häromkring är det ju hysteriskt med magar!!!

Snozie: Härligt med illamående, men inte lätt i värmen kan jag tänka mig...

Lilleskuttan: P tom 12+0, 2T tom v14 (Om jag verkligen ville enl Inga Lill ) och sedan 1T tom v37+0, dvs i onsdags Har lite svårt att sluta Dessutom kostade de mig knappt ngt pga högkostnadsskyddet! Sista burken T gick på under 10:-

Finesssan: Hej hej, skönt med mormor hemma.
    Vi är inne på 3e veckan med mormor i stan. Jätteskönt att ha henne runt sig iaf halva dagarna. Och E är ju glad så.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7