• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

LillaD och Cia; ja visst var det rätt bra ändå nu ska jag semestra mig fram till steg 2!

Hoppas ni alla får det fint den närmaste veckan och att det ploppar ut två-tre trådbebisar tills jag kommer hem (för visst är det så de kommer ut bebisarna?!)

LYCKA TILL ni stormagar med ploppandet!
    Och må sommaren driva ängslan ur alla små och plattmagar!

Kram!

(jag kommer sakna er, men räknar inte med att finna nät på kalfjället!)

• fruZ

Hella; såg inte att du hade skrivit! Vad fint att ni fick se er lilla!

• mizzvictory

hallå hallå!

här e jag igen. jag blev inlagd förra fredagen och titthåls opererad, då hittade de fostret som fastnat i vänster äggledare,så det var ett utomkvedshavandeskap och inte ett missfall den här gången. Så nu äntligen är det över med blod och smärta för den här gången, men det lär ju ta tid innan man får försöka igen...

hoppas ni andra mår bra!!!

• Bling1975

Missvictory - det var väldigt tråkigt att höra att det var ett utomkveds. Hoppas det gick bra efter omstädigheterna. Min mamma hade ett innan mig men det han spräcka hennes ena äggledare innan ingreppet och det är ju inte så bra.

Lilla jag har surfat runt lite igen och hittat två artiklar som jag undrar om ni andra har läst.

Den första handlar om att passiv rökning som barn kan leda till upprepade missfall som vuxen. Hur många hade rökande föräldrar? På 70-talet var det ju inte så noga med barn och rök direkt, många rökte ju tom i bilen - blä.

www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_258977.svd

Den andra är rätt gammal men det lät ju intressant:

www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Blev det något av den tro?

Stitch längtar efter Lilo
  • NenneN

Va?!Jag har varit utsatt för det hela mitt liv....Rökte med men jag slutade en månad innan vi fick göra ivf.Tyckte det var bäst så.Tagit ett återfall efter ett ma...inget mer men nu hatar jag rökare!!!!!!

Bling1975 skrev 2008-07-26 00:42:08 följande:
    Missvictory - det var väldigt tråkigt att höra att det var ett utomkveds. Hoppas det gick bra efter omstädigheterna. Min mamma hade ett innan mig men det han spräcka hennes ena äggledare innan ingreppet och det är ju inte så bra.Lilla jag har surfat runt lite igen och hittat två artiklar som jag undrar om ni andra har läst.Den första handlar om att passiv rökning som barn kan leda till upprepade missfall som vuxen. Hur många hade rökande föräldrar? På 70-talet var det ju inte så noga med barn och rök direkt, många rökte ju tom i bilen - blä.www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_258977.svdDen andra är rätt gammal men det lät ju intressant:www.medicallink.se/news/showNews.cfm det något av den tro?
  • NenneN

Styrkekram!!!

mizzvictory skrev 2008-07-25 22:17:38 följande:
    hallå hallå!här e jag igen. jag blev inlagd förra fredagen och titthåls opererad, då hittade de fostret som fastnat i vänster äggledare,så det var ett utomkvedshavandeskap och inte ett missfall den här gången. Så nu äntligen är det över med blod och smärta för den här gången, men det lär ju ta tid innan man får försöka igen...hoppas ni andra mår bra!!!
  • AHöst

Hej tjejer!

Vad spannande med alla magar! Kan ni tanka er att Henry blir ett ar om bara ett par veckor!?

Jag undrar om nagon av er fortfarande gar hos Dr Nie och skulle kunna fraga henne om hon kan rekommendera nagon i Skane?

• Krusbär

Hej tjejer,

har varit på semester och inte hängt med alls i tråden. Men nu ser jag att både a80 och Hella är gravida - stort grattis! Är det nåt annat viktigt som har hänt (LillaD - behöver din hjälp här! )

Är lite knäckt för mina spottings kom redan 7 dagar efter äl (brukar komma 7-10 dagar men 10 känns bättre än 7). Men jag kör på men örterna och akupunkturen (även om dieten inte funkade på resande fot) och hoppas på bättre tider. Om bara några veckor får vi provsvaren...

• Cia o krabaten

Krusbär: Välkommen hem

Snozie har dykt upp igen och är i v8!

Men jag är ju lite snurrig så det är säkert mer jag borde uppa om, men minns inte

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7