• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Krusbär

Tack, Cia! Och snart är det väl dags för dig...?

• Cia o krabaten

Ingen action här idag??

Vi var på stranden hela dagen tillsammans med minst 1000 andra
    Sen hem och fixa mat till gäster sopm hastigt kom och nu är allt undanplockat och jag har duschat för att kunna sova men svettas redan igen
    Puh!
    Men orkar nog ingen förlossning i denna värme iaf så Pyret får nog stanna iaf några dagar till

• Idun 78

Hej hej! Äntligen hemma igen... Mensen kom i torsdags Nu är det ÄL-stickor som gäller den här perioden.

Grattis a80!

Shit, jag har så ont i huvet att jag måste gå och lägga mig. Fixar inte skriva ngt ikväll. God natt och så ses vi imorgon!

• Lycka77

Just inkommen efter ett nattdopp i lilla poolen och ett glas vin på nylagda altanen, ibland känns livet lite bättre!
    Just nu håller maken och jag på att packar för fullt inför sommarens andra semestertrip. Vi har en dålig vana att shoppa oss ur sorgen och denna gång har det lett till ett husvagnsköp!!!! Varken maken eller jag har campat med husvagn tidigare så det ska bli mycket spännande hur detta ska gå, men jag är inte så orolig. Vi planerar att vara borta i 3 veckor.

Cia - jag skulle mer än gärna träffa dig, men med tanke på att vi reser i morgon och är borta ett bra tag så blir det svårt, men gärna när jag kommer hem igen. Jag kommer att titta in med jämna mellanrum men du får gärna skicka iväg ett sms om det händer något spännande, om du hinner förstås.

NenneN skrev 2008-07-25 13:47:07 följande:
    Hur ser din historia ut Lycka?Har du fått många mf?Gör du ivf?Klart du ska lyckas!!!
    Vi har just gått in på vårt 5:e år som ofrvilligt barnlösa. Vi har hunnit med x antal hemmaförsök innan vi började med hormoner och makeinsemination. På 4:e inseminationen lyckades vi men den graviditeten slutade med ma i v.10 och efter det gjorde vi 3 inseminationer till innan vi gick över till ivf. Första ivf:n lyckades men slutade med ett tidigt mf, andra ivf lyckades också men slutade med ma i v.8 och nu på 3:e ivf:en fick vi neg resultat. Vi har 2st embryon i frysen som vi kommer att försöka med till hösten. Vi har gjort mf-utredning hos Dr B vilket visade på förhöjt tnf-alfa så jag, som så många andra, blev ordinerad Trombyl. Efter sista ma så blev jag helt knäckt och gick in i en depression och har varit sjukskriven sedan vul den 19 mars, men kommer nog att så smått gå tillbaka till jobbet i månadsskiftet Aug/Sept om allt går enl planerna.

hella 73 - grattis till blippandet!!!

mizzvictory -  skönt att det är över....... *många kramar*

krusbär och Idun - många kramar till er också, tråkigt att mensen kom 
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

Shit vilken huvudvärk jag fick inatt - helt otrolig! Blev t.o.m. illamående och fick synproblem. Efter två alvedon släppte den dock, och 5h senare vaknade jag och kunde inte somna om. Alas - jag hänger här istället.

Lycka: Ja det är skit att den kom... Men också skit att din ivf inte lyckades... Vi får försöka samla ihop våra spillror och ta nya tag till hösten (eller nåt). Shit, va deppig man blir när saker och ting inte går som man vill... Men du, ha en riktigt schysst husvagnssemester!! Jag blir jätteavis - jag vill också glida runt i husvagn!! Men nu är min semester slut, och det är dax att pallra sig tbx till kontoret.

EGO: Jag har ägnat morgontimmarna åt att surfa runt lite på mina symtom. Det är nog väldigt tidig, och kraftig(!), PMS jag har. Troligtvis är jag överkänslig mot progesteronet (gulkroppshormonet), samt att jag kanske har för höga halter av prolaktin, vilket leder till ökade bröstspänningar (och svårigheter att bli gravid, suck). Får väl traska iväg till Dr B när han öppnar igen, och kolla vad man kan göra åt detta.

LillaD vännen, hur är det nu? Känns det bättre nu när H kommit hem igen? Jag tänker ofta på vår em i Malmö, det var så himla mysigt! Hoppas att du snart kommer upp till Sthlm så vi kan fortsätta kasta kottar tillsammans.

Cia och Magis: Nu är det er tur snart! Så spännande! Och på er ska jag inte kasta ngra kottar - prommis! (Annars är dock kottkastande min enda motion just nu ) Magis, jag lyckades dock inte komma in på din blogg... kan du inte skicka om länken?

Franka: Hur är det med dig? Ska vi ta och ses ngnting framöver? Vi kanske kan stråla samman med Finesssan och lilla Vida? Finesssan, vad säger du om det? Och hur mår lilla Vida idag? Och lilla Vidas mamma?

Poppy: Hur har det gått för dig? Ingen mens eller ÄL i sikte?

*Vink vink* till alla er andra!

Åh jag är så lycklig över att vara tbx här med er!!! *skuttar runt och gör glädjeskutt*

• Cia o krabaten

Hej hopp!

Lyckades sova lite iaf, efter att ha haft en hel del skrämmande känslor runt midnatt...
    Insåg att jag inte alls är så lugn occh trygg inför förlossningen utan snarare lite rädd
    *Undrar hur jag ska bearbeta det innan det sätter igång på riktigt!*

Lycka: Oj då! Husvagn! Får se vad ni tycker om det.
    Jag och M har ju bara testat att gästa svärisarnas och det är inte vår kopp te sas
    Delvis pga att vi inte får plats bekvämt när vi är så långa, men även stilen på semester.
    Vi reser nog hellre utomlands.

Idun: Välkommen hem.
    Nu är ju å andra sidan bästa perioden i cykeln! *Heja heja*
    Försöker se det positivt...

Undrar också över alla andra som INTE väntar på IVF eller liknande till hösten, hur går det för er?

• Truls06

Cia- Hoppas du kan känna lite lugn inför förlossningen. Det är inte kul om du ska ha den stressen samtidigt som du ska besegra värkarna!

Jag hoppar bara in lite snabbt när lill-tjej sover och önskar lycka till till Cia och Magis.

Men skickar även en riktigt stor fet lycko-sprark till a80 och hella (som var dom sista att plussa va?) och alla andra nojjigt gravida.

Ni andra får ut och njuta i solen och bada. Själv blöder lite jag fortfarande efter förlossningen så det blir inget bad för mig :/. På sin höjd en dusch när jag blir för svettig ;). Men det gör ju inte så mycket för lill-tjejen hade nog inte mått så bra av att hänga på en strand nu i vilket fall....

• Poppy Lee

Hej alla söta vänner! Har varit i Finland en vecka. Hängde med maken som skulle jobba och var "hangaround". En hel del shopping i Marimekkobutiker och Iittalaoutlets blev det... nu pank och hemkommen igen!

Har hastigt ögnat tråden och ser att det blivit fler plus! Grattis a80! Och grattis även till Lilleskuttan vars bebis lever - jippie!

Välkommen även till er nya - det ska banne mig bli en bra höst i år!

Idun - vi följs verkligen åt med likadana cykler och utebliven ÄL - jag fick också mens nyligen (igår). Trots att jag inte hade ngn ÄL hade jag någon sorts fåfäng förhoppning om att det skulle bli plus, men det blev det såklart inte. Känns så jäkla deppigt med krånglande cykler och inga plus, eller vad säger du? Nu får vi följas åt med ÄL-stickorna, jag ska inhandla redan imorgon

Cia: måste vara jobbigt att vara höggravid i denna hetta i U-a! Igår var ju årets varmaste dag här. Hoppas att det blir lite svalare lagom till nedkomst, som väl är snart?

lillaD: hur går det med jobbandet, ÄL snart också för dig va? Hoppas på bättre tur denna månad! Jag ska också jobba denna vecka, bläääää.

Bling: intressanta artiklar. Vi har grannar under som röker nonstop på sin balkong och luften går genom "friskluftsintaget" rätt in i vårt sovrum , har god lust att skicka dem artikeln anonymt!

Kram också till alla er andra (ingen nämnd, ingen glömd)

• Idun 78

Poppy: Ja hoppet är ju det sista som överger en, tyvärr. Ända till störtfloden av rött har startat hoppas man ju ngnstans ändå att denna gången, denna gången, är det min tur - men näpp... Men nu j-lar, nu är det ÄL-stickor som gäller (har redan inhandlat... )

• Poppy Lee

Idun: ja, exakt! Mensen började med en spotting för mig, och då intalade jag mig att det var en nidblödning... hehe, nu går det dock inte att förneka att det är MENS.

För mig hade det passat så extremt bra att bli gravid just denna månad (och, iofs, vilken månad som helst!) eftersom jag blir arbetslös i april. Men, nu är det nya tag igen!

Är dock lite orolig eftersom ÄL uteblivit 2 månader i rad. Om tre veckor ska jag till gyn och kolla upp det och kanske få pergo. Går du till någon annan gyn också utöver DrB, Idun?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7