• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

men a80! först och främst grattis!! jag vet inte vad jag ska säga. många har ju som "mens" när de är gravida, men tyvärr, det kan också vara att det blöder ut. Vad ska kk säga? de kan inte se eller säga ngt så tidigt. Gör som lilleskuttan, lägg dig ner och vila bara.

jobbigt gumman, jag hoppas på gravid + en vanlig ofarlig blödning. det är inte så ovanligt tror jag faktiskt!

Bling: min man gjorde kromosomprov.

grattis lilla Vida på 1 månadsdagen! och grattis till mamma o pappa också! hur är magen?

• babblar på

a80: jag skulle gå in och gratta dej till plusset men familjeliv funkar inte så bra hos mej. Och nu ser jag att du blöder
    Jag tycker du ska försöka få en tid iaf så du får se hur det står till. Hoppas blodet är ofarligt! Verkar vara många här som blöder och det går ändå bra.

Mammarazzi: hoppas kliet försvann så du kunde försöka fullt ut

MwB: Hoppas det går bra för din vän

tack för alla äl-grattis Helt otroligt att den kom så sent. När ni testat positivt...hur länge brukar ni fortsätta att försöka då? Slutar ni när de där två dagarna gått?

• StoraD

jag slutar BP, de som har PCO får ofta positivt i flera dagar, men vet man att man inte har det så kan man sluta. slösa inte med stickorna! jag är så glad för dig gumman, och nu känns det som att du har en toppenchans denna månad!

• fruZ

Nä, så klart de inte kan se mycket så här tidigt, men drG har ju sagt att jag ska få komma in och om de kan se nåt alls i livmodern så ska jag få Innohep. Skulle nog inte vara så stressad och kunna vänta några dagar om jag inte skulle åka bort på lördag och vara borta en vecka...

BM skulle ta fram min journal och så skulle jourdoktorn läsa där och ringa mig under dagen. Så vi får väl se...
    Konstiga blödningar har jag iaf, kommer och går hipp som happ, typiska MF-blödningar enligt mig.
    Jag gör iaf inte mycket annat än ligger i sängen, jag är tokförkyld...

Känner mig konstigt nog rätt samlad.

• babblar på

lillaD : du är för snäll du Vi får hoppas att vi får plus båda två...nu är det väl ändå vår tur

a80: jag tänker att man kan få ta hcg-test på kk. Fast du kanske inte hinner vänta 2 dar innan du tar nästa? Man måste ju ha två värden iaf för att ha nån aning. Jag har alltid fått ta hcg så jag vill alltid ta det Sist visste jag ju att jag hade mf pga det så jag kunde sluta med progesteronet

• Cia o krabaten

a80: Kan inte annat än hålla tummarna.

EGO: igår tog jag sista T!!!!!!!
    Så nu är det bara att vänta in slutet
    Har haft en massa sammandragningar osv som jag inte alls hade sist, så bara därför får jag väl gå över tiden eftersom E kom tidigt

• StoraD

a80: skönt att du känner dig rätt stabil vännen, jag förstår hur du tänker, hoppas du får ett bra besked av BM, kanske kan du träffa DrG imorgon och få receptet ändå? och så kanske (beroende på vad han säger) avvakta och börja ta den om ett par dagar om blödningen avtar. kramar

grattis cia! när är BF nu igen?

tack BP

• fruZ

Härligt Cia, vad spännande!!!

LillaD; nä, drG är på semester, vilket han förvarnat mig om att han skulle vara större delen av sommaren, men han skulle skriva ner i journalen hur han tänkt så att jag skulle kunna gå till nån annan.

Vilken fantastisk dag det verkar vara ute, hoppas ni njuter lite åt mig oxå, jag ligger inne och snorar och väntar på telefonen...

Tänker nu att vi borde ha väntat och undvikit graviditet under semestern, men det är ju så svårt att tänka så i ÄL-tider.

• StoraD
    fruZ skrev 2008-07-24 10:08:27 följande:
    Tänker nu att vi borde ha väntat och undvikit graviditet under semestern, men det är ju så svårt att tänka så i ÄL-tider.
    ja det där är lättare sagt än gjort, jag hade inte heller kunnat vänta! hoppas de ringer snart från kk gumman!
  • mamarazzi

Bling och BP: Jag fick igår jättekli igen så det blev bara sexat på ÄL. Vad tror ni då om chanserna? Sex på ÄL-2 och ÄL. Nu är mina föräldrar här så det blir inget mer på en vecka (om ni inte uppmanar mig att dra till en höskulle idag med det är ÄL+2 idag...).

a80: Åh fy. Jag håller tummarna. Fasen vad jobbigt! Skönt att höra att du är så samlad ändå.

Cia: Åh vad spännande! Snart kommer lilla buset ut!!

BP: Då är det väl bara att hålla tummarna för oss nu då...

lillaD: Hur är det med dig nu? Mår du bättre när mannan kommit hem? Hur går det med uppsatsen? Hur mycket har du kvar? Vad skriver du om?

Och sist men inte minst: grattis till fina Vida! (på 1 månaders + 1 dags dagen. )

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7