• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

kramar på dig Lycka!! hoppas du får positivt ÄL-test snart.

jadu, BP... 31 dagar, med 14 dagars lutealfas borde du fått stegring dag 16 ungefär, men du kan ju har kortare (jag har 11 dagar) och då borde stegringen komma snart! Eller så är din ÄL sen denna månad, det är den ju ibland, hos alla, även om den brukar vara regelbunden, eller så har du inte ÄL denna månad, man har inte det varje månad, eller så är det som finesssan säger - att alla får inte utslag! Hoppas den kommer imorgon gumman! det är så frustrerande detta testande och väntande...

Finesssan: jag förstår att det måste kännas jobbigt när tösen har ont , men så skönt att det verkar gå åt rätt håll!

kram på dig bling! hur är det med dig?

• Lycka77

Tack tjejer. Ja, minus gör en verkligen låg

Bling - härligt att läsa om din make, det måste kännas otroligt skönt för er båda!

lillaD - du kör alltså på med Pergo även denna månad? Hur länge ska du äta det innan ni går vidare? Hur var det, åt du Pergo tidigare när du blev gravid också, eller behövdes inte det då?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Bling1975

Jag är mest otålig, jag vill att något ska hända nu! Det är det tristaste med min mans totala sterilitet, förut levde vi i alla fall på hoppet varje månad även om oddsen var nära noll. Men jag skulle väl iofs inte våga bli gravid innan vi vet mer om mf.

Stitch längtar efter Lilo
  • Lycka77

Jag förstår att det måste kännas väldigt svårt, både för dig och maken.
    Hur var det, tog du kontakt med Lucina eller var kommer du att göra din utredning?

• Magis2

gulliga trådisar....!

Vill bara säga grattis igen till "kräk-Snozie" underbart att höra om hur illa du mår! Ha ha.

Och LillaD- att du är en skön typ visste vi redan. Helt rätt att ge kaffe-tjejen en tankeställare. Även om det inte var sant!

Alla ni som kämpar i verkstan med struliga cykler - stor kram till er, och som Gunde skulla ha sagt "Kämpa! Kämpa!"

Cia - skit med tappad plånbok...hoppas detta inte leder till superstrul nu innan stundande förlossning... Och tusen tack för tips om att sy bärsjal. Skrattar dock lite för mig själv eftersom jag inte ALLS spelar i din liga när det gäller praktiskt kunnande och pysslighet. Fick betyg 2 i syslöjd och äger ingen symaskin. Så var det sagt.

Finesssan - får ångest när du berättar om Vidas magonda...snart är jag nog där själv (förhoppningsvis) hjälplöst vyssjandes med en liten stackare med tarmvred....:-O

Själv är jag nyss hemkommen från 1+ timmes pedikyr! Helt perfekt då jag inte på långa vägar når ned till mina egna fossingar som var i uselt skick! Så skönt var det! Och på fredag: gravidmassage! (Följer Finesssans råd om seriös "pampering" under sista grav-veckorna.

Imorgon är det v.38. Idag åt jag min sista T. Barnkammaren är färdig! Jag borde kanske inte säga det här...(med tanke på dem som nu är i början av sina graviditeter) men personligen så har oron och ångesten aldrig släppt helt. Jag kan bara konstatera att jag fortfarande domineras av ganska mörka och negativa tankar. Var livrädd för att inreda barnkammare nu eftersom jag bara tänker tanken att jag ska återvända från sjukhuset utan bebis och tvingas se spjälsängen, skötbordet mm......Nog om det.

Sandras bebis...tjohooo, var äääär du??

Ngt helt annat:

Birgitta Ohlsson och Barbro Westerholm har lagt in en motion om att legalisering av surrogatmödraskap skall utredas i riksdagen.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx&dok_id=GV02So543

Jag har skrivit litet om detta och en debattartikel ang: detta i Söndagens DN i min blogg: nacka-nads.blogspot.se

Vad tycker ni? Nyfiken.....

*kram*

• Bling1975

Till att börja med så kommer jag göra utredningen på Victoriakliniken. Men jag planerar att kontata Lucina också nä de öppnar igen.

Hur ser era planer ut framöver? Har ni några kvar frysen eller ska ni göra några fler utredningar eller gå på ett fullförsök?

Jag fasar för om jag måste gra ett fullförsök igen, jag tyckte det var hemskt.

• Magis2

OBS - rättelse: JAG har inte skrivit ngn debattartikel i DN, jag har endast kommenterat en debattartikel i min blogg.
    Reds. anm. /Magis

• Idun 78

Hej alla söta!

Förlåt att jag stack iväg utan att säga hej då, det blev lite bråttom iväg till landet i fredags. Nu lyckades jag få tag på betalinternet på ön så jag har inte läst igenom tråden, utan tittar bara in och säger hej. Ingen mens än så länge, men inga gravidkänningar heller...

Vi ses på lördag!

• Bling1975

Magis2 - vlken bra blogg du har! Ska läsa mer i den vid tillfälle för nu finns den bland mina bokmärken.

Surrogatmamma är en intressant debatt och något av allt de jag har kikat på som möjliga alternativ att förbereda sig på innan vi får vår dom. Birgitta Ohlsson är en av mina politiska idoler, önskar att hon hade fått posten som integration- och jämställdhetsminister istället för läskiga Nyamko.

• Lycka77

Magis - Jag har skummat din blogg tidigare och tycker att den verkar mycket intressant, så även jag ska läsa den mera noggrant vid tillfälle.

Bling - vi har 2st frysisar som jag just nu lägger allt mitt hopp till, sen är alla våra privata försök slut. Som tur är så har vi kommit fram i kön till HS så jag antar att vi startat upp där om FET inte lyckas. Men jag säger som du, jag får ångest av att tänka på att starta upp en ny ivf, jag vill inte, jag vill inte, jag vill INTE!!!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7